Unul din trei elevi din România crede că părinții săi nu sunt pregătiți să îl informeze cum se poate feri de abuzurile sexuale

Unul din trei elevi din România crede că părinții săi nu sunt pregătiți să îl informeze cum se poate feri de abuzurile sexuale

Unul din trei elevi din România crede că părinții săi nu sunt pregătiți să îl informeze cum se poate feri de abuzurile sexuale.

Unul din trei elevi (33%) crede că părinții săi nu sunt deloc pregătiți să-l informeze despre cum se poate feri de abuzurile sexuale sau crede că sunt pregătiți doar într-o mică măsură.

CITEȘTE ȘI: Fără apă caldă, mâine, 1 august, pentru clienții Colterm din zonele Take Ionescu, Dorobanților, Lugojului

Este unul dintre rezultatele unui sondaj realizat recent de către fundația World Vision România.

Același sondaj arată că 45,8% dintre elevi cred că profesorii lui nu sunt pregătiți să-i vorbească despre cum se poate feri de abuzurile sexuale sau crede că sunt pregătiți doar într-o mică măsură.

Totodată, mai mult de unu din zece adolescenți (13%) se consideră deloc informat sau doar puțin informat despre cum se poate feri de potențiale abuzuri sexuale.

În acest context al lipsei de informare în rândul copiilor, adolescenților și adulților care sunt cel mai aproape de cei mici, World Vision România a desfășurat proiectul JUSTinACT, un proiect prin care fundația, în parteneriat cu VeDem Just, și-a propus să crească gradul de conștientizare referitor la abuzurile la adresa copiilor, în special cele de tip sexual sau petrecute în spațiul online.

La chestionarul aplicat online au răspuns 181 de elevi din ciclul gimnazial și liceal, dintre care 73% sunt din mediul rural.

“Scopul proiectului a fost, pe de o parte, să ajute copiii și adolescenții să înțeleagă ce drepturi au, cum să se protejeze și cum să raporteze un abuz. Fie că sunt ei victime sau prietenii ori colegii lor.

În același timp, proiectul s-a concentrat pe formarea celor care fac parte din cercul restrâns al copiilor – părinți și profesori – adulții de încredere care pot acționa dacă ceva este în neregulă.

Datele noastre arată că 42% dintre adulți nu ar ști ce să facă în cazul unui abuz sau neglijare a unui copil în comunitatea lor, iar 30% dintre profesori nu ar raporta un abuz, în majoritatea cazurilor pentru că nu au dovezi.

Este foarte clar că adulții se simt singuri și neputincioși, nu știu cum să procedeze când se confruntă cu situații de abuzuri care implică copii”, a declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.

”În cadrul proiectului, am primit informații și instrumente necesare pentru a ne asigura că atât elevii, cât și proprii noștri copii, utilizează tehnologia digitală în siguranță.

Au fost abordate subiecte diverse: stabilirea regulilor și a limitelor pentru utilizarea tehnologiei, supravegherea activității online a copiilor, semnalarea și gestionarea conținutului nepotrivit care poate afecta copilul și anunțarea organelor de lege dacă este cazul.

Aceste cunoștințe ne vor fi de mare folos în activitatea noastră atât ca profesori, dar și ca părinți”, a declarat Daniela Manea, directoarea unei școli implicată în proiectul JUSTinACT.

În anul 2022, mai mult de un sfert dintre elevii de gimnaziu și liceu din programele World Vision România au declarat că li s-au cerut fotografii nud, dar și că le-au fost trimise astfel de fotografii.

În același timp, peste 17% dintre adolescenţi spun că, la şcoală, au fost atinşi într-un mod care i-a făcut să se simtă inconfortabil – în cele mai multe cazuri de către colegi.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *