Unul din doi români face cumpărături de Black Friday și unul din trei cheltuie cel puțin 1000 de lei.
Mai mult de jumătate dintre români ies la cumpărături de Black Friday și o treime vor să cheltuie cel puțin 1.000 de lei.
Peste 43% nu au însă bani puși deoparte, ci se bazează pe salariul lunii octombrie sau au în plan să se împrumute.
Black Friday este cel mai important eveniment de retail al anului, iar aproape 53% dintre români s-au pregătit pentru a vâna cele mai mari reduceri.
Creșterea costurilor de trai mai rapid decât salariile și efectele inflației au erodat însă puterea de cumpărare în ultimul an, ceea ce se reflectă în bugetul de cumpărături.
Astfel, deși cei mai mulți au în plan să cheltuie o sumă semnificativă, de cel puțin 500 de lei, valoarea este comparabilă sau chiar mai mică decât anul trecut pentru 72% dintre consumatori, potrivit unui sondaj realizat la inițiativa tbi bank la nivel național în octombrie, pe un eșantion de 1.171 respondenți.
Astfel, o treime vor să cheltuie cel puțin 1.000 de lei, peste 43% nu au însă bani puși deoparte, ci se bazează pe salariul lunii octombrie sau au în plan să se împrumute, potrivit unei analize tbi Bank.
„Românii rămân în continuare interesați de cel mai mare eveniment de retail al anului, Black Friday.
Cei mai mulți dintre ei se gândesc să cumpere produse de care au nevoie personal sau în casă, iar unii se gândesc să cumpere în această perioadă inclusiv cadourile pentru Crăciun.
Totodată, peste 58% se vor orienta exclusiv către achiziții online, iar un procent asemănător va folosi o aplicație de cumpărături”, spune Ionuț Sabadac, VP Merchant Solutions, tbi.
Peste 83% dintre subiecți urmăresc evoluția prețurilor înainte de Black Friday, iar peste 30% spun că urmăresc produsele dorite cu mai mult de o lună înainte. Aproape 36% dintre respondenți cred că reducerile vor fi mai mici decât anul trecut, în timp de doar 10,2% se așteaptă la reduceri mai mari.
Aproape 42% dintre respondenți caută cel mai mic preț pentru produsele de care am nevoie, 37,7% aleg să cumpere ce își doresc doar dacă prețul este la nivelul dorit, iar 20,5% vor face achiziții doar dacă reducerea este una substanțială. Mai mult de atât, 58,5% vor alege să cumpere ceva doar dacă discountul este de cel puțin 30%.
Printre produsele pe care românii au în plan să le cumpere de Black Friday se numără în special electronice (40,5%), electrocasnice (39,2%), IT (27,8%), fashion (18,4%), home&deco (13,1%), beauty (11,7%), alimente și băuturi (10,5%) și jucării (9,3%). Peste 72% dintre cumpărători vor produse de care au nevoie personal sau în casă, 28,1% vor să cumpere cadouri de Crăciun, 27,5% vor să ia diverse cadouri pentru familie și prieteni, iar aproape 20% vor produse cu valoare mare, pe care plănuiau să le achiziționez în acest an, dar așteptau ofertele de Black Friday.
Sondajul tbi bank a analizat obiceiurile și preferințele consumatorilor în perioada Black Friday și a fost desfășurat în octombrie 2024, la nivel național, prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.171 utilizatori de internet din România. Peste 48% dintre participanți sunt de sex feminin, iar aproape 39% au un venit net mai mare de 5.000 de lei.
(sursa: Mediafax)