Un tunel feroviar cu o lungime de peste șase kilometri va fi construit în zona Dealului de la Balota, pe linia de tren Craiova-Timişoara
Compania CFR Infrastructură a lansat licitaţia pentru modernizarea căii ferate pe un tronson de aproximativ 40 de kilometri în judeţul Mehedinţi, un lot pe care este proiectat şi tunelul de la Balota.
CITEȘTE ȘI: Întreruperi programate de curent, în Timișoara și județ, în perioada 18 – 21 aprilie
Este unul dintre cele mai mari proiecte feroviare, circa 3 miliarde lei, fonduri europene, iar lucrările sunt estimate să dureze șase ani.
În zona Dealului de la Balota, lângă Drobeta Turnu Severin, trenurile circulă cu viteză redusă de 10 – 20 de km/h pentru că linia este veche, nereparată şi terenul în pantă, scrie romania-actualitati.ro.
Foto: arhivă cu rol ilustrativ
Terenul în pantă in ambele sensuri de mers stimati tovarasi cu scoala facuta la fara frecventa?! Cand trenul coboara oare nu ar ajunta la o viteza de mers mai mare? Corect ar fi fost linia are o declivitate mare (29 la mie, nu la suta precum la soferie!), la urcare este RAMPĂ iar la coborâre este PANTĂ. Trenul pe acea portiune are limitare de viteza datorita rezistentei specifice la inaintare datorita declivitatii mari, pe langa limitarile date de razele curbelor si vechimea liniei. Asta ca sa ne exprimam corect din punct de vedere tehnic