Un pod prea îndepărtat și un trotuar cam… emancipat!

pod 4

Referitor la obiectivul de investiţii „Reabilitare Podul Mihai Viteazul Timişoara, județul Timiş”, pentru care s-a încheiat contractul de prestări servicii nr. 124/9.08.2017 cu SC POD – PROIECT SRL, Direcția generală de drumuri, poduri, parcare și rețele de utilități din cadrul Primăriei Timișoara a dat publicității câteva precizări.

CITEȘTE ȘI: Atenție, imagini care vă pot afecta emoțional: momentul în care un polițist din vestul țării a intrat cu mașina sub un TIR, filmat

Astfel, au fost introduse restricţii de tonaj, care vor limita la 13 tone maximum greutatea sarcinii pe osie a autovehiculelor care circulă pe pod. De asemenea, există restricții de viteză, care limitează la 30 km/h circulația a autovehiculelor pe pod. Va fi limitat de asemenea numărul autovehiculelor grele (autobuze, troleibuze, autocamioane), astfel încât pe pod să nu circule mai mult de un singur autovehicul greu. „Aceste restricții au fost luate în baza expertizei tehnice din care rezultă că Podul Mihai Viteazul se degradează pe zi ce trece, astfel încât aceste degradări să nu se accentueze și să fim nevoiți să interzicem total circulația pe acest pod, fapt care ar constitui o catastrofă petru traficul din municipiul Timişoara”, se arată în comunicatul semnat de Culiță Chiș, conductătorul direcției menționate din cadrul primăriei.

Un aviz în așteptare…

„Precizăm faptul că această investiție a fost demarată încă din anul 2015, fapt pentru care nici în ziua de azi nu am primit vreun un aviz de la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, după mai multe discuții /întâlniri între proiectanţi, reprezentanţii Direcţiei și ai Primăriei Municipiului Timişoara. Mai mult decât atât, în data de 24.04.2020, am primit repingerea acestui proiect de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş. Precizăm faptul că, după trei ani de discuții, Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş a propus reabilitarea podului cu sistem de patru benzi și trotuar de un metru, lucru ce nu poate fi acceptat de Direcţia Generală de Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, deoarece în tema de proiectare se specifică clar faptul că extinderea podului se face la patru benzi, trotuare, piste de biciclete (nu așa cum se susține de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş că s-a solicitat extinderea la șase benzi de circulaţie). Mai mult decât atât, s-a solicitat un studiu pluridisciplinar, studiu care, potrivit proiectantului general, reprezintă o documentaţie vastă care urmărește respectarea principiilor adoptate de Carta de la Copenhaga 2002: principiul echilibrului teritorial, integrarea potenţialului local în strategiile pentru dezvoltare urbană; adoptarea perspectivelor durabile pe termen lung; coordonarea stra tegiilor de dezvoltare urbană şi sprijinirea parteneriatelor între sectorul public şi privat.

Având în vedere cele de mai sus, este lesne de înţeles de ce nici un proiectant nu mai vrea să lucreze cu instituţia noastră pentru proiectele care se află în zona de monumente (spre exemplu, pentru obiectivul „Realizare stradă de legătură între Popa Şapca și Calea Aradului”, s-a repetat procedura de achiziție de cinci ori, fără a avea vreo ofertă). Din aceste considerente, precizăm că am formulat şi depus o plângere prealabilă la Ministerul Culturii şi la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, în data de 18.05.2020, urmând a ne adresa instanțelor de judecată şi, mai mult decât atât, vom demara procedura de sesizare a organelor de cercetare penală pentru abuz în serviciu şi pentru punerea în pericol a cetăţenilor care circulă prin Municipiul Timișoara, direcţia noastră neputând lua măsurile de reabilitare și consolidare a podului”, se mai explică în comunicat.

Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte În luna martie a acestui an, Direcția Județeană pentru Cultură Timiș a depus o plângere penală împotriva Primăriei Timișoara din cauza trotuarelor din zona centrală, pe care au fost montate plăci mozaicate în locul trotuarului obișnuit. Acțiunea a fost considerată ilegală de către Direcția pentru cultură, ale cărei demersuri au fost ignorate de municipalitate. Episodul legat de Podul Mihai Viteazul seamănă cu biblicul „Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte”, doar că este vorba despre plângeri penale pe care și le fac cele două instituții publice între ele, ceea ce nu are darul de a conferi încredere omului obișnuit.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Un pod prea îndepărtat și un trotuar cam… emancipat!

  1. DOBITOCUL DE PRIMAR CU SUBALTERNII LUI FAC DE RÂS ORAȘUL NOSTRU !
    NU SE MAI POATE RĂBDA ATÂTA IMBECILITATE DE A FACE TROTUARE STUPIDE ÎN LOCUL UNORA DECENTE ȘI îNCĂ ÎN STARE BUNĂ !!! SUNT ENORM DE MULTE ÎN STARE JALNICĂ ȘI NU NEAPĂRAT PE LA PERIFERII, DE CARE NICI SĂ NU MAI POMENIM …
    VA FI IMPERIOS NECESAR SĂ SCHIMBĂM ACEASTĂ CRETINĂ ECHIPĂ DE LA PRIMĂRIE ÎN FRUNTE CU prof.dr.ing,nicolae robu, NOMINA ODIOSA !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *