Un nou pocinog pe șantierul autostrăzii Lugoj-Deva

Problemele nu mai contenesc pe autostrada Lugoj-Deva, transformată într-un fel de lucrare a Meșterului Manole, de dinaintea sacrificiului din baladă. Împiedicate ba de lipsa autorizațiilor de construire, ba de cea a acordurilor de mediu, ba de impunerea construirii de pasaje pentru urși, ba de prezența a tot felul de peșteri garnisite cu mamifere zburătoare, lucrările pe arteră își văd termenul de finalizare îndepărtându-se pe zi ce trece.

Ce-i drept, nici constructorii nu sunt ușă de biserică, experții confirmând deja că în cazul lotului 2, contractat de italieniii de la Scalini, nu a fost respectat proiectul în ceea ce priveşte calitatea materialelor utilizate.

Schimbare în trafic pe strada Popa Şapcă

Ultimul pocinog s-a înregistrat însă pe altă porțiune cu probleme, lotul 3, realizat aproape pe jumătate de către asocierea Teloxim Con – Comsa – Aldesa Construcciones – Arcadis Eurometud. La fel de latini ca italienii de la Scalini, constructorii spanioli ai lotului 3 și-au făcut și ei treaba de mântuială, cu toate că valoarea contractului pentru realizarea celor 21 de kilometri ajunge la aproape 580 de milioane de lei.

Concret, pasajul care trece peste drumul naţional 68A Lugoj-Deva, în zona localității Lăpugiul de Jos (județul Hunedoara) a fost construit la un gabarit mai mic decât trebuia, înălțimea sa fiind neconformă cu proiectul.

Totul a pornit după ce, zilele trecute, un tir care circula pe drumul naţional, care avea pe platformă un excavator, nu a putut trece pe sub pasaj, deşi se încadra în înălţimea maximă la care trebuia să se afle platforma pasajului, adică 4,95 metri.

Transportul s-a blocat sub pasaj, astfel descoperindu-se că înălţimea din proiect nu este respectată, conform celor de la „Glasul Hunedoarei“.

Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara au anunțat că pasajul de la kilometrul 66+811 al autostrăzii Lugoj-Deva, care supratraversează drumul naţional din zonă, va fi refăcut de constructor, conform informării acestuia din urmă, până luni, 8 august. Mai exact, remedierea se va face prin „frezarea structurii rutiere şi înlocuire la linia roşie modificată”.

„Orice eroare de execuţie, până la recepţia finală, cade în sarcina antreprenorului, care trebuie să refacă lucrarea pe cheltuiala sa şi este direct responsabil de orice eveniment rutier”, a declarat Alina Sabou, Specialist Relaţii Publice DRDP Timişoara.

De reținut că, potrivit contractului, termenul de finalizare a lucrărilor pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva era 27 mai 2016.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns