Tunel feroviar nou pe culoarul Timiș – Cerna

Tunel feroviar nou pe culoarul Timiș - Cerna

Tunel feroviar nou pe culoarul Timiș – Cerna

Pe magistrala feroviară Timișoara – Craiova – București există, de-a lungul culoarului Timiș – Cerna, 11 tuneluri de cale ferată, care însumează o lungime de peste trei kilometri. Cele mai recente, de la Răchita și Poarta, au deja o vechime de șase decenii în exploatare, în vreme ce cele mai vechi, de la Feneș și Tâmpa, au fost construite încă din 1878.

În viitorul apropiat, pe acest traseu își va face apariția un al 12-lea tunel, la Poarta, care va adăuga lungimii însumate încă 1,3 kilometri. La pachet cu amenajarea acestui tunel nou, vor fi modernizate și opt dintre cele deja existente, precum și un traseu de 74 de kilometri de cale ferată, de la noul tunel până în apropiere de Drobeta Turnu Severin.

Costul total al acestei investiții, care face parte din programul de modernizare și a fost deja lansat în licitație pe SEAP, se ridică la circa trei miliarde de lei, durata fixată în contract fiind de 12 luni pentru proiectare și cinci ani pentru execuția propriu-zisă. Contractul-cadru impune, de asemenea, consolidarea sau refacerea a peste 230 de poduri și podețe, precum și a patru pasaje, deloc în ultimul rând, modernizarea mai multor stații feroviare.

CITEȘTE ȘI: Cod roșu de fenomene meteo periculoase în Timiș. Intervenții ale pompierilor în Sânnicolau Mare (video)

Deși principalele probleme, începând cu cele de finanțare, sunt depășite, nu ne putem aștepta la un parcurs liniștit al acestei investiții strategice, dat fiind că, pe celelalte tronsoane licitate ale magistralei Caransebeș – Craiova, au apărut deja două contestații.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *