Trotuarele din Timişoara, tot mai puțin accesibile pietonilor – FOTO

trotuare4

La mijlocul săptămânii trecute (mai precis în ședința din 9 iulie), consilierii locali au aprobat o hotărâre prin care se interzice parcarea maşinilor de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 1,9 tone şi a vehiculelor de transport persoane care au mai mult de nouă locuri pe scaune pe drumurile publice şi terenurile aparţinând domeniului public sau privat al municipiului.

Până acum interdicţia făcea referire doar la vehiculele peste 3,5 tone. Ia, astfel, sfârșit, sau mai bine zis sperăm că așa va fi, o stare de fapt care a generat multă tensiune și discuții interminabile între posesorii unor astfel de vehicule, pe de o parte, și cei afectați de staționarea acestora, în special în zonele de locuințe. Poate că nu ar strica, în perioada imediat următoare, ca aleșii locali să ia în dezbatere o altă problemă, tot cu „iz rutier”, cea a parcării autovehiculelor pe trotuar.

Prevederile legale în vigoare – mai precis articolul 142, litera „n” din OUG 195/2002, fac referiri clare la acest aspect: mai precis, se interzice oprirea voluntară a vehiculelor pe trotuar dacă nu se asigură spaţiu de cel puţin un metru pentru circulaţia pietonilor.

Depinde, însă, cine măsoară… pentru că, în multe cazuri, șoferii forțează clar limita celor 100 de centimetri și lasă pietonilor locuri de trecut în care pot circula confortabil doar câte unul și ăla slab… Supraponderalilor nu le rămâne decât să meargă cu fața paralel la stradă sau pe carosabil…

Șoferilor chiar nu le pasă… O dovedesc din plin cele relatate mai sus și instantaneele surprinse, ieri, în jurul prânzului, pe mai multe străzi din Timișoara. Metrul ce trebuie lăsat liber pentru pietoni, invocat în legislație, este pentru mulți conducători auto doar un detaliu fără nici un fel de importanță.

Am observat că, pe străzile laterale, mai puțin circulate, trotuarul este ocupat aproape în întregime de mașini, iar călătorii circulă pe carosabil. Pe arterele aglomerate, conducătorii auto sunt ceva mai „miloși”, le lasă și pietonilor loc să treacă.

Proprietarii de mașini și-au susținut mereu cauza, vocea lor devenind nu o dată vehementă atunci când polițiștii locali îi amendau (în primele două luni ale anului, au fost aplicate un număr de 88 de sanțiuni contravenționale pentru cei care nu au asigurat un spațiu de cel puțin un metru pentru circulația pietonilor).

„Au pe unde să treacă” sau „Am lăsat un metru”, argumentează cei atenționați sau amendați din această cauză. Cineva sugera ca pe trotuare să fie trasată o linie care să marcheze cei o sută de centimetri ce trebuie lăsați pentru pietoni, așa cum am văzut, de exemplu, pe câteva trotuare din Budapesta.

Dar, dacă ar exista aceste marcaje, șoferii le-ar respecta sau și-ar urca mașinile pe trotuare ca până acum, sfidându-i pe cei din jur?

trotuare

trotuare1

trotuare2

trotuare3

trotuare5


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *