Treapta a II-a se întoarce?

Examenul de treaptă susținut pe vremea comunismului, la terminarea clasei a IX-a, pentru admiterea în clasa a X-a, ar putea reveni.

CITEȘTE ȘI: Reînvie un gigant românesc! Se deschid noi magazine

Cel puţin aşa a declarat recent ministrul educaţiei, Ecaterina Andronescu, care a precizat că propunerea se va regăsi în noua lege a Educaţiei, ce va fi supusă dezbaterii publice la sfârşitul lunii ianuarie.

În opinia unor specialiști, o evaluare la finalul clasei a X-a ar aduce beneficii liceenilor. Promovabilitatea ar putea creşte dacă elevii de liceu vor susţine o evaluare intermediară, astfel încât să fie mai pregătiţi pentru examenul de bacalaureat. „Învăţământul obligatoriu se termină după clasa a X-a.

CITEȘTE ȘI: Gest incalificabil! Maşină stropită cu vopsea, la Timişoara. Se cere ajutor pe Facebook

Teoretic, acolo ar trebui să avem o evaluare, să ştim că am încheiat ciclul învăţământului obligatoriu. Fără îndoială, o vom pune în dezbatere publică. Şi dacă va fi acceptată o asemenea evaluare, ce beneficii ar aduce ea?

Examenul de bacalaureat nu va mai reprezenta materia pe patru ani de zile, care sunt anii de liceu, ci pe ultimii doi ani de zile. Nu ştiu dacă va rămâne sau nu, după opinia mea, va fi un sprijin pentru cei care trec printr-o asemenea etapă“, a spus ministrul educației.

CITEȘTE ȘI: Mai multe posturi la ambulanță

Ce cred dascălii despre treapta a II-a?

Cerasela Bociu, directoarea Liceului ”Grigore Moisil” din Timișoara, susține că o asemenea evaluare s-ar preta atâta timp cât învățământul obligatoriu este de zece ani: ”E foarte adevărat că sunt liceeni care nu se mobilizează de la început, din clasa a IX-a… În cazul liceului nostru, un asemenea examen nu e oportun. Elevii noștri încă din clasa a IX-a intră într-un program sistematic de pregătire a bacalaureatului”.

Sorin Ionescu, directorul Colegiului Național Bănățean, consideră că la finalizarea ciclului obligatoriu de studiu trebuie să existe o formă de evaluare, pentru că din acest punct s-ar putea contura viitorul traseu al liceeanului: fie va merge spre învățământul universitar și, în acest caz, elevul va avea de susținut un bacalaureat național, un examen dur și selectiv, fie se va îndrepta spre o școală cu pretenții mai mici, în care tânărul va învăța o meserie, și atunci acesta va participa la bacalaureatul tehnic.

Pe de altă parte, pe parcursul ciclului gimnazial, elevii sunt evaluați din doi în doi ani, în timp ce, la ora actuală, un tânăr care intră la liceu cu nota trei nu mai susține nici un examen până la bacalaureat.

Virgil Popescu, liderul filialei Timiș ”Spiru Haret”, crede că un asemenea examen ar fi bun, pentru că ar selecta elevii al căror nivel de pregătire corespunde cu exigențele specifice liceului, de cei atrași mai degrabă de învățarea unei meserii într-o școală profesională.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns