Tramvaiele nu au întors nici astăzi în bucla de la Gara de Nord. Societatea Elba vine cu explicații

Situația incredibilă creată la începutul săptămânii, după reluarea circulației rutiere pe Podul Dragalina, persistă încă. Astfel, în continuare, tramvaiele nu pot întoarce în bucla de la Gara de Nord, întrucât terenul aparține unei societăți private, care l-a îngrădit.

Conducerea Elba SA a remis, astăzi, un comunicat de presă semnat de directorul general Bogdan Cocian, în care este explicată poziția societății. „ELBA este titulara dreptului de proprietate privată asupra terenului din Str. Gării; acest drept a fost obținut, exclusiv în mod legal, prin cumpărarea activelor societății de la Fondul Proprietății de Stat, încă din anul 1995.

De ce terenul de sub bucla de întoarcere a tramvaiului se află în proprietatea ELBA? Sub buclă se află o parte a fabricii, cu două niveluri subterane, conținând procese tehnologice ale societății, precum stația de epurare a apei rezultate din procesul de galvanizare.

De ce strada din interiorul fabricii este în proprietatea ELBA? Ca și celalalte active ale societății, aceasta a intrat în domeniul privat, când a fost cumpărată la momentul privatizării, aici desfășurându-se cea mai mare parte din activitatea logistică a fabricii, halele de producție aflându-se de o parte și de alta a acestei străzi”, se arată în comunicat.

Fabrica s-a mutat în Parcul Industrial Freidorf, iar imobilele de pe Strada Gării vor fi demolate. În ceea ce privește terenul, acesta nu mai prezintă utilitate, astfel că valorificarea lui în cele mai bune condiții reprezintă o necesitate clară. Terenul care conține bucla de întoarcere a tramvaielor a fost împrejmuit pentru deschiderea șantierului de demolare, iar îngrădirea propriu-zisă a avut loc la începutul anului 2018.

„Discuțiile cu conducerea STPT (fost RATT) au fost purtate încă de acum patru ani, cu solicitarea de a reglementa situația buclei de tramvai. Mesajele primite neoficial susțineau că există un proiect al primăriei, de prelungire a liniei de tramvai de pe Strada Gării până la zona Solventul, urmând ca bucla de întoarcere de pe terenul ELBA să fie desființată.

De peste un an de zile, STPT a fost notificată oficial cu privire la situația existentă; STPT a transmis notificarea către Primăria Timișoara; până în prezent nu am primit un răspuns. Cu câteva luni în urmă, PMT a dat în judecată ELBA, nu pentru a solicita un drept de servitute pentru a asigura trecerea liniei de tramvai, ci pentru a contesta însuși dreptul de proprietate asupra terenului. Procesul se află pe rol”, mai explică reprezentanții societății.

În ceea ce privește întâlnirile municipalitate – ELBA, acestea nu au dus la o înțelegere.

Astăzi, cele două părți s-au întâlnit, iar primăria a cerut preluarea în mod gratuit de către municipalitate a terenului pe care întoarce linia de tramvai.

„Poziția noastră a fost confirmată din nou în fața domnului primar; soluțiile sunt doar cele legale: mutarea liniilor de tramvai sau exproprierea, conform procedurii legale. (…) Considerăm ca inadmisibilă maniera în care societatea și conducerea ei au fost și sunt tratate.

Menționăm că societatea ELBA, până în prezent, nu a avut nici o situație conflictuală cu administrația locală. ELBA nu a dorit și urmărit crearea situației de conflict generate, dar în același timp considerăm inacceptabilă intimidarea și folosirea unor mijloace de presiune publică ce afectează un drept de proprietate privată, cât și imaginea și reputația societății noastre”, se arată în încheierea comunicatului.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 Răspunsuri “Tramvaiele nu au întors nici astăzi în bucla de la Gara de Nord. Societatea Elba vine cu explicații

  1. Ia hai, ia si informeaza-te: intr-o societate cu scop lucrativ, este interzisa instrainarea activelor. ELBA si daca ar vrea, terenul nemaifacand obiectul de activitate al firmei, nu poate dona acel teren, daca este in detrimentul societatii.
    Uluitor este ca primaria are juristi si stie foarte bine acest lucru.
    Ce mama frasului urmareste primarul? sa ne lase fara tramvai pana ii vine ordonanta prezidentiala?

  2. Iata o alta mare nesimtire , cine sunt in prim plan ? niste „proprietari ” care au pus mana pe terenuri si fabrici , din categoria celor care au „ocupat ” orasul ! Trebuie sa stiti ca tot un fel de ocupatie este si aceasta , insa a nesimtirii si a ridicolului.Sa lasi tu un oras intreg fara transport pe linia de tramvai , intr-o zona de mega interes Gara de Nord , ne arata inca o data cata importanta acorda „alesii ” prostimii care i-a votat! Cum adica ? Cat despre cei care detin terenul ……ii doare la basca , pai ce ei circula cu tramvaiul ? Vin alegerile , luati aminte , cine face ca voi , tot asa o sa pateasca si de-acum in 100 de ani . Dormiti linistiti , in curand nici pe strada nu o sa mai puteti sa circulati !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. băi cioclodule aic e vorba de zeci de mii de timisoreni nu de primărie sau de robu. dna -ul ar trebui in acest caz să cerceteze cum sa făcut privatizarea in baza megaescrocheriei văcăroiu aszisă mebo.

Lasă un răspuns