Tramvaiele Armonia, neacceptate la finanțarea europeană

armonia 5

Respingerea finanțării europene pentru reabilitarea tramvaielor Armonia, o posibilitate ivită pe așa-numita axă „retro”, i-a lăsat primarului Timișoarei „un gust amar”.

„Se pare că nu s-ar încadra în această axă, iar noi am fost mirați, pentru că atunci când s-a anunțat că vor fi decontate proiecte, chiar s-a venit spre noi cu insistențe să aplicăm, pentru că nu prea existau solicitări.

CITEȘTE ȘI. Modificări importante aduse la legea Pensiilor. Românii își pot cumpăra vechimea

Se pare că a fost o problemă de timing. Furnizorii erau pregătiți să ne livreze toate tramvaiele dacă și noi aveam banii.

Cum noi nu am vrut să ne încărcăm și mai mult cu plăți mari într-o perioadă scurtă, am sistat lucrările.

Nu am prelungit termenul, ci am dat ordin de încetare a lucrărilor, trebuia să scoatem banii și nu aveam de nde, astfel termenul de livrare a ajuns să fie încadrabil în perioada de depunere a cererilor de finanțare pe axa retro.

CITEȘTE ȘI: Polițist de la rutieră, bătut cu pumnii și picioarele de un șofer băut!

Atunci ni s-a spus că nu e o problemă. De fapt, după planificarea inițială trebuia să avem toate tramvaiele înaintea termenului de depunere pe axa retro și nu mai aveam cum să cerem bani. Vom depune o contestație la Ministerul Dezvoltării și vom vedea.

E păcat, pentru că puteam obține opt milioane de euro înapoi”, a declarat, marți, Nicolae Robu.

La ora actuală, pe șinele din Timișoara circulă 28 de tramvaie Armonia din cele 30 câte sunt prevăzute în contract pentru modernizare.

Deocamdată, Primăria Timișoara nu a depus nici un proiect pe axa de mobilitate urbană, dar termenul final este 31 decembrie.

Unul dintre proiecte vizează achiziționarea a cel puțin 16 tramvaie noi, mai mari decât cele care circulă acum prin oraș.

Municipalitatea a organizat și o licitație în acest sens, dar, deși au existat 12 firme care s-au interesat, nu a fost depusă nici o ofertă.

Conform primarului Timișoarei, se pare că nemulțumirile sunt legate de termenul de livrare și de autonomia (numărul de kilometri care pot fi parcurși în cazul în care cade tensiunea de la rețeaua electrică) cerute în caietul de sarcini.

„Nu înseamnă că noi trebuie să ne pliem pe ce vrea fiecare, dar, dacă nu vine nici o ofertă, se poate să avem pretenții prea riicate”, a concluzionat Nicola Robu.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *