
Timpark se extinde: mai scump și pe mai multe străzi, timișorenii vor plăti parcări care nu există
Consilierii locali vor trebui să aprobe, în cadrul următoarei ședințe de plen extraordinar convocat pentru vineri, 17 ianuarie extinderea pe aproape 50 de noi străzi în sistemul TimPark. De asemenea, alte străzi sunt trecute din zona roșie în cea verde, adică una în care nu se pot face abonamente ci doar plăti taxări tot mai scumpe, pe măsură ce trece timpul, având la bază un tarif progresiv. Acestea străzi cumulează, ipotetic, aproape 3.000 de locuri de parcare, pentru care șoferii vor fi nevoiți să plătească. În centrul orașului, pe două artere se schimbă tariful.
Zonele unde nu exista taxare erau folosite de către cei care locuiesc în zonele unde se aplică deja taxarea, pentru a evita plata tarifului, așa cum ar fi fost lansate solicitările de la locatari, spune documentația proiectului.
„Includerea anumitor locații sub incidența Regulamentului TimPark are la bază și sesizări venite din partea cetățenilor care domiciliază în zone adiacente perimetrului actual în care se aplică acest regulament, motivat de faptul că în locurile de staționare de pe aceste străzi se refugiază și staționează foarte multe vehicule din considerentul că acele zone nu sunt supuse taxării, și drept consecință locatarii din zonă nu mai au unde parca”, se arată în referatul aferent proiectului.
Motivarea care stă la baza includerii în zonele taxate din oraș a unor noi străzi, exprimată de inițiatori, se referă la solicitările lansate de locatarii respectivelor zone, respectiv la faptul că acolo s-ar fi amenajat noi parcări. Adică trasarea cu vopsea a unor locuri pe carosabil, nu ridicarea unei parcări supraetajate, de exemplu. Interesant este că unele zone unde se puteau face abonamente, în speță cele roșii, devin în urma acestei decizii verzi, adică nu se pot face abonamente.
Nu au construit parcări și nici nu au în plan
Administrația USR se pricepe de minune la majorarea mascată sau pe față de taxe și impozite și la fel de bine se pricepe să îi pună pe timișoreni să plătească taxă de parcare chiar și acolo unde nu sunt amenajate parcări. Practica a fost folosită și în mandatul 2020 – 2024. Cu alte cuvinte, pe unele străzi, chiar și locatarii din zonă vor plăti pentru parcarea autoturismelor deși nu se realizează locuri de parcare propriu-zise. Singurele “investiții” sunt în vopsea albă pentru dungi de delimitare a locurilor și stâlpi metalici și panouri cu sigla TimPark, tariful din zona respectivă și modalitățile de plată.
Este vorba despre aproape 48 de străzi, pe care ar fi 2.889 locuri de parcare. În zona verde, cu tarif progresiv, unde nu se pot face abonamente, sunt 909 locuri de parcare. Din zona roșie fac parte 2.845 locuri, din cea galbenă – 10.894, iar din cea albastră – 11.671.
Practic, șoferii plătesc pentru a-și putea lăsa mașinile pe marginea șoselei, în locuri marcate cu dungi de vopsea. Serviciul public de interes local pentru administrarea parcărilor publice a fost înființat în decembrie 2021, după ce administrația Fritz concluziona că „actualul mod de gestiune a parcărilor publice cu plată, fără investiții majore în ultimii ani, nu este eficient”.
Parcările erau administrate, la acel moment, de Societatea de Drumuri Municipale, aflată tot în subordinea primăriei. Trei ani mai târziu, tot nu a fost construită nicio parcare nouă în oraș. Se caută, totuși, în această perioadă, un constructor pentru parcarea care ar trebui ridicată lângă spitalul de copii, care dintr-un mare proiect a ajuns o parcare cu doar 200 de locuri și va costa enorm: 8 milioane de euro. Aceasta nu va fi însă gata mai devreme de 2028.
Pe ce străzi se extinde Timpark
- str. Alexandru Odobescu, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare)
- str. Ulpia Traiana, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare)
- str. Glad, încadrată în subzona G12 (80 de locuri de parcare)
- str. Cozia, încadrată în subzona G12 (130 de locuri de parcare)
- str. Memorandului, încadrată în subzona G12 (100 de locuri de parcare)
- str. Ioan Rusu Șirianu, încadrată în subzona G12 (85 de locuri de parcare)
- str. Diaconu Coresi, încadrată în subzona G12 (85 de locuri de parcare)
- str. Eneas, încadrată în subzona G12 (140 de locuri de parcare)
- Piața Vasile Adamachi, încadrată în subzona G12 (25 de locuri de parcare)
- Piața Axente Sever, încadrată în subzona G12 (65 de locuri de parcare)
- str. Feldioara, încadrată în subzona G12 (45 de locuri de parcare)
- str. Salcâmilor, încadrată în subzona G12 (10 locuri de parcare)
- Aleea Vlăsiei, încadrată în subzona A2 (21 de locuri de parcare)
- str. Pogonici, încadrată în subzona A2 (30 de locuri de parcare)
- Aleea Cetinei, încadrată în subzona A2 (29 de locuri de parcare)
- Aleea Gorunului, încadrată în subzona A2 (82 de locuri de parcare)
- str. Nicolae Babac, încadrată în subzona A2 (25 de locuri de parcare)
- str. Bran, încadrată în subzona A2 (14 locuri de parcare)
- str. Platanilor, încadrată în subzona A2 (90 de locuri de parcare)
- str. Căpitan Damșescu, încadrată în subzona A2 (66 de locuri de parcare)
- Intrarea Veveriței, încadrată în subzona A2 (62 de locuri de parcare)
- str. Fructelor, încadrată în subzona A2 (174 de locuri de parcare)
- str. Budai Deleanu, încadrată în subzona A2 (55 de locuri de parcare)
- str. Crizantemelor, încadrată în subzona A2 (107 locuri de parcare)
- str. Ana Ipătescu, încadrată în subzona A2 (38 de locuri de parcare)
- str. Hebe, încadrată în subzona A2 (60 de locuri de parcare)
- str. Deliu Petroiu, încadrată în subzona A2 (22 de locuri de parcare)
- str. Siemens, încadrată în subzona A4 (281 de locuri de parcare)
- Intrarea Pădurarilor, încadrată în subzona A4 (44 de locuri de parcare)
- str. Surorile Martir Caceu, încadrată în subzona A4 (40 de locuri de parcare)
- str. Stejarul și str. Bradul, încadrate în subzona A4 (82 de locuri de parcare)
- str. Nicolae D. Cocea, încadrată în subzona A4 (10 locuri de parcare)
- Splaiul Spiru Haret, încadrată în subzona R3 (75 de locuri de parcare)
- str. Bogdan Petriceicu Hașdeu, încadrată în subzona A1 (30 de locuri de parcare)
- str. Nera, încadrată în subzona V3 (10 locuri de parcare)
- str. Frunzei, încadrată în subzona A2 (12 locuri de parcare)
- str. Alexandru Vaida Voievod, încadrată în subzona G10 (30 locuri de parcare)
- str. Martir Ioan Stanciu, încadrată în subzona A2 (114 locuri de parcare)
- Intrarea Vântului, încadrată în subzona A10 (28 locuri de parcare)
- str. Constantin Brăiloiu, încadrată în subzona A10 (30 locuri de parcare)
- str. Eugen Pop, încadrată în subzona A3 (40 locuri de parcare)
- Intrarea Munților, încadrată în subzona A2 (27 locuri de parcare)
- str. Constantin Radulescu Motru, încadrată în subzona A11 (89 locuri de parcare)
- str. Silistra, încadrată în subzona A11 (32 locuri de parcare)
- str. Martir Gheorghe Nuțu Ioțcovici, încadrată în subzona A11 (77 locuri de parcare)
- Intrarea Sunetului, încadrată în subzona A11 (44 locuri de parcare)
- str. Holdelor, încadrată în subzona A11 (154 locuri de parcare).
Observatie: in unele locuri sunt doar table, n-au mai tras dungi. Dar s-au grabit sa marcheze la un moment dat cu albastru pentru plata locurile desenate de Robu, n-au mai avut si vopsea alba pentru delimitarea locurilor unde au pus doar table…
Si totusi: cati si unde-s banii stransi pana
acum?
#transparenta nu e negociabila🤪
#idiocracy🤪