Timișorenii, în topul cumpărătorilor online

Comerțul online, sub lupa ANPC

Anul acesta, românii s-au pregătit pentru Sfintele Paști mai mult în mediul online. Au făcut shopping pe internet și au plătit cu cardul, la curier. Timișorenii se află în topul celor care au făcut cumpărături online. La nivel național, cifrele arată creșteri de volume care depășesc 58 la sută comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar plățile cu cardul online au crescut cu 20 de procente în această perioadă.

CITEȘTE ȘI: Tudor Ciuhodaru: cum trebuie să procedezi pentru a steriliza corect și a reutiliza masca de protecție

Jucăriile sunt în topul produselor achiziționate. Comenzile au crescut de șapte ori, iar pentru a face față, firmele de curierat au început să facă angajări.

„Odată cu impunerea restricțiilor, curieratul a devenit pentru români principala opțiune de a-și procura cele necesare. Volumele au crescut foarte mult. Pentru noi este un fel de Black Friday în fiecare zi. Astfel că am decis să facem angajări. Am oferit 130 de noi locuri de muncă pentru depozitul de la Mogoșoaia și pentru cele din țară. Deja, 53 de persoane au fost angajate”, a declarat Karla Codrea, CEO firma de curierat DPD România. De Paști, în topul comenzilor au fost jucăriile (creșteri de 250 la sută), obiectele de îmbrăcăminte, cosmeticele, echipamentele sportive, mâncarea pentru animale și produsele de bricolaj. Plățile cu cardul la curier au crescut în această perioadă cu 250 la sută comparativ cu luna ianuarie. Au luat amploare și plățile online, iar cifrele arată majorări de peste 20 la sută. În topul e-shopperilor se află bucureștenii și persoanele care locuiesc în sectorul Ilfov (25 la sută din totalul cumpărătorilor). Sunt urmați de locuitorii din ClujNapoca (9 la sută), Timișoara (7 la sută), Constanța (4 la sută), Brașov, Iași, Craiova, Oradea, Galați (cu câte doi la sută), Sibiu (1,7 la sută). Reprezentanții firmelor de curierat spun că, în această perioadă, s-a conturat o nouă categorie de shopperi online: cei aflați la distanțe mari și foarte mari de principalele orașe. „Pentru siguranță, curierii poartă măști și mănuși. Acolo unde este cazul, chiar și viziere. Pentru a reduce cât mai mult interacțiunea umană, este posibilă livrarea fără contact direct între curieri și destinatari. Livrarea se poate efectua fără semnătura de confirmare a primirii coletului acolo unde este posibil și unde clientul dorește acest lucru. Le recomandăm clienților noștri plata cu cardul. Este o variantă sigură și la îndemână, pentru a evita contactul cu bancnotele. Toți curierii au terminale MPOS și plata poate fi făcută contactless, atât cu cardul, cât și cu telefonul mobil”, a mai precizat Karla Codrea.

De Paștele din acest an, însă, mai puțini români au primit sau au trimis colete către rude. Preluările de colete din țările europene au scăzut cu 30 la sută. Românii s-au reorientat către piețele locale în ultima perioadă. De exemplu, piața internațională de fashion are o contracție de 27 până la 30 la sută. Compania de curierat DPD România, parte a DPD Group, rețeaua de curierat rutier numărul 1 din Europa, este activă pe piața locală din anul 2008, după preluarea Pegasus Courier. În prezent, se află printre primele companii de curierat rapid și coletărie din România, cu o acoperire de sută la sută a teritoriului național.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *