Timişorenii cu „buletin de câine” îşi cer drepturile

Într-un oraş care se vrea o poartă spre Europa, trăiesc oameni care nu au posibilitatea să-şi întocmească documente pe imobilele în care s-au născut.

În cele mai multe cazuri, acest lucru se întâmplă din cauza lipsei de interes a reprezentanţilor administraţiei locale.

Kuncz-ul este cunoscut doar ca un cartier-problemă şi poate tocmai de aceea reprezentanţii primăriei nu-şi mai bat capul cu cei ce-şi duc traiul acolo, timişoreni şi ei (sau poate „mai timişoreni” decât alţii).

În încercarea de a le reda oamenilor dreptul la o viaţă normală, cu buletin la purtător, reprezentanţii unei organizaţii non-guvernamentale au decis să se ocupe de problemele locuitorilor din Kuncz. Astfel, prin Centrul de Resurse pentru Regenerare Urbană (CRRU) s-a demarat, în urmă cu câţiva ani un proiect intitulat „Kuncz – cartier de criză”.

Până în prezent s-a reuşit identificarea a 86 de locuinţe fără acte, dintre cele 174 luate în considerare. De asemenea, deşi intra în atribuţiile primăriei, printr-o finanţare a Agenţiei Naţionale pentru Romi, s-a efectuat măsurătoarea topografică – care a costat 130.000 de lei -, urmând ca toate documentele să fie analizate de reprezentanţii primăriei şi să se realizeze Planul Urbanistic Zonal.

Există în Kuncz cazuri de persoane care s-au născut în casa în care locuiesc şi totuşi nu au documente pe imobil. Din păcate, pentru nepăsarea autorităţilor, suferă locuitorii care au „buletine de câine”, cum numesc ei acele documente de identitate provizorii, valabile doar pe un an.

„În prezent nu ar trebui să fie mai mult de cinci-şase persoane fără cărţi de identitate. Poate doar cei cărora acestea le-au expirat”, spune Adrian Mirescu, reprezentant al CRRU.

La ce le-ar folosi timişorenilor din Kuncz un buletin?

Mulţi locuitori din acest cartier nu au aceleaşi drepturi ca orice alt timişorean, asta şi pentru că au dat adesea de câte un angajator care a refuzat să le încheie un contract de muncă pentru că, din „buletinul de câine” le lipseşte adresa.

În cazul persoanelor plecate la muncă în străinătate, este nevoie de cartea de identitate pentru a le putea fi luate în considerare zilele de muncă lucrate în afara ţării. Din fericire, în cazul copiilor care trebuie înscrişi la şcoala unde sunt arondaţi nu au fost probleme până în prezent. O adresă pentru emiterea unui buletin le este însă necesară tinerilor care împlinesc vârsta de 14 ani, pentru că în caz contrar lucrurile se complică.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns