Timișoreni, ATENȚIE la șmecheriile agenților imobiliari! Ce metode au

agentie imobiliara

Domeniul imobiliar din România a avut, încă de la început, o viață tumultuoasă. Cu reguli prea puține, cu o legislație deficitară, dar și cu o mentalitate tipic balcanică, românii activi profesional pe piața imobiliară acționează, de multe ori, prin prisma principiului de a câștiga mult cu minimum de efort.

În această situație se regăsesc mulți dintre agenții imobiliari care, prin acțiunile întreprinse, își manipulează clienții în direcția dorită de ei, nu de aceștia din urmă.

Majoritatea agențiilor imobiliare percep comisioane doar de la cumpărători. Pentru a atrage cât mai mulți clienți de partea lor, agenții imobiliari recurg la diferite tertipuri. De exemplu, încearcă să determine vânzătorul să perceapă un preț cât mai mic pentru imobilul pe care-l deține, chiar dacă valoarea acestuia este mai mare. Astfel, împușcă doi iepuri deodată: vor găsi repede cumpărători pentru chilipiruri, iar aceștia nu-și vor mai pune problema lipsei de bani pentru achitarea comisionului perceput de către agent (în medie, cam două procente din valoarea tranzacției).

Un alt tertip îl reprezintă publicarea unui anunț mincinos. De exemplu, se promovează un anume imobil, de regulă la un preț foarte bun, care în realitate nu există. Scopul este acela de a atrage cât mai mulți clienți, cărora, cu scuzele de rigoare, li se vor spune că acela s-a vândut, dar că, evident, există altele în baza de date ale agenției.

O altă stratagemă folosită este timpul. Mulți cumpărători sunt presați să se mute cât mai repede, iar agenții imobiliari profită din plin de acest lucru. În loc să îi ajute să-și găsească locuința dorită, îi manipulează emoțional să se grăbească să achiziționeze un imobil pe care, ulterior, constată că nu și l-au dorit.

”Nu este la parter, dar vă dau unul mai bun la etajul întâi, că nu-i mare diferența de nivel, și ar fi păcat să nu-l luați că se va vinde rapid” sau ”în zona dorită de dumneavoastră nu mai sunt apartamente de vânzare, dar vă oferim în alta, la un preț mult mai mic”, sunt doar câteva dintre frazele-cheie folosite de agenții imobiliari pentru a-i determina pe clienți să accepte ofertele pe care le au ei, ignorând astfel complet dorința clienților. În final, aceștia ajung să plătească comisioane pentru niște lucruri pe care de fapt nu și le-au dorit.

”Este o practică mai veche și nu avem ac de cojoc pentru astfel de situații. Nu există pârghii prin care să constrângem agențiile să renunțe la astfel de practici incorecte, atât timp cât afilierea la o asociație este opțională. A existat, pe vremuri, o ordonanță prin care firmele erau obligate să funcționeze doar în cadrul Uniunii Naționale a Agențiilor Imobiliare (UNAI), însă a fost declarată neconstituțională și, desigur, abrogată”, a declarat vicepreședintele UNAI, Ghiță Șerban.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Timișoreni, ATENȚIE la șmecheriile agenților imobiliari! Ce metode au

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *