Timișoara va avea parte de doi ani de șantiere grele

„Mergem înainte cu toate proiectele mari ale Timișoarei!”, a anunțat ieri primarul Nicolae Robu.

Lista de proiecte și, implicit, de șantiere care vor împânzi orașul este una lungă și le va da bătăi serioase de cap locuitorilor, care nu vor mai prea avea cum să se descurce în trafic.

Dar, dincolo de toate aceste neplăceri, în 2021 vom avea o urbe demnă de titlul de Capitală Culturală Europeană.

„Toate lucrările vor fi finalizate până în 2021, ne va fi greu, într-adevăr, în 2019 și 2020.

Vom trage foarte tare, pentru că Timișoara trebuie modernizată, iar noi știm ce răspundere derivă din titlul de Capitală Culturală Europeană, așa că vom pregăti orașul în mod corespunzător.

Mergem înainte, vom lua, proabil, și un credit.

Avem sub opt la sută rata de îndatorare, cred că suntem singurul oraș mare din țară cu o datorie atât de mică.

Alții rămân cu excedent la sfârșit de an, dar noi știm ce să facem cu banii”, a anunțat Nicolae Robu.

Poduri, pasaje, bulevarde...

Municipalitatea timișoreană are, la ora actuală, proiecte în valoare de 130 de milioane de euro.

„În bună parte sunt aprobate pentru fonduri europene, altele se află în etapa de verificare sau în lucru la Primăria Municipiului Timișoara, dar încă nu le depunem, pentru ca, dacă mai apar modificări în etapa de clarificare, acestea să fie deja operate.

Pentru tot ce putem obține fonduri europene vom obține, dar trebuie să se înțeleagă că nu sunt bani pentru orice și nu sunt bani fără număr”, a explicat primarul.

Pe lista de proiecte care vor trebui finalizate până în 2021 se află: transformarea Căii Bogdăneștilor în bulevard, cu liniile de tramvai în mijloc și prelungire până spre Strada Gării; pasajul subteran Solventul, la ieșirea căruia va fi amenajat un sens giratoriu cu trei ieșiri – una spre Strada Gării, una spre Bega și încă o arteră; Strada Gării va fi reamenajată, iar liniile de tramvai vor fi prelungite pe ea.

Nicolae Robu nu a uitat nici de reamenajarea Bulevardului Cetății și a unui sens giratoriu la intersecția acestuia cu Calea Torontalului.

Tot anul viitor va începe pasajul subteran din Piața Consiliul Europei, dar și podurile Jiul și ILSA. „Cu Inelul 4 de circulație vom progresa pe teren.

Am reușit să ieșim din blocaj și vom merge pe alt traseu, pentru că nu am reușit să ne înțelegem cu cei de la Romsilva.

Nici cu cei de la UMT nu ne-am înțeles, dar acum Continental a cumpărat un teren de la ei și se pare că noii proprietari vor fi de acord, astfel că drumul se va extinde de la Calea Sever Bocu nu numai spre est, ci și spre vest.

De asemenea, în câteva zile se va încheia și toată povestea cu Drumul Boilor, mai e de semnat cu doi proprietari, pentru care s-a făcut programare la notar.

În primăvara lui 2019 vom trece și la Drumul Boilor. Și Bulevardul Sudului va fi lărgit la patru benzi, și Mareșal Constantin Prezan…”, a mai completat Robu lista de șantiere de care va avea parte orașul de pe Bega în următorii doi ani.

Toate bune și frumoase, dar un strop de realism și o minimă experiență ne arată că lucrările de asemenea anvergură pot suferi amânări, din cauza modului în care se desfășoară procedura de achiziții publice.

Așa că, oricâtă bunăvoință ar exista din partea primăriei, riscul să rămânem cu șantierele încă deschise în 2021 este unul destul de serios.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 Răspunsuri “Timișoara va avea parte de doi ani de șantiere grele

  1. „Santier greu” e cel de la Mall. Cele facute de Robu sunt doar aiurea si dureaza la nesfarsit. Poate ne explica de ce la podurile din Iosefin se poate lucra iarna iar in Parcul Alpinet nu s-a putut. Atata vreme cat pamantul nu e inghetat singurul lucru imposibil e semanatul ierbii.

  2. Scoate semafoarele,bata-te Dumnezeu de psihopat si se va circula bine in oras.Amenajeaza parcari hotule si elimina blocajele din oras.Ce sens giratoriu iti trebuie in Torontalului diliule.Se circula foarte bine asa cum este.

Lasă un răspuns