Timișoara și competiția pentru trenul metropolitan

111 imobile aflate în zonele de protecție istorică ale Timișoarei vor fi supraimpozitate cu până la 500%

Timișoara și competiția pentru trenul metropolitan

Cel puțin patru concurenți va avea Timișoara în cursa pentru accesarea fondurilor europene destinate înființării unei rețele de tren metropolitan, facilitate care, laolaltă cu proiectele de metrou (deja adjudecate), este prevăzută în programul ”Transport 2021 – 2027” cu un buget total estimat la 650 de milioane de euro.

În afara competiției pentru trenul urban se află proiectul aferent zonei București – Ilfov, atât cât se poate afirma așa ceva în materie de accesări de fonduri europene, este deja bătut în cuie.

CITEȘTE ȘI: Investigațiile RMN salvează vieți

Orașele cu care va concura Timișoara pentru accesarea acestor fonduri sunt, deloc surprinzător, Cluj-Napoca, Iași, Brașov și, recent intrat în curs, Constanța, principiul care va fi aplicat oficial la atribuire fiind ”primul venit, primul servit”.

Nu este însă exclus ca și alte mari centre urbane din țară să inițieze astfel de demersuri, printre numele vehiculate în acest sens fiind Galați, Ploiești și Bacău.

La acest moment, Timișoara are de partea sa un singur argument major: faptul că, oraș de câmpie fiind, un astfel de proiect ar avea aici cele mai reduse costuri în comparație cu concurența.

Din păcate, însă, la alte capitole lucrurile nu stau deloc bine: la noi, nu există încă un studiu de fezabilitate-suport (o licitație organizată în acest sens de Consiliul Județean timiș a fost anulată), iar numărul de beneficiari ai zonei care ar fi deservită de viitorul tren metropolitan este semnificativ mai redus decât în cazul metropolelor concurente: Brașovul, spre exemplu, intenționează să conecteze cu acest mijloc de transport toate centrele urbane din Țara Bârsei (ceea ce i-ar aduce aproape 90.000 de beneficiari în plus), similar prezentându-se lucrurile la Galați – Brăila.

În ceea ce privește Clujul, unde deja a fost semnat contractul de execuție pentru o magistrală de metrou de 21,3 kilometri, s-ar putea ca preocuparea pentru trenul metropolitan să fi devenit caducă, dar…


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *