Timișoara, promovată printr-o ONG a primăriei

promo

La propunerea primarului Dominic Fritz, la Timișoara se va înființa Asociația pentru Promovarea orașului pe mai multe paliere: turistic, economic, cultural, educațional.  Orașele – nu doar în România, ci în întreaga Europă – se află într-o permanentă competiție pentru atragerea de investitori și investiții, turiști, forță de muncă calificată, fonduri europene etc.

CITEȘTE ȘI: În 3 august, Timișoara își onorează cetățenii de marcă

În această competiție, nu este suficient ca un oraș să aibă potențial și să fie atractiv, ci trebuie să își pună în valoare aceste atuuri. Timișoara este un oraș cu multe resurse: un înfloritor centru multietnic și multicultural, oraș universitar, un puternic centru economic și de inovare, cu o moștenire arhitecturală unică. Timișoara este primul oraș liber de comunism din România și Capitală Europeană a Culturii în 2023.

„Ultimii ani au demonstrat că acest uriaș potențial al orașului nu a fost  suficient de mult exploatat. Timișoara a generat multe inițiative independente de promovare, neavând, însă, o voce suficient de puternică pentru ca orașul să devină mai vizibil și mai atractiv pentru oameni de afaceri, turiști, profesioniști de valoare etc. Promovarea orașului trebuie să fie rezultatul unui larg parteneriat între administrație, mediul de afaceri, mediul academic, societatea civilă și cetățenii Timișoarei, formând o punte între potențialul orașului nostru și utilizarea acestui potențial în beneficiul comunității locale. În acest sens, am propus constituirea Asociaţiei pentru Promovarea Timișoarei. Asociația pentru Promovarea Timișoarei va fi punctul central responsabil pentru promovarea orașului Timișoara, pe plan intern și pe plan extern, prin dezvoltarea și implementarea unui concept integrat de marketing al orașului, dezvoltând o rețea extinsă de parteneri, voluntari și sponsori”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Membrii fondatori ai Asociației sunt: Municipiul Timişoara (prin primărie), Asociația Patronală Ho-Re (Hoteluri și Restaurante) Timişoara, Societatea Națională Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara, Attrius Developments Srl (Iulius Town), Asociaţia Breasla Ghizilor. Acestora li se pot alătura, în timp, alte asociații sau firme care doresc să contribuie la îndeplinirea obiectivelor specificate în statut.

Primăria Municipiului Timișoara, în calitate de inițiator și de principală parte interesată în realizarea obiectivelor acestei asociații cu scop public, își asumă o cotizație mai mare relativ cu ceilalți asociați. Pentru plata cotizației, propusă la valoarea de 250.000 de lei, Primăria Timișoara se va folosi și de taxa hotelieră, taxă a cărei menire trebuie să fie chiar promovarea orașului.

Principalele direcții în care va acționa asociația, pe termen lung, orientat strategic, sunt: 1. Economic și de afaceri ‒ cu scopul de a influența deciziile companiilor de a se localiza în Timișoara, dar și de a sprijini economia locală cu oferte de promovare și consiliere; 2. Rezidențial ‒ cu scopul de a păstra și a atrage forță de muncă calificată, profesioniști bine pregătiți, proaspeți absolvenți de studii superioare, care să își dorească să locuiască și să lucreze în Timișoara; 3. Hub cultural – cu scopul de a promova Timișoara ca destinație culturală prin oferta culturală a anului 2023, dar și pentru a atrage organizarea în Timișoara de evenimente culturale de excepție; 4.Turism și gastronomie – cu obiectivul de a crește numărul de sosiri și de înnoptări ale vizitatorilor, de a furniza o ofertă de servicii turistice integrată și competitivă (servicii turistice, gastronomice, de transport, de organizare evenimente și congrese etc.); 5. Cercetare și inovare – cu obiectivul de a pune în lumină potențialul de centru de excelență și partener european în proiecte de cercetare, inovare și dezvoltare, al instituțiilor universitare, al centrelor de cercetare, al companiilor timișorene.

Asociaţia va fi un lider local strategic pentru dezvoltarea, gestionarea şi promovarea unitară a destinaţiei Timişoara şi va coordona eforturile de realizare şi implementare a conceptului de „economie a vizitatorilor”, care presupune abordarea complexă a promovării intereselor şi imaginii municipiului şi cetăţenilor săi.

Asociaţia pentru Promovarea Timișoarei va coagula toţi actorii interesaţi şi va depune eforturile necesare în promovarea oraşului ca: destinaţie turistică atractivă; centru regional dinamic şi pol de dezvoltare economico-socială, care oferă multiple oportunităţi pentru investiţii; vechi şi renumit centru pentru studii, cercetare şi încurajarea iniţiativelor studențești; importantă poartă aeriană internaţională; centru cultural şi artistic activ şi creativ; oraş deschis, multicultural, cosmopolit şi primitor, care oferă condiţii şi şanse foarte bune pentru locuit, muncă şi trai. Astfel, susțin inițiatorii, asociaţia va avea un efect de sinergie între diverse servicii din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi parteneri publici şi privați interesați în promovarea Timișoarei pe plan intern și internațional.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *