Timișoara, mai aproape de Capitală

Timișoara, mai aproape de Capitală

Timișoara, mai aproape de Capitală.

Programul investițional multianual de reabilitare a magistralei feroviare ce leagă metropola Banatului de Capitală a mai făcut un pas înainte, în ultimele zile ale anului abia încheiat, ca urmare a hotărârii adoptate de Executivul de la București de privitoare la indicatorii tehnico-economici ai reabilitării tronsonului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș.

CITEȘTE ȘI: Consiliul Județean Timiș pregătește reabilitarea seismică a 4 obiective importante

Potrivit documentului, se aprobă reabilitarea a 225 de kilometri de cale ferată, astfel încât să faciliteze viteze de circulaţie de 100-120 km/h pentru trenurile de marfă şi 120-160 km/h, pentru trenurile de călători. Investiția are o valoare totală de 12,49 miliarde lei (care urmează a fi asigurați dintr-un mix de surse financiare, incluzând bugetul central de stat și fonduri externe nerambursabile) şi o durată de execuţie de 60 de luni.

Printre elementele de interes luate în calcul la reabilitarea acestui tronson se numără și realizarea unui tunel la Balota, lucrare de artă inginerească ce ar contribui la scurtarea duratei de călătorie dintre Timișoara și București cu cel puțin jumătate de oră. Acest tronson vine în completarea investițiilor deja inițiate pe sectorul Arad – Timișoara – Caransebeș, care au beneficiat în anul 2022 de o alocare bugetară de circa 607 milioane de lei și pentru care, în prezent, sunt în curs de derulare activități de proiectare: cel mai recent contract de finanțare în acest sens a fost încheiat în 28 noiembrie, pentru lotul Timișoara Est – Lugoj, în lungime de 54,13 kilometri. 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *