“Stâlpișoara” administrației Fritz încurcă total circulația mașinilor și a bicicletelor în zona Elisabetin

“Stâlpișoara” administrației Fritz încurcă total circulația mașinilor și a bicicletelor în zona Elisabetin

“Stâlpișoara” administrației Fritz încurcă total circulația mașinilor și a bicicletelor în zona Elisabetin

Primăria Timișoara se întrece pe sine în blocarea intersecțiilor cu stâlpișori fără rost, în intersecții secundare și cu schimbarea sensurilor unice de circulație pe mai multe străzi din cartierul Elisabetin.

Deja, pe rețelele de socializare, sute de șoferi dar și bicicliști se plâng de haosul creat, de faptul că nu au fost nici consultați nici anunțați despre modificări, iar șoferii reclamă și înălțimea mare a calmatoarelor de viteză, care le distrug scuturile inferioare, suspensiile și chiar băile de ulei ale mașinilor. Pentru ca totul să fie cu un “grand finale”, intră în scenă și poliția locală care amendează pe bandă rulantă șoferii, luați pe nepregătite.

Luni, 23 octombrie 2023, așa cum ne-au obișnuit cei din primăriei, au făcut un nou anunț prin…intermediari. De fiecare dată când trebuie să comunice trimișorenilor măsuri aberante sau nepopulare, primăria o face prin diverse alte entități: poliția locală, universități, ONG-uri organizatoare de evenimente publice care blochează traficul în weekenduri etc.

Scânteia a fost un articol din Renașterea bănățeană, din 18 octombrie, prin care era sesizată o adevărată aberație rutieră: nu mai puțin de 42 de stâlpi de plastic au fost montați la intersecția străzilor Diaconu Coresi/Eneas, strada pe care locuiește primarul Fritz, și Cosminului, pentru a crea niște insulițe, al căror sens depășește logica oricărui șofer și chiar a specialiștilor în managementul traficului.

Anomalia, care încalcă normativele și legislația, prin faptul că s-au creat insule goale fără rost între stâlpi, iar carosabilul este prea îngust pentru a permite accesul autospecialelor de intervenție, pompieri sau mașini de gunoi, a devenit virală și a ajuns știre națională. Asta pentru ca o țară întreagă să râdă de Timișoara, precum în bancurile consacrate (unele fiind reale) despre aberații urbane de prin Caracal sau Craiova.

La cinci zile după publicarea articolului, Poliția Locală Timișoara, pe post de porumbel poștaș anunță că “în urma deciziilor Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei Timișoara și ale Poliției Rutiere, la nivelul municipiului s-au schimbat sensurile de mers pe mai multe străzi. Din aceste zile, Strada Cozia are sens unic pe sensul de mers dinspre Arieș spre Drubeta, iar Strada Memorandului are sensul de mers dinspre Drubeta spre Arieș, fiind modificări și pe străzile adiacente.

Polițiștii locali din cadrul Serviciului Rutier se află în zonă pentru a îndruma conducătorii auto și pentru a-i atenționa cu privire la schimbările privind sensurile de circulație. De asemenea, Strada Traian Lalescu a devenit, de săptămâna trecută, stradă cu sens unic dinspre Victor Babeș spre Vasile Pârvan, iar Strada Sabin Drăgoi a devenit cu sens unic de la Bogdan Petriceicu Hașdeu până la Piața Sfântul Nicolae.

Facem precizarea că potrivit OUG 195/2002 cu modificările și completările ulterioare, se interzice circulaţia participanţilor la trafic pe sectoarele de drum public la începutul cărora sunt instalate indicatoare ce interzic accesul, sancțiunile fiind între 290 și 435 lei și 2 puncte penalizare la permis. Polițiștii locali au aplicat, în ultima perioadă, 27 de sancțiuni pe această linie în mai multe zone ale orașului”.

“Stâlpișoara” administrației Fritz încurcă total circulația mașinilor și a bicicletelor în zona Elisabetin

La fața locului, pe străzile menționate, lucrurile stau cu totul astfel. Carosabilul a fost îngustat la maximum, astfel că riveranii străduțelor din Elisabetin se văd nevoiți să parcheze pe ambele părți ale carosabilului, cu greu rămânând loc pentru mașini să circule pe mijloc.

Iar bicicliștii efectiv nu au loc printre mașini pe niciuna dintre străzile care au fost îngustate după “geniala” strategie. O strategie marca Fritz & Lațcău, despre care cel din urmă are o explicație absolut ravisantă și lipsită de sens.

“Vrem să nu existe situații conflictuale în trafic, să se știe cine are prioritate și să ne asigurăm că «ierarhiile» din trafic sunt respectate. În intersecție, biciclistul trebuie să se întoarcă la 90 de grade, astfel încât să fie văzut de șoferi. Nu vrem ca, în cazul în care bicicleta și mașina merg în același sens, biciclistul să taie cala șoferului, pentru că vrea să schimbe direcția”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău, referitor la planul admisnitrației de a crea un coridor pentru biciclete, ce pleacă de pe Eneas, strada unde locuiește primarul, și ajunge, pe străduțe până la Universitatea de Vest. Cu bătaie spre Loga nr.1, adică sediul Primăriei Timișoara. Asta doar în teorie.

“Stâlpișoara” administrației Fritz încurcă total circulația mașinilor și a bicicletelor în zona Elisabetin

Cel mai grav este că schimbarea sensurilor unice i-a luat prin surprindere pe majoritatea șoferilor obișnuiți cu vechile trasee funcționale, neschimbate de câteva decenii. Inclusiv astăzi, 23 octombrie, reporterii de la Renașterea bănățeană au surprins mai mulți șoferi pe contrasens. Asta din cauză că nimeni, nicio instituție nu a anunțat din timp schimbările, iar oamenii sunt obișnuiți cu vechile trasee.

“Stâlpișoara” administrației Fritz încurcă total circulația mașinilor și a bicicletelor în zona Elisabetin

Doar că de întreaga degringoladă, creată din cauza lipsei de informare din partea primăriei, profită Poliția Locală Timișoara, care a găsit încă o zonă unde șoferii, neinformați și fără rea intenție, nu cunosc noile sensuri de circulație și se aleg cu câte o amendă. Sancțiuni între 290 și 435 de lei și 2 puncte penalizare, cadou pentru 27 de șoferi care au greșit fără intenție, numai “în ultima perioadă”. Câte zile are această ultimă perioadă știu doar vânătorii de amenzi de la poliția locală.

Astfel că șoferii și bicicliștii din zona Elisabetin au numai motive de “mulțumire” la adresa actualei administrații și a Comisiei de Circulație din primărie, care nu fac altceva decât să încurce lucrurile și să îngreuneze traficul, totul pentru moftul culoarului velo, o fantezie a cuplului edilitar Fritz-Lațcău.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

8 thoughts on ““Stâlpișoara” administrației Fritz încurcă total circulația mașinilor și a bicicletelor în zona Elisabetin

  1. Cretini cu calmatoarele de trafic facute din asfalt si foarte inalte. Ne rupem zilnic masinile in ele. Un idiot a putut proiecta asa ceva

  2. Doamne ajuta, in sfarsit bizonii nu mai pot parca pe colt si idiotii incetinesc la treceri, felicitari, cat despre piste nu erau asa necesare daca toti parcau legal

  3. Cea mai slaba administratie de vreo 50 de ani incoace. Nea ametit Fritz LGBTQ in campanie si abia apoi si-a aratat adevarata valoare. Zero barat!

  4. Ce frustrati sunt astia care schelalaie aici in comentarii. Ala care isi rupe masina sigur e un cre.tin care merge cu 100 km/h pe strada in oras. La fel si Iulian… oameni mai pr.osti ca sustinatorii lui r.obu nu exista. Never ever.

  5. Spun aici de 3 ani de zile că acest cuplu de neisprăviți Samuel Fritz și Ruben Lațcău au pornit un război împotriva posesorilor de automobile. Acum a devenit evident. ASTA este misiunea lor cu care au fost trimiși aici de stăpânii lor de la Davos, Bruxelles și Washington. Sper ca anul viitor după alegeri să se desființeze TOT ceea ce au decis acești monștri.

  6. Pe Sabin Drăgoi de ce s-făcut sens unic?Șoferii trebuie să facă slalom pe străzile adiacente pentru că cei cu pile sa poata parca pe carosabil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *