Spitalul viitorului. Spitalul Municipal din Timișoara şi zona adiacentă vor fi reconfigurate, în cadrul unui proiect care include heliport, stație de metrou, parcare subterană și o subtraversare a căii ferate

spitalul municipal

Extinderea Spitalului Municipal din Timişoara va fi cuplată cu înfiinţarea unei parcări cu două niveluri subterane, sub Parcul Botanic, dar planul urbanistic zonal respectiv este unul mult mai complex, fiind menit să valorizeze şi să optimizeze accesibilitatea auto şi pietonală din centrul urbei prin crearea de noi trotuare, înfiinţarea unei noi străzi şi a unei noi subtraversări a căii ferate.

Proiectul mai implică, între multe altele, construirea unui corp nou al spitalului, cu parter şi şase etaje şi cu un heliport pe acoperiş, dar şi amenajarea unei staţii de metrou de suprafaţă în zonă.
spitalul municipal1
Cvartalul pe care se vor face investiţiile edilitare este în suprafață de 16,63 de hectare, fiind delimitat de străzile Gheorghe Dima, Gheorghe Lazăr, Alexandru Ioan Cuza şi Pictor Ion Zaicu.

Un corp nou, cu şapte etaje şi heliport

Zona cvartalului respectiv este prezentată ca având asociate opt subzone, prima dintre acestea cuprinzând ansamblul de construcții și amenajări existente, aferente Spitalului Municipal, inclusiv propunerile de modernizare și extindere a acestuia.

Într-unul dintre corpurile spitalului va fi extinsă secția de radioterapie, lucrare pentru care există deja autorizaţia de construire.

Tot în această primă fază se va realiza racordul rutier cu strada Alexandru Ioan Cuza și o alee carosabilă în incinta spitalului, care va deservi 29 de locuri de parcare. În etapa a doua urmează să fie construit un corp de clădire în regim de mezanin, şase etaje plus un al şaptelea retras.

Imobilul în cauză va conține spații funcționale pentru accesul principal în spital, serviciul de internare-externare, morgă, vestiare pentru personal medical și studenți, serviciul ATI și centrul de transplant medular, blocul operator, serviciul de sterilizare centrală și încăperi pentru activități didactice, iar la ultimul nivel va fi amplasat heliportul, având platforma de aterizare-decolare pătrată, cu latura de 20 de metri.

Aproape 600 de locuri de parcare sub pământ

Subzona 2 cuprinde parcarea subterană propusă, având două accesuri pentru autovehicule și pietoni. Parcarea, inclusă în planul urbanistic zonal al unităţii spitaliceşti, va avea două niveluri, cuprinzând 598 de locuri de parcare, având o suprafaţă desfăşurată de aproape 15.000 de metri pătraţi, urmând să fie amplasată sub terenul de la intrarea în Parcul Botanic de pe strada Gh. Dima.
spitalul municipal2
Suplimentar, în această subzonă se propune o intervenție majoră, prin continuarea accesului din parcarea subterană spre str. Franz Liszt (relație de stânga) și apoi cu relație de dreapta în str. Gh.Lazăr, pe direcția înainte spre calea ferată, cu subtraversarea acesteia și cu o legătură către str. Pictor Ion Zaicu. Această nouă stradă (strada Parcului) va fi însoțită de parcaje adiacente pe un sens.

Subzona 3 reprezintă ansamblul de construcții și amenajări cuprinse între străzile Franz Liszt și Gh. Dima, dar aici nu sunt propuse intervenţii

Subzona 4 include construcțiile și amenajările cuprinse între străzile Gh.Lazăr, Franz Liszt şi Borsec și fostul Liceu de Construcții „Ion Mincu”. „În această subzonă, care va fi caracterizată de finalizarea hotelului Galaxy 2, nu menționăm alte intervenții propuse, cu excepţia reabilitării construcției existente”, se specifică în memoriul de prezentare a PUZ „Extindere şi modernizare Spital Clinic Municipal de Urgenţă Timişoara şi parcare subterană”.

Subzona 5 reprezintă ansamblul de construcții și amenajări cuprinse între străzile Franz Liszt, Borsec, fostul Liceu „Ion Mincu” și Parcul Botanic. Aici se propune reabilitarea clădirii fostei cantine a liceului, având un singur nivel, și a clădirii cu funcțiuni de servicii, în regim P+4. De asemenea, se preconizează refuncţionalizarea clădirii fostei cantine în centru cultural pentru elevi, iar în adiacenţa ei, instituirea unei zone pietonale având în vecinătate 28 de locuri de parcare.

Subzona 6 se referă strict la clădirile și amenajările fostului Liceu „Ion Mincu”. Aici, una dintre propuneri vizează demolarea centralei termice şi realizarea unui drum de acces între străzile Gheorghe Lazăr și Parcul Botanic, cu două pietonale adiacente: una dedicată elevilor, pentru accesul în unitatea de învățământ (pe stânga), cealaltă pentru ceilalţi pietoni, între zona Piața 700 spre Parcul Botanic, cu direcționare facilă spre Iulius Mall.

Tot în această subzonă e prevăzută reabilitarea celor două corpuri existente ale unității de învățământ și analizarea oportunității ocupării corpului existent, în regim P+1, cu o altă unitate de învățământ (de exemplu, Liceul de Arte Plastice), deoarece există spații suficiente în prezent, complet neutilizate. Se mai propune realizarea a 32 de locuri de parcare.

Staţie de metrou de suprafaţă

Subzona 7 are în vedere un ansamblu de construcții și amenajări, în adiacenţa taluzurilor căii ferate Timișoara-București, având fronturi la străzile Pictor Ion Zaicu, la fostul Liceu „Ion Mincu” și la Parcul Botanic. În această subzonă se propun următoarele intervenții: realizarea a două subtraversari pe sub calea ferată, cu legături funcționale la str. Pictor Ion Zaicu, din care o subtraversare pentru autovehicule și pietoni, cu lăţimea de nouă metri, și una doar pentru pietoni și bicicliști, de patru metri; realizarea unui bandou cu 198 de locuri de parcare adiacente străzii Pictor Ion Zaicu, cu trotuar și pistă pentru biciclete, care vor deservi atât dezvoltarea imobiliară dinspre zona fostei tipografii și zona Kaufland, cât și accesibilitatea pietonilor către Parcul Botanic, eliminându-se astfel un impediment în dezvoltarea urbană a orașului, constituit în prezent de calea ferată.

În subzona 7, în corelare cu studiul de mobilitate urbană, se propune şi o staţie de metrou de suprafață, accesibilă cu scări și ascensoare, cu unul sau două peroane, în vederea creșterii nivelului de mobilitate în zonă, dar şi realizarea unui acces pietonal între str. Al. Ioan Cuza și Gh. Lazăr, lat de trei metri, incluzând și o pistă pentru biciclete.

Subzona 8 din cadrul acestui PUZ complex cuprinde Parcul Botanic, fără a se propune alte intervenții, arhitecţii considerând că aleile pietonale existente asigură placa turnantă de relaționare a parcului cu toate subzonele din vecinătate.

În ceea ce priveşte documentația pentru PUZ, observațiile pe marginea acesteia pot fi transmise și în scris, la Serviciul centrul de consiliere cetățeni, camera 12 din Primăria Timișoara, sau pe adresa de e-mail [email protected], până în data de 9 iunie.

Întreaga documentație poate fi consultată la sediul Primăriei Timişoara, la Direcția Urbanism, Biroul avizare conformități PUG/PUD/PUZ, etajul II, camera 213.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “Spitalul viitorului. Spitalul Municipal din Timișoara şi zona adiacentă vor fi reconfigurate, în cadrul unui proiect care include heliport, stație de metrou, parcare subterană și o subtraversare a căii ferate

  1. Și asta încă nu e nimic, să vedeți cum va fi în campania electorală pentru alegerile locale, parcarea subterană va avea 7 etaje, nu 2 iar noua clădire a spitalului va avea 27 de etaje și un aeroport pe acoperiș, pentru avioanele sanitare, iar metroul, ca să nu deranjeze bolnavii și locatarii din zonele pe unde va trece, va fi un tren pe pernă magnetică, absolut silențios și, de ambele părți ale șinei, vor fi amenajate autostrăzi pentru bicicliști cu cîte 2 benzi pe sens. Din gură totul se face foarte ușor, mai ales în campaniile electorale. Cum zice o veche vorbă românească, nu e prost cine promite, prost e cel care speră ! Cert și sigur e că preaiubitul nostru primar, oligofren mitoman și grandoman, trubadur ratat al orchestrei simfonice de la Bocsig, a dovedit fără nici o urmă de îndoială că nu este capabil să facă nimic bun pentru orașul ăsta și că în mintea lui defectă se nasc doar idei tîmpite generatoare de cheltuieli inutile pentru noi, dar poate foarte rentabile pentru el. Așa că, sper ca la alegerile locale de anul viitor să apară și vreun candidat serios și cinstit cu adevărat, nu doar din gură ca ultimii doi, ca să putem să îi dăm robului șutul în cur binemeritat, accelerator spre fosa orchestrei la vreun bal la Bocsig ! Ca să nu mai spun că cine îi ține partea sau va mai vota cu el, ori e la fel de prost ca el, ori vrea răul orașului ăsta !

  2. „Cvartalul pe care se vor face investiţiile edilitare este în suprafață de 16,63 de hectare, fiind delimitat de străzile Gheorghe Dima, Gheorghe Lazăr, Alexandru Ioan Cuza şi Pictor Ion Zaicu.”

    Ati innebunit? „Cvartalul” asta e Parcul Botanic! Il radem si turnam beton si asfalt in loc?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *