Sondaj: 93% dintre profesorii chestionați cred că vocea lor nu contează

Sondaj: 93% dintre profesorii chestionați cred că vocea lor nu contează

Sondaj: 93% dintre profesorii chestionați cred că vocea lor nu contează

Într-o consultare publică cu privire la proiectul Legii învățământului preuniversitar, adresată de World Vision România către cadrele didactice din toate ciclurile de învățământ, în perioada 25-31 iulie, 3.400 de respondenți au afirmat că vocea lor contează doar în mică măsură sau nu contează deloc.

CITEȘTE ȘI: Alertă de vreme rea, în Timiş: ploi abundente, vijelii şi grindină

De asemenea, 83% dintre profesori nu cred deloc sau cred doar într-o mică măsură că pentru educație va fi alocat 15% din cheltuielile bugetului general consolidat, așa cum prevede actualul proiect al Legii învățământului preuniversitar.

Doar 29% dintre profesorii respondenți consideră că elevii din mediile vulnerabile își păstrează aceleași șanse de admitere dacă colegiile naționale își vor face propria selecție printr-un examen distinct de admitere.

În privința Bacalaureatului, 82% dintre cadrele didactice vor ca proba de specialitate a examenului să rămână obligatorie.

Peste jumătate (52%) dintre profesori susțin ca liceele profesionale să poată păstra și alte filiere, precum cea teoretică sau vocațională. Doar 38% sunt de acord cu eliminarea acestora.

87% dintre cadrele didactice sunt de acord ca, în lege, să fie reglementat un program de tip „Școală după Școală“ (ȘdȘ) cu masă caldă dedicat școlilor vulnerabile.

În actualul proiect, programul de ȘdȘ și masa copiilor sunt prevăzute în secțiuni diferite, nu integrate împreună.

În același timp, 78% dintre profesori sunt de acord ca școlile vulnerabile să primească finanțare suplimentară care să se adauge la costul standard per elev, cum este prevăzut în proiectul de lege.

Întrebați în ce măsură sunt de acord ca și posturile cu mai puțin de 18 ore să poată fi scoase la concursul de Titularizare, numai 48% dintre profesorii participanți la sondaj au spus că sunt de acord, 5% preferând să nu exprime o poziție.

În ceea ce privește propunerea ca intrarea în cariera didactică să se facă printr-un an de stagiatură urmat de examen de licențiere, 40% au afirmat că nu sunt de acord cu acest lucru.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *