Sistemul Timpark, tot mai slab în materie de parcări noi

Conducerea Primăriei Timișoara se arată extrem de încântată de rezultatele obținute de sistemul de parcare Timpark, înlocuitorul vechiului Telpark, despre care se spune că este mult mai eficient și mai comod.

În luna decembrie a anului trecut, primarul Nicolae Robu declara: „Sistemul Timpark merge excelent, sunt abonamente în număr record, undeva la aproape 13.000 de abonamente. Înainte, pe Telpark erau cam 9.000 de plătitori pe zi, abonamente plus tichete, acum sunt numai abonamente aproape 13.000, valabile în fiecare zi. Pe lângă aceste abonamente, mai sunt 2.000-3.000 de plătitori prin SMS sau cu bip. Au fost și mai mulți când aveam și parcarea de la Bega. Avem în jur de 15.000 de plătitori pe Timpark în fiecare zi, deși tarifele sunt mai mici decât erau înainte și este și mai comod”.

Ce-am ajuns și…

Singura hibă a acestui optimism o constituie chiar raportul primarului pe 2015, referitor la activitatea Societății Drumuri Municipale (SDM), care a înglobat vechiul ADP, responsabil cu parcările cu plată.

Cifrele din raport ne arată că, în total, din gestionarea parcărilor din Timișoara, anul trecut s-au obținut: „Realizări din administrarea parcărilor pe 2015: 6.584.100 de lei, din care Timpark (abonamente, carduri parcări, vouchere, SMS, blocări roți, taxe penalizări) – 5.997.062 de lei; afișaj 149.035 de lei; ridicări auto 257.905 lei; chirii parcare 180.098 de lei; parcări realizate din fonduri provenite din exploatarea sistemului de parcare: str. Căpitan Damșescu – 66 de locuri de parcare, în valoare de 172.325 de lei, proiect de amenajare de locuri de parcare în zone de locuințe Timișoara – 54.790 de lei”.

…ce am fost

Administrarea parcărilor nu este însă o activitate prea profitabilă, cel puțin asta rezultă dintr-o comparație a datelor din 2015 cu cele din 2014, trecute în același raport al primarului din anul precedent: „Realizări din administrarea parcărilor pe 2014: 7.976.713 lei, din care Timpark (abonamente, carduri parcări, vouchere, SMS, blocări roți, taxe penalizări) – 5.923.109 lei; afișaj 171.187 de lei; ridicări auto – 372.313 lei; chirii parcare – 155.812 lei; parcări realizate din fonduri provenite din exploatarea sistemului de parcare: Piața Timișoara 700 (zona 0) – 28 de locuri”.

La proiectele pentru 2015, SDM stătea foarte bine, promițând 325 de locuri în Zona Steaua, 40 de locuri pe Str. Soarelui (intersecția dintre Ștefan cel Mare și Șt. O. Iosif), 56 pe str. Luceafărul, 24 pe str. Hebe, 64 pe Str. Lugojului și 163 pe str. Căpitan Damșescu, în total 672 de locuri.

Parcări noi din banii Timpark, doar pe hârtie

Conform datelor, în 2015, din administrarea parcărilor s-au încasat cu aproape 1,4 milioane de lei mai puțin față de 2014, chiar dacă, doar pe încasările din Timpark, s-a înregistrat un mic progres de 74.000 de lei. În privința parcărilor noi, care ar fi trebuit construite anul trecut din banii Timpark și pentru care existau planuri mărețe la sfârșitul lui 2014, rezultatele sunt extrem de slabe.

Concret, din raport rezultă că, în loc de 672 de locuri de parcare, au fost amenajate doar 66 (din cele 163 promise pe str. Căpitan Damșescu), cărora li se adaugă un proiect. În teorie, chiar de la începuturile introducerii sistemului de parcare cu plată în Timișoara, banii încasați ar fi trebuit utilizați pentru amenajarea unor parcări noi, dar aceasta nu s-a întâmplat în mandatele fostei administrații și, după cum se vede, nu se întâmplă nici acum.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns