Semmeringul Bănăţean, încotro? Trenurile vor circula doar trei zile pe săptămână

Veşti proaste pentru turiştii care şi-au făcut planuri să se plimbe la început de toamnă, cu trenul de la Oraviţa la Anina, pe cea mai veche cale ferată montană din România.

CFR Călători anunţă că, începând cu data de 25 septembrie 2019, vor interveni modificări în circulația trenurilor de pe ruta Oravița – Anina și retur ca urmare a numărului redus de călători din unele zile lucrătoare ale săptămânii.

 

Astfel, trenurile vor circula numai în zilele de vineri, sâmbătă și duminică:

R 9695Oraviţa plecare 11:15Anina sosire 13:08începând cu data de 25 septembrie
R 9696Anina plecare 14:40Oraviţa sosire 16:34în perioada 25 septembrie –  31 octombrie
R 9694Anina plecare 13:30Oravița sosire 15:24începând cu data de 01 noiembrie

Totuși, agențiile de turism și grupurile organizate de cel puțin 30 de persoane care doresc să călătorească cu trenul pe această rută în celelalte zile ale săptămânii, își pot planifica călătoria cu cel puțin 15 zile înainte și se pot programa la numărul de telefon: 0372.561.600, fax: 0372.561.602 – de luni până joi, între orele 08:00-16:00 și vineri între orele 08:00-14:00.

Un bilet pentru călătoria pe secția Oravița – Anina și retur costă 13,9 lei / sens (cuprinde și rezervarea locului). De asemenea, elevii și grupurile organizate beneficiază de reducere.

Legitimațiile de călătorie se pot cumpăra în limita locurilor disponibile, cu anticipație de 30 de zile, de la orice casă de bilete cu emitere electronică, din stațiile de cale ferată și agențiile de voiaj CFR Călători, precum și ONLINE.

În ziua plecării trenului, biletele se pot procura atât din staţia Oraviţa cât şi de la personalul de tren la același preț (inclusiv cu rezervarea locurilor) în limita locurilor disponibile. Emiterea legitimațiilor de călătorie fără rezervare se poate efectua numai în ziua plecării trenului, după epuizarea locurilor disponibile, în număr limitat.

Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei: www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon din stațiile CFR, 021/9521 (pentru traficul intern) sau să se adreseze personalului nostru din stații.

Cei 33 de km între Oravița și Anina sunt parcurși în aproximativ două ore. În afară de stațiile terminus, trenul mai oprește și în stațiile Brădișorul de Jos, Dobrei, Lișava, Ciudanovița și Gârliște.

Calea ferată Oravița–Anina a fost inaugurată la 15 decembrie 1863, fiind prima cale ferată montană și a patra construită de pe teritoriul actual al României. Aceasta a fost construită de austrieci între ani 1855 – 1863, pe când Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar, iar prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă și de acolo trasă de 40 de perechi de boi până la Oravița.

Realizarea ei a avut ca scop transportul cărbunelui extras din minele de la Anina către Oravița, și de acolo mai departe pe Calea ferată Oravița-Baziaș până la Dunăre, spre a fi încărcat în vase de transport fluvial. Are în componență 14 tunele cu o lungime totală de 2.084 m și 10 viaducte, linia parcurge Munții Aninei.

 

radioresita.ro


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Semmeringul Bănăţean, încotro? Trenurile vor circula doar trei zile pe săptămână

  1. Nu sunt amatori, asta e. M-as duce cu placere, dar nu pentru locomotiva diesel, ci pentru cea veche, cu aburi, sunt dispus sa platesc generos pentru o calatorie. Si cred ca ar fi multi amatori atat dintara cat si din afara ei. In Germania multe muzee/depou au zile in care locomotivele circula, o data sau de doua ori pe an.

Lasă un răspuns