Sârbii vin să lucreze în Timiș

Un dublu eveniment organizat de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș în cadrul proiectului “Să valorificăm piața muncii din Banat prin nevoi realiste”, finanțat prin Programul INTERREG IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Serbia are loc la Timișoara.

La sfârșitul săptămânii trecute, vineri, a avut loc prezentarea studiului privind piața muncii în regiunea transfrontalieră România-Serbia și au fost organizate întâlniri B2B între firme care au nevoie de personal și persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.

În această săptămână, miercuri, de la ora 10, la Centrul Regional de Afaceri Timișoara (CRAFT), va avea loc Târgul de joburi “BANAT JOB”.

În cadrul acestuia firmele beneficiază de stand gratuit pentru a prezenta oferta de locuri de muncă disponibile. În cadrul evenimentului de vineri au fost prezentate rezultatele studiului privind piața forței de muncă din regiunea transfrontalieră.

Realizat pe baza chestionarelor și a răspunsurilor primite de la companii și instituții din județul Timiș și din Republica Serbia, studiul are ca scop crearea unei imagini de ansamblu asupra pieței transfrontaliere a forței de muncă în contextul ratei ridicate a șomajului din Serbia și a lipsei forței de muncă din județul Timiș.

Proiectul “Să valorificăm piața muncii din Banat prin nevoi realiste” are ca obiectiv general identificarea unui echilibru al pieței forței de muncă din zona transfrontalieră România – Serbia, ținând cont de rata ridicată a șomajului în Serbia și de lipsa de lucrători calificați în partea de vest a României. Grupul-țintă este reprezentat de șomeri și persoane care intenționează să își deschidă propria afacere; reprezentanți ai autorităților locale, regionale și naționale; firme, agenți economici; organizații care sprijină dezvoltarea afacerilor; alte categorii, inclusiv rezidenți din regiunea transfrontalieră. Rezultatele prevăzute în proiect vizează: elaborarea unui studiu privind forța de muncă din regiunea transfrontalieră; crearea unei comitet consultativ; instruirea a 80 persoane din grupul-țintă prin sesiuni de training gratuite; organizarea unui târg de joburi la Timișoara și a unei întâlniri de tip B2B în domeniul forței de muncă, la Zrenianin; crearea unui portal trilingv cu informații specifice din domeniu.

Dacă în toamna anului trecut au avut loc mai multe conferințe și workshopuri, în luna ianuarie a acestui an a avut loc un seminar destinat pieței muncii din regiunea transfrontalieră, cu scopul prezentării situației actuale a pieței muncii din regiunea transfrontalieră și a rezultatelor obținute din prelucrarea datelor colectate pe bază de chestionar de la instituții și agenți economici.

Analiza efectuată asupra pieței forței de muncă, punctele-cheie, problemele sectorului public și privat privind piața forței de muncă au fost prezentate și supuse dezbaterii de către reprezentanți ai Institutului pentru Dezvoltare Economică Teritorială (InTER) din Zrenjianin.

La eveniment au participat reprezentanți ai grupului-țintă, agenți economici, potențiali angajatori, membrii echipei de proiect, mass media. Totodată, au fost prezenți reprezentanți ai unor instituții publice locale care susțin implementarea proiectului, respectiv Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă și Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiș.

„Prin acest proiect, se urmărește identificarea unui echilibru al pieței forței de muncă din zona transfrontalieră, urmare a ratei ridicate a șomajului în Serbia și a lipsei acute de forță de muncă din partea de vest a României.

De aceea, proiectul se adresează șomerilor și celor care intenționează să își deschidă propria afacere, rezidenților din regiunea transfrontalieră, dar și reprezentanților autorităților publice, firmelor, organizațiilor care sprijină dezvoltarea afacerilor.

În cadrul proiectului, va fi elaborat un studiu privind piața forței de muncă din regiunea istorică Banat cu informații despre legislația specifică în vigoare, obiective, măsuri, priorități.

De asemenea, 80 de persoane din grupul-țintă vor beneficia de sesiuni gratuite de training și vor putea participa la un târg de joburi la Timișoara și la o întâlnire de tip B2B la Zrenianin”, a declarat Adrian Almășan, coordonator proiect în cadrul CCIAT. Acțiunea a fost urmată de două sesiuni gratuite de instruire destinate persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă și persoanelor care vor să își înființeze propria afacere.

Tematica a vizat profiluri antreprenoriale (idei de afaceri cu potențial, creșterea și declinul afacerilor, cerințe pentru competențe personale și profesionale, educație/formare, afaceri “verzi”); planificarea profitabilă a afacerilor

– domenii de interes, idei de afaceri, planul de afaceri; finanțarea afacerii

– planificarea bugetului, atragerea de investitori, fonduri pentru start up-uri; deschiderea unei afaceri în zona transfrontalieră – legislație specifică, documente și autorizații necesare; sănătatea și siguranța la locul de muncă, discriminare; promovarea afacerii – online și offline – construirea de comunități sociale și profiluri sociale de tip LinkedIn, You tube, FB), website-uri, tactici media; cultură, tradiții și obiceiuri în zona transfrontalieră

– importanță, nevoile și evaluarea capacității de identificare a similarităților și diferențelor culturale, credințe/norme și valori legate de afaceri, competențe sociale și culturale ale antreprenorilor. Cei 20 de cursanți au apreciat caracterul dinamic și interactiv al seminarului.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

0 Comments

No Comment.