S-a întâmplat minunea! După 12 ani, s-a semnat contractul pentru centura de sud a Timișoarei

La sediul Consiliului Județean Timiș a fost semnat, astăzi, contractul pentru proiectarea și execuția variantei de ocolire a municipiului Timișoara Sud.

Președintele CJT, Călin Dobra, a declarat, înainte de semnarea contractului: „Putem spune că astăzi scriem istorie prin semnarea acestui contract.

Despre proiectul centurii de sud a Timișoarei se discută de 12 ani.

A fost preluat ca temă de campanie de toate partidele și a fost pus pe masa tuturor guvernelor de până acum.

 

Trebuie, totuși, să recunoaștem meritul deosebit al Guvernului Grindeanu, care a decis demararea proiectului.

Avem o colaborare foarte bună cu domnul Narcis Neaga, directorul CNAIR.

Vă asigur că nu facem nici o campanie electorală, ne ocupăm de ceea ce este important pentru cetățeni. Proiectele importante ale județului Timiș încep să prindă contur”.

La rândul său, directorul CNAIR, Narcis Neaga, s-a arătat nemulțumit că firma câștigătoare a fost anunțată acum 20 de luni, iar de atunci au existat numeroase contestații și toate instanțele au confirmat prima decizie a companiei.

În privința faptului că șoseaua va avea doar o bandă pe sens, Narcis Neaga a precizat că, de fapt, este vorba despre o bandă jumătate: „Platforma are zece metri, ceea ce corespunde unei lățimi de o bandă și jumătate pe sens.

Acestea au fost dimensiunile care au rezultat din studiul de fezabilitate de la momentul respectiv, dar vom avea grijă să expropriem o suprafață suficientă, astfel încât oricând să putem extinde centura la patru benzi”.

În opinia reprezentantului firmei Tirrena Scavi, care a mai lucrat în Timiș, proiectul nu este unul de o dificultate deosebită ca execuție, iar faptul că zona și județul îi sunt cunoscute reprezintă un avantaj.

Cum va arăta centura?

Lungimea totală a obiectivului este de 25,69 kkilometri, iar surs ade finanțare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Traseul șoselei se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Timis, pe raza municipiului Timișoara și a localităților Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă și Ghiroda.

Pe lângă beneficiile locale, varianta de ocolire Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe autostrada Arad – Timişoara – Lugoj.

Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei de sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde varianta de nord existentă.

Conform datelor tehnice puse la dispoziție de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), viteza de proiectare este de minimum 80 km/h.

Legătura între varianta de ocolire și rețeaua rutieră a regiunii traversate este prevăzută a se realiza printr-un sistem de noduri rutiere.

În urma consultării autorităților locale și a Direcției de urbanism a CJT, cât și a studiului de trafic a reieșit necesitatea amenajării nodurilor în următoarele puncte: km 5+366 – DN59 – DJ 593 – Calea Șagului; km 18+117 – DJ 592 – Calea Buziașului; km 25+690 – DN6 – Timișoara Est.

De asemenea, pe traseu vor fi amenajate opt poduri și pasaje.

Firma care va realiza proiectarea și execuția este Tirrena Scavi SpA din Italia, iar valoarea contractului semnat ieri este de 272.432.921,95 lei fără TVA, echivalentul a 58 milioane euro, având un cost/km de 2,25 milioane euro.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 de luni, din care șase luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de antreprenorul câștigător este de zece ani.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns