România are de aproape 10 ori mai mulți kilometri de drumuri de pământ decât de autostradă. Cum stau țările vecine

Asociația Pro Infrastructură: România se apropie de 1000 de km de autostradă. Mai avem nevoie doar de 2000

România are de aproape 10 ori mai mulți kilometri de drumuri de pământ decât de autostradă. Cum stau țările vecine.

Institutul Național de Statistică a publicat cele mai recente date privind starea drumurilor publice, reflectând situația la finalul anului 2021.

 Potrivit datelor INS, avem 86.199 kilometri de drumuri publice, dintre care o cincime – 17.530 km – sunt drumuri naționale, restul împărțindu-se în mod egal între drumuri publice și drumuri comunale. 28,4% din totalul drumurilor, adică 24.516 km, erau drumuri pietruite și de pământ.

CITEȘTE ȘI: Primul caz de hepatită de origine necunoscută în România, confirmat la o fetiță de 5 ani

Din aceștia, 8.331 de kilometri sunt drumuri doar de pământ, dintre care 18 kilometri sunt chiar drumuri naționale, iar peste 1.500, drumuri județene. Teoretic, ultimul drum național de pământ a fost asfaltat în 2018.

Pe de altă parte, la 31 decembrie 2021 aveam și 931 de kilometri de autostradă – adică puțin peste 1% din totalul drumurilor publice.

Care este situația drumurilor în țările vecine

Bulgaria avea la sfârșitul anului 2020, 19.917 kilometri de drumuri publice, adică mai puțin de un sfert din cât are România. Din aceștia, însă, doar 318 sunt de drumuri neasfaltate și 170 de drumuri pietruite. Pe de altă parte, 806 sunt de autostradă, adică aproximativ 4% din totalul drumurilor publice.

Tot la nivelul anului 2020, Ungaria avea 32.395 de kilometri de drumuri naționale. Autostrăzile reprezentau, în total, 2.253 km, iar drumurile de pământ sau pietruite, sub 300 km.

De asemenea, regiunea capitalei Budapesta este în topul european al densității rețelei de autostrăzi, cu 120 de kilometri de autostradă pe mia de kilometri pătrați, depășind astfel chiar și Berlinul. La acest parametru, din România doar regiunea București-Ilfov are cifre ce merită menționate – 46 de kilometri de autostradă pe mia de kilometri pătrați.

Serbia avea, în martie 2022, 936 de kilometri de autostrada, adică aproximativ 2% dintr-o rețea de drumuri publice de peste 45.000 de kilometri, dintre care 16.358 km reprezintă echivalentul drumurilor noastre naționale. Din celelalte drumuri, catalogate de vecini drept ”municipale”, peste 15.000 km erau de drum nepavat, aproximativ jumătate fiind de pământ – însă datele în acest sens sunt destul de vechi, din 2015.

Comparația cu Ucraina este mai dificilă, deoarece aici autostrăzile (catalogate drept ”auto-magistrale”) sunt practic segmente de drum național și deci nu sunt calculate separat în statisticile oficiale. În 2017 erau 163.118 kilometri de drumuri publice, dintre care 159.595 km asfaltați. Teoretic, sunt peste 9.300 de kilometri de auto-magistrale, dar practic, cam un sfert sunt, de fapt, autostrăzi după definiția folosită în România și în statele UE.

Ca suprafață, Serbia este de 3 ori mai mică decât România, Ungaria, de 2,6 ori, Bulgaria are cam jumătate din suprafața României iar Ucraina este de două ori și jumătate mai mare.

 

Sursa:wall-street.ro

ghidularadean


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *