Rectorul UPT propune o strategie națională pentru utilizarea AI în școlile din România

Rectorul UPT propune o strategie națională pentru utilizarea AI în școlile din România

Rectorul UPT propune o strategie națională pentru utilizarea AI în școlile din România.

Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara este de părere că e nevoie de o instruire a profesorilor din preuniversitar pentru a utiliza inteligența artificială (AI) în procesul educațional.

În acest sens, UPT propune chiar o strategie la nivel național pentru utilizarea aplicațiilor AI, incluzând asistenți virtuali pentru teme și proiecte educaționale:

„O strategie națională ar putea asigura o implementare coerentă și etică a AI în educație, oferind ghiduri clare și resurse pentru profesori, elevi și studenți.

Implementarea AI în mediul preuniversitar poate include utilizarea de platforme educaționale personalizate, asistenți virtuali pentru teme și proiecte, dar și instrumente de evaluare automată.

Este esențial ca ministerul să ofere o formare adecvată a profesorilor și să stabilească politici clare în acest sens”.

Universitatea Politehnica Timișoara a fost prima instituție de învățământ din România care a reglementat folosirea AI în procesul educațional, potrivit informațiilor transmise de reprezentanții instituției.

În urmă cu doi ani, Senatul UPT a aprobat un set de recomandări prin care studenții pot folosi aplicațiile de tip ChatGPT în lucrările de licență sau disertație.

”O regulă esențială pe care fiecare student trebuie să o respecte este faptul că orice conținut generat de programele care folosesc inteligență artificială nu va fi preluat cu titlul de adevăr sau opinie personală, ci va fi analizat și procesat din perspectiva utilizatorului.

De asemenea, studenții trebuie să menționeze în bibliografie instrumentul utilizat, precum și data accesării acestuia”, este precizarea venită din partea universității.

Utilizarea AI în Politehnica timișoreană a devenit o metodă folosită pe scară largă, inclusiv pentru pregătirea cursurilor de către profesori.

De altfel, cadrele didactice din universitate participă la sesiuni de pregătire dedicate utilizării inteligenței artificiale în educație.

Potrivit conducerii UPT, utilizarea AI reprezintă o necesitate, dat fiind faptul că metodele clasice de predare nu mai rezonează la fel de bine cu noile generații de studenți.

”Generațiile noi de elevi și studenți sunt din ce în ce mai puțin receptive la metodele clasice de predare.

De asemenea, studenții și chiar elevii folosesc deja aplicații precum ChatGPT, Gemini sau Copilot, iar noi trebuie să vorbim pe limba lor.

Utilizarea corectă a inteligenței artificiale poate transforma AI-ul într-un tutore personalizat pentru fiecare student.

Un exemplu relevant este Khanmigo, un chatbot creat pentru elevii din Statele Unite pentru a-i ajuta să obțină performanțe mai bune la matematică.

Acesta nu oferă răspunsuri directe, ci ajută elevul să găsească soluția pas cu pas”, a explicat rectorul Universității Politehnica Timișoara.

CITEȘTE ȘI: Miercuri încep înscrierile pentru cei care comercializează produse specifice zilei de 8 Martie

 


Opiniile exprimate în articolele publicate pe RENASTEREA.RO aparţin în exclusivitate autorilor! Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *