Propunerile unui timișorean pentru fluidizarea traficului în oraș

Propunerile unui timișorean pentru fluidizarea traficului în oraș

Propunerile unui timișorean pentru fluidizarea traficului în oraș

Ioan Ciobotă, unul dintre timișorenii care se confruntă, direct sau indirect, cu problemele cauzate de traficul infernal din oraș, ne-a trimis la redacție o serie de propuneri care, în opinia sa, ar putea constitui un punct de plecare în adoptarea unor măsuri menite să rezolve această spinoasă problemă.

Iată sugestiile pe care cititorul nostru le-a avut în vedere:

1. Inteligența artificială
Primăria ar putea să colaboreze cu facultățile de calculatoare pentru gestionarea circulației în Timisoara și în zonele limitrofe, cu ajutorul inteligenței artificiale.

2. Linii verzi
Linii verzi pe marile artere, care să funcționeze eficient, controlate de inteligența artificială, conform nevoilor de trafic.

3. Circulație pe liniile de tramvai
Pe liniile de tramvai, acolo unde este posibil, să circule și mașini. ”De exemplu, pe linia de tramvai dintre Piața Maria și Banatim se poate circula pe ambele sensuri. Acum, între Piața Maria și Piața Bălcescu pot circula doar locatarii, iar între Piața Bălcescu și Banatim se circulă doar pe sensul dinspre Bălcescu spre Banatim. La fel de bine se poate circula și invers, de la Banatim spre Bălcescu. Se poate circula pe liniile de tramvai în două sensuri și pe străzile Independenței, Drubeta, Preyer etc. Și oriunde altundeva e posibil, să se circule și pe liniile de tramvai, să existe această opțiune.”

4. Semafoare inteligente
Sisteme de semaforizare sincronizate: implementarea unui sistem de semaforizare inteligentă care să optimizeze circulația în funcție de fluxul de trafic, detectând numărul mașinilor care circulă pe o arteră într-un anumit sens și reducând timpul de așteptare la intersecții.

5. Autobuze metropolitane din 10 în 10 minute
La orele de vârf, autobuzele metropolitane să circule din 10 în 10 minute între Dumbrăvița, Giroc, Chișoda, Șag, Moșnița Nouă și Timișoara.

6. Autobuze școlare
Mai multe autobuze școlare, pentru a reduce numărul părinților care își duc copiii la școală cu mașinile personale. Acestea să circule pe rute apropiate de școli, traseul fiecărui autobuz să treacă pe la 20 de școli.

7. Benzi reversibile
Pe drumurile cu 4 benzi să se aloce câte 3 benzi pe sens la orele de vârf, în loc de 2 benzi pe sens, cum este acum. ”Adică să existe benzi reversibile care să funcționeze la orele de vârf pe o direcție sau pe cealaltă, direcționând mai mult trafic înspre oraș dimineața și înspre comune după-amiaza. Dimineața să fie dedicate 3 benzi din 4 dinspre Dumbravița, Giroc, Moșnița, Șag, Săcălaz spre Timișoara, iar după-masa 3 benzi din 4 pentru întoarcere. Acum se folosesc 2 benzi din 4 pe fiecare sens, iar celelalte 2 nu sunt aglomerate la orele când fluxul este înspre sau dinspre Timișoara.”

8. Trenuri metropolitane sau suburbane
”Trenuri urbane sau suburbane, ca un fel de metrou de suprafață, care să înconjoare Timișoara pe traseul deja existent de cale ferată. Să circule din 10 in 10 minute la orele de vârf, dimineața și după-masa sau în funcție de necesități. Trenurile să aibă oprire la Moșnița-Urseni, Giroc, Chișoda, Gara de Vest, Zona Steaua, Calea Sagului, City Mall, Solventul-Freidorf, Gara de Nord, Spitalul Țurcanu, Piața 700, Fructus, Iulius Mall, strada Baader, Gara de Est, Continental-Padurea Verde, Ghiroda, Remetea, Izvin etc. Alte linii spre Săcălaz, Ronaț, Sânandrei, Carani, Cărpiniș etc, tot pe calea ferata deja existentă, și retur.”

9. Vaporașe
”Vaporașele să circule intens la orele de vârf, nu doar pentru agrement, ci și pentru transport public, de la Iosefin până la Uzina de apă și înapoi.”

10. Partajarea mașinii
Sisteme de ”carpooling” (partajarea mașinii): Crearea unei platforme locale prin care părinții sau navetiștii să se organizeze pentru a folosi o singură mașină pentru mai mulți pasageri, reducând astfel numărul de vehicule pe drum.

11. Pasaje subterane sau supraterane
”Lângă Sala Olimpia, la intersecția Aleea Sportivilor cu 1 Decembrie, subteran pentru pietoni, lângă Hotel Continental, la intersecția Bratianu cu Revoluției, lângă Iulius Mall, intersecția cu Circumvalațiunii, Lipovei cu Ialomița, Șagului cu Rebreanu-Dâmbovița, lângă Facultatea de Electrotehnică, Mihai Viteazu cu Tudor Vladimirescu, Dorobanților cu Simion Bărnuțiu, Punctele Cardinale etc. Sunt multe intersecții în care se pot face pasaje subterane sau supraterane, dar toate aceste șantiere să nu dureze 100 de ani, ci maxim 6 luni fiecare, câte 2-3 pasaje deodată”.

”Idei mai pot fi multe”, a conchis timișoreanul, în speranța că autoritățile locale vor acorda prioritate identificării soluțiilor pentru descongestionarea traficului.

CITEŞTE ŞI: Temperaturi sub normal la început de noiembrie, urmate de o stabilizare până la începutul iernii


Opiniile exprimate în articolele publicate pe RENASTEREA.RO aparţin în exclusivitate autorilor! Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “Propunerile unui timișorean pentru fluidizarea traficului în oraș

  1. dute nene Ciobota la culcare ca bati campii! In orice tara civilizata cu un transport public de persoane pus la punct traficul pentru masini personale se reduce prin rezervarea unei culoar doar pentru transportul in comun! In cartiere cu cladiri istorice doar un nebun ar vrea sa creasca volumul de trafic cu circulatie in ambele sensuri. Aberatia cu ”traseul fiecărui autobuz să treacă pe la 20 de școli” poate fi debitata doar de unul venit cu pluta in Timisoara. Un astfel de traseu nu se poate face nici in 60-70 de minute, implicit elevii ar ajunge pentru ora …9 la scoala. Vaporasele sunt zero barat, traseul canalului Bega este departe de orice cartier aglomerat, fabrici, cladiri de birouri, gari sau statii de transport multimodale. Ioan C. pluteste intr-o alta lume. Cat timp noii veniti in oras de lene nu concep sa foloseasca transportul in comun sau bicicleta toate ideile emanate sunt bune da aruncat in …Bega

  2. A făcut o papara! Ce idei crete. Zici ca a vb fostul primar care credea ca, cu multe benzi in plus rezolvi problemele traficului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *