Proiect controversat. Ministrul Educaţiei vrea înfiinţarea de clase separate pentru copiii cu cerinţe speciale/ Săftoiu: Voi cere audierea ministrului Educaţiei în Comisia pentru Drepturile Omului

Ecaterina Andronescu, ministrul al Educaţiei, a declarat, pentru Digi 24, că elevii cu dificultăţi de învăţare se află acum integraţi fie în şcoli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicaţi, motiv pentru care o variantă ar fi înfiinţarea claselor separate pentru aceşti copii.

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori”, a declarat ministrul Educaţiei, la Digi 24.

Drept urmare, ministrul spune că o variantă ar fi locuri speciale cu profesori de sprijin.

„Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a mai afirmat Ecaterina Andronescu.
Măsura este însă contestată de membrii UNICEF, potrivit aceleiaşi surse, aceştia precizând că elevii cu nevoi speciale se integrează mai bine atunci când sunt expuşi diversităţii.

Adriana Săftoiu: Voi cere audierea ministrului Educaţiei în Comisia pentru Drepturile Omului

Adriana Săftoiu, membru al Comisiei pentru Drepturile Omului din Camera Deputaţilor, a anunţat că va cere audierea în comisie a Ecaterinei Andronescu, ministru al Educaţiei, după ce aceasta a anunţat că elevii cu nevoi speciale ar trebui să aibă clase speciale.

„Andronescu. Ecaterina Andronescu. Vrea clase speciale pentru copiii cu cerinte educationale speciale. Este una dintre cele mai revoltătoare iniţiative. Sunt zeci de ani de când in tările model in sistemul educaţional efortul e pentru ca acesti copii să fie integraţi în învăţământul de masă, iar învăţământul special să fie o excepţie. În loc să găsescă soluţii pentru ca acesti copii să aibă profesori de sprijin, integraţi în învăţământul de masă, Andronescu se scuză lamentabil si propune o măsură aberantă, nedreaptă, lipsită de orice responsabilitate faţă de aceşti copii”, scrie Adriana Săftoiu, pe Facebook.

„Doar pentru asta şi merită o moţiune! Şi apoi să speri că, odată plecată, nimănui nu îi va mai trece prin cap să o numească ministru al Educaţiei. PS: Până la moţiune, voi cere marţi, în Comisia pentru Drepturile Omului, audierea lui Andronescu. Prea grav ce vrea să facă”, a mai precizat parlamentarul.

Ecaterina Andronescu a declarat, pentru Digi 24, că elevii cu dificultăţi de învăţare se află acum integraţi fie în şcoli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicaţi, motiv pentru care o variantă ar fi înfiinţarea claselor separate pentru aceşti copii.

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat ministrul Educaţiei, la Digi 24, conform mediafax.ro.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns