Programul „Rabla 2” ar putea intra în vigoare de la 1 iulie. Câți bani vor primi românii pentru o mașină veche, fără a fi obligați să cumpere una nouă

rabla 2 1

Programul „Rabla 2” ar putea intra în vigoare de la 1 iulie. Câți bani vor primi românii pentru o mașină veche, fără a fi obligați să cumpere una nouă.

Programul „Rabla 2” ar putea intra în vigoare de la 1 iulie, a anunţat recent preşedintele Asociaţiei Municipiilor din România, Emil Boc.

Potrivit acestuia, românii vor putea preda mașinile vechi autorităților locale și vor primi în schimb o sumă de bani, fără a fi obligați să își cumpere autoturisme noi.

„Am discutat cu ministrul Mediului ca de la 1 iulie să intre în vigoare programul Rabla 2 sau cum să-i punem denumirea, unde Suceava deja are un proiect pilot, Sfântu Gheorghe de asemenea îl derulează, care în ce constă?

CITEȘTE ȘI: Un nou accident cu victime în vestul țării

Mașinile mai vechi de 15 ani să poată fi predate la administrațiile locale, unde vor primi pentru acea mașină mai veche de 15 ani 3.000 de lei, 1.500 de lei pune primăria, 1.500 de lei pune Agenția Fondului de Mediu prin Ministerul Mediului.

Prin acest program mai luăm o grămadă de rable de pe domeniul public al oraşelor noastre şi facem loc maşinilor noi, nepoluante, verzi”, a spus luni Emil Boc, după Comitetul Director al Asociaţiei Municipiilor din România.

„Rabla 2”. Ce spune ministrul Mediului

Ministerul Mediului a anunțat că va sprijini primăriile care doresc să participe la program cu jumătate din sumele necesare. Estimează că în acest fel va reuși să scoată din circulație măcar 130.000 de mașini, în prima fază.

“Avem la dispoziție trei luni de zile să pregătim ghidul, să pregătim condițiile. Noi avem în bugetul AFM deja o sumă de 600 de milioane de lei pentru următorii trei ani, adică câte 200 de milioane în fiecare an și putem lansa programul”, a declarat Tanczos Barna, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor pentru protv.ro, citat de alba24.

„Rabla 2”. Obiectiv asumat în PNRR

Obiectivul autorităților, asumat și prin PNRR, este să caseze în următorii 5 ani minimum 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani, cu normă de poluare Euro 3 sau mai puțin.

Din totalul autoturismelor înmatriculate în România, aproape 40 la sută au normă Euro 3 sau mai puțin, deci au fost fabricate până în anul 2005.

E vorba, astfel, de aproape 3 milioane de mașini mai vechi de 15 ani, care contribuie semnificativ la poluarea din România, și așa aflată la un nivel ridicat, mai susțin reporterii protv.ro.

De asemenea, Tanczos Barna, a mai declarat că la nivelul administrațiilor locale se discută despre o variantă în care proprietarii unor mașini mai vechi de 15 ani să plătească impozite mai mari dacă nu sunt dispuși să le schimbe.

 

 

 

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns