Programele școlare sunt mult prea încărcate. Vezi opinia unui director de şcoală din Timişoara

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a realizat recent un sondaj care arată că programele şcolare sunt mult prea încărcate, nefiind corelate cu cerințele de pe piața muncii și cu nevoile sociale.

Respondenții sondajului mai susțin că unităţile de învăţământ nu au suficiente dotări.

”Temele constituie un factor de stres pentru majoritatea copiilor, iar mulţi consideră că ar trebui înlocuite cu activităţi practice”, se arată în raportul sondajului realizat de FSLI.

Conform acestuia, 90,2 la sută din respondenţi consideră că programele şcolare nu sunt adaptate cerinţelor de pe piaţa muncii.

Participanţii la acest sondaj susțin că pe lângă materiile deja existente, ar trebui să se introducă şi unele noi, cum ar fi: educaţie pentru sănătate, educaţie sexuală, antreprenoriat, public speaking, educaţie financiară, dezvoltare personală sau gestionarea emoţiilor.

”Se predă tehnologia informației fără calculatoare, iar educația tehnologică nu are legătură cu activitatea practică. (…) Schimbarea denumirilor unor discipline sau cosmetizarea altora, fără schimbarea strategiilor depredare-învăţare, nu rezolvă problema adaptării copiilor la cerinţele societăţii”, a precizat unul dintre respondenţi.

În concluzie, 70 la sută dintre participanţii la sondaj susţin că unităţile de învăţământ nu sunt dotate corespunzător, iar 60 la sută afirmă că sunt prea mulţi elevi într-o clasă.

În ceea ce privește temele pentru acasă, jumătate dintre respondenţi susţin că sunt un factor de stres pentru elevi, dar şi pentru cadrele didactice.

”E nevoie de interdisciplinaritate… ”

Sorin Ionescu, directorul Colegiului Național Bănățean din Timișoara, consideră că elevii ar trebui să studieze mai multe teme interdisciplinare.

”Nu e normal să înveți 12-14 materii fără nici o legătură între ele. Toate acestea generează oboseală și stres”, a precizat Sorin Ionescu.

În ceea ce privește temele de casă, în dese rânduri prea multe pentru elevi, directorul colegiului susține că pe lângă oboseala acumulată datorată rezolvării acestora, se mai adaugă și cea determinată de folosirea în exces a computerului și telefonului mobil.

De cealaltă parte, părinții spun că elevii sunt nevoiți să petreacă ore întregi pentru a-și rezolva temele și a învăța.

În general, un tânăr care învață într-o unitate de învățământ, cotată ca fiind bună, studiază aproximativ patru ore. La rândul lor, elevii consideră că primesc destul de multe teme.

Un licean de la Liceul Teoretic ”J. L. Calderone” afirmă că rezolvarea temelor nu-i ia mai mult de trei ore, iar în cazuri excepționale, chiar și patru.

Sunt și alte unități de învățământ unde cerințele sunt mult mai mari, iar elevii petrec și cinci ore, învățând și rezolvând probleme.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns