Profesorii din Timiș, invidiați de colegii din țară pentru sistemul folosit de inspectoratul școlar la înscrierea la ”titularizare„ și la repartizarea pe posturi

Profesorii din Timiș, invidiați de colegii din țară pentru sistemul folosit de inspectoratul școlar la înscrierea la ”titularizare„ și la repartizarea pe posturi

Profesorii din Timiș, invidiați de colegii din țară pentru sistemul folosit de inspectoratul școlar la înscrierea la ”titularizare„ și la repartizarea pe posturi

Din anul 2020, în județul Timiș, înscrierea candidaților la examenul de ocuparea a posturilor vacante din învățământul preuniversitar (cunoscut sub denumirea de ”titularizare”) se face prin intermediul sistemului online.

Pandemia a deschis această posibilitate pentru majoritatea inspectoratelor școlare din țară, dar Timiș este unul dintre puținele județe, dacă nu chiar singurul (după cum rezultă din discuțiile informale ale profesorilor) în care s-a păstrat modalitatea de transmitere online a documentelor de către candidați către inspectorat.

Candidații care se înscriu în județul Timiș nu se mai prezintă personal la sediul inspectoratului sau în alte instituții de învățământ, așa cum era înainte de 2020, ci își scanează documentele solicitate și le încarcă pe platforma inspectoratului școlar, de oriunde s-ar afla.

CITEȘTE ȘI: 28 de elevi din Timiș cu medii de 10 la examenele naționale, propuși pentru premii de 2.000, respectiv 5.000 de lei

În acest mod, ei nu mai sunt nevoiți să aștepte fizic, ore în șir, ca să își depună dosarele în vederea înscrierii la concurs, transmiterea acestora realizându-se exclusiv online.

Aceeași modalitate de lucru a fost implementată și în privința ședințelor de repartizare a viitorilor profesori pe posturi, care, în fiecare vară, conform calendarului stabilit prin metodologia elaborată de Ministerul Educației, se desfășoară de la sfârșitul lunii iulie până la finalul lunii august.

Pe grupurile de comunicare între profesori și aspiranții la un post în învățământ, de pe rețelele de socializare, procedura de lucru a inspectoratului timișean este invidiată de alți candidați din țară:

”- Știe cineva la ce oră și în ce loc trebuie să ne prezentăm dacă am luat notă peste…?

– De unde sunteți?

– Din Constanța.

– În Timiș ședințele sunt online…

– Ce bine de voi!”

De patru ani, candidații eligibili să ocupe un post în unitățile de învățământ timișene participă la ședințele de repartizare a posturilor prin intermediul telefonului, calculatorului, tabletei prevăzute cu cameră web, de oriunde s-ar afla în acestă perioadă, chiar și în timpul concediului, fără să se prezinte fizic într-un anume loc.

”Sistemul online a fost implementat la începutul pandemiei, fiind, în timp, îmbunătățit.

De anul acesta, am refăcut toată platforma digitală dedicată concursului, cu ajutorul Ministerului Educației, care ne-a alocat 200.000 de euro în acest scop.

La noi, la inspectorat, nu mai există mapă cu documente, fizic, circuitul acestora este online, fiind complet digitalizat. Inclusiv arhivarea documentelor este electronică.

Sistemul permite ca inspectorii, oriunde ar fi în lume, să aibă acces la mapa lor de lucru, ei având și semnături digitale. Suntem singurul inspectorat școlar din țară în care se lucrează în acest mod.

În primul an din pandemie, sistemul online de transmitere a dosarelor pentru înscrierea la concurs, de către candidați, și desfășurarea ședințelor publice de repartizare pe posturi a fost gestionată la nivelul inspectoratului, cu ajutorul inspectorului de informatică.

Din acest an, tot ce înseamnă etape de mobilitate a personalului didactic se realizează prin platformele digitale noi, pe care le avem acum.

Nu am avut contestații, din ceea ce știu, din partea colegilor profesori, a modului în care ne-am organizat.

A fost un liant, o trecere foarte ușoară de la modul în care se desfășurau înainte ședințele publice, față în față, la unitatea de învățământ care trebuia să pregătească spațiile, oamenii stăteau pe coridoare, așteptau să intre… Nu se putea aprecia cu certitudine cât durează o ședință publică pentru o anumită disciplină, cât timp i se alocă… Unii veneau de la distanțe foarte mari pentru a participa la aceste ședințe…

Pandemia și nevoia de a ne adapta, într-un fel, de a face un update asupra modului în care ne organizăm ne-au ajutat. Am renunțat să mai folosim unitățile de învățământ, eficientizând și simplificând viața colegilor noștri care, în momentul în care își iau posturile în ședințele publice, pot să fie oriunde în lumea asta.

Am avut oarecare emoții, la început, că oamenii nu se vor descurca, dar nu au fost probleme, s-au adaptat foarte repede. Noua platformă este construită pentru fiecare etapă de mobilitate în parte, iar noi le-am transmis instrucțiuni privind încărcarea documentelor.

Fiecare document încărcat pe platformă primește, automat, un număr de înregistrare și oamenii pot avea, astfel, siguranța că acesta a ajuns la noi, fără a mai da, apoi, telefoane ca să verifice acest lucru.

Din punctul meu de vedere, oamenii sunt acum mai relaxați, pot sta acasă, într-un mediu confortabil, familiar…

Învățăm din greșeli, iar de la an la an, este tot mai bine”, a explicat Aura Danielescu, inspectorul școlar general al ISJ Timiș.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Profesorii din Timiș, invidiați de colegii din țară pentru sistemul folosit de inspectoratul școlar la înscrierea la ”titularizare„ și la repartizarea pe posturi

  1. Singurul lucru bun al pandemiei, daca putem spune asa, a fost DIGITALIZAREA institutiilor. Preluarea documentelor on line, elimerarwa documentelor on line reprezinta beneficiul major al anilor 2020 si numai niste oameni negativisti, nepregatiti profesional, reticenti la nou se mai pot intoarce la hartie , dupa ce timp de 3 ani s-a utilizat exclusiv mediul on line. Se castiga timp, pt.public si salariati, se economisesc bani extrem de multi. Hartia este economisita prin acest sistem si deci si copacii salvati!! Oare de ce sa nu perfectionezi sistemele on line?! De ce sa nu pastrezi sistemele de inregistrare/eliberare on line?! Tot mai multa lume beneficiaza de semnatura electronica calificata, pretul e infim fata de beneficii!! Cat de prost sa fi ca sa te intorci la dosar si acte pe hartie, la cozi si nervi si timp pierdut?! Bravo Timisoara, unde majoritatea institutiilor si autoritatilor isi pastreaza modul de lucru ON LINE. Open-mind!!! Progres!!

  2. Bravo,ISJ Timiș!Candidații nu trebuie sa mai trimită cu procura pe cineva …Este minunat faptul că cei din inspectorat se gândesc la viitorii lor colegi!Sunt oameni care fac naveta!Așa da!Big Like! Felicitări,Dna inspector!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *