Profesoara din cauza căreia elevii de la Liceul „Lenau” au protestat în stradă susține că foștii discipoli o apreciază pe baza unui mesaj primit de la o singură fostă elevă

Profesoara din cauza căreia elevii de la liceul Lenau au protestat în stradă susține că foștii discipoli o apreciază pe baza unui mesaj primit de la o singură fostă elevă

Profesoara din cauza căreia elevii de la Liceul „Lenau” au protestat în stradă susține că foștii discipoli o apreciază pe baza unui mesaj primit de la o singură fostă elevă

Într-un aşa-numit „drept la replică” adresat redacției noastre, Crăciunescu Adina-Daniela, profesor titular de limba și literatura română în cadrul Liceului Teoretic „Nikolaus Lenau”, susține că atât elevii care au protestat în stradă, cât și cei din clasele care au făcut sesizări împotriva ei nu apreciază faptul că ea este un profesor implicat și care predă ceea ce nu e în programa școlară, făcând prozelitism religios și cei peste 100 de copii nu înțeleg metoda de predare prin “ interdisciplinaritate”.

Ca argument, deși nu este deloc o dovadă solidă, ea ne-a transmis un print screen cu un mesaj de apreciere la adresa dânsei, scris de o… fostă elevă a acestui liceu, căreia Adina Crăciunescu i-a fost profesoară.

Adică, nici un contraargument bazat pe fapte, pentru nemulțumirile elevilor și ale părinților față de activitatea discutabilă, la clasă, a profesoarei.

Iată, mai jos, dreptul la replică al profesoarei Adina Crăciunescu.

Cu minciuna nu dărâmi adevărul, cu calomnia nu distrugi cariera unui dascăl cu dragoste de carte și cu iubire pentru copii!

O replică mai bună și mai plină de adevăr la acuzele ce mi s-au adus public de către anumiți elevi din liceul Lenau și de către părinții lor nu poate fi decât mărturia unei foste eleve, care, în aceste momente de grea încercare pentru mine CA OM ȘI CA PROFESOR, a ținut să îmi trimită un mesaj care stă mărturie că, pentru mine, a fi dascăl nu este o meserie, ci o vocație.

Ca replică la mesajele defăimătoare și profund neadevărate apărute în presă la adresa mea, las mai jos mesajul grăitor al fostei mele eleve din același Liceu Lenau, elevă care a dorit să îmi fie aproape și căreia îi mulțumesc public pentru mesajul ei din suflet, venit chiar când mă pregăteam să îmi exercit dreptul la replică:

captura fost eleva Lenau prezentata de profesoara

În completarea acestui mesaj al fostei mele eleve din LICEUL LENAU, mai adaug doar atât:

Elevilor care protestează în stradă le reamintesc că trei dintre ei au obținut premii la olimpiade județene și naționale, doi dintre ei chiar prezentându-se la concurs STRICT cu materia predată de mine la clasă, pentru că nu au participat la pregătirea suplimentară pe care am făcut-o. Cel care a participat la pregătirea suplimentară a obținut chiar premiu special la etapa națională.

Elevilor care spun că fac religie în loc de română le reamintesc că eu, în calitate de profesoară de limba și literatura română, nu fac altceva decât să explic mesajele operelor literare ale unor autori creștini, CARE VORBESC DESPRE DUMNEZEU ÎN OPERELE LOR. Fibra neamului românesc este creștină, iar eu n-am cum să șterg aceasta și nici nu îmi pot permite să modific conținuturile operelor literare unor autori precum Mihai Eminescu, Ion Creangă, Lucian Blaga, Vasile Voiculescu, Marin Sorescu, Liviu Rebreanu, Tudor Arghezi, Octavian Goga și încă mulți alții.

Elevilor care mă acuză că sar de la o idee la alta vreau să le transmit că, în termeni de specialitate, aceasta se numește interdisciplinaritate și este promovată de noile programe școlare, cum, de altfel, o reflectă și manualele după care învață acești elevi.

Ar trebui s-o știe, căci sunt prima generație care a studiat după noile repere metodologice pentru aplicarea curriculumului.

Ca și părintele Isaia Duhu din Amintiri din copilărie, și eu le predau copiilor făcând nenumărate asocieri de idei cu etimologia cuvintelor, cu mitologia greco-latină, cu literatura universală, cu filosofia, cu istoria, cu geografia și cu orice alt domeniu al cunoașterii mă ajută să explic textele pe care le expun în lecțiile mele.

Închei cu acest trist adevăr: numai dascăl să nu fii în secolul XXI, mai ales unul competent, exigent și dedicat!

Într-o societate cu susul în jos nu e de mirare că un profesor bun și implicat este considerat rău, mai ales dacă este vorba de note și de imaginea cu care se pot sau nu lăuda elevii sau părinții lor”, a transmis aceasta redacției noastre.

Vă reamintim că elevii clasei a XII-a Științele Naturii de la Liceul “Nikolaus Lenau” au declanșat un protest spontan, luni, 7 aprilie 2025, când de la ora 10 s-au adunat în fața școlii cu pancarte cu diferite mesaje în care își strigau nemulțumirile.

E vorba de o stare conflictuală care durează de câteva luni, cel puțin, și care nu a fost rezolvată de inspectoratul școlar județean, iar direcțiunea școlii nu poate face prea multe pentru a aplana situația creată între profesoara deja reclamată, pe deoparte, și elevii și părinții nemulțumiți, de cealaltă parte.

Totul a pornit de la un conflict serios între profesoara de limba și literatura română Adina Crăciunescu și elevii din clasele a IX-a Științele Naturii, a XII-a Științele Naturii și a XII-a Științe Sociale.

Elevii acuză cadrul didactic de abaterea de la programa școlară, introducerea multor ore de veritabilă religie în locul limbii și literaturii române, audiția de cântece pop fără legătură cu materia, dar și un comportament abuziv.

Părinții copiilor din cele trei clase s-au implicat prin încercarea unui dialog cu direcțiunea liceului, care pe fond le dă dreptate.

Au mers mai departe și au trimis petiții scrise către Inspectoratul Școlar Județean Timiș, însă această autoritate a trimis petițiile spre soluționare înapoi către conducerea Liceului “Nikolaus Lenau”.

Marţi, 8 aprilie, au refuzat să intre la ore elevii clasei a XII-a Științe Sociale, tot în semn de protest față de atitudinea profesoarei de limba și literatura română Adina Crăciunescu.

Protestul era o continuare a acțiunii începute cu o zi înainte de elevii din clasa a XII-a Științele Naturii.

Elevii din clasele a XII-a N și ȘS au decis să nu intre la ora de română și, în semn de protest, au ieșit în fața școlii cu pancarte pe care scria “Grevă! Ghinion! 12N”, “Ultima noapte de supunere, întâia noapte de revoltă” sau ”Inspectoratul să ne vadă, facem orele în stradă”.

“Cele sesizate sunt reale. Suntem nemulțumiți de metodele de predare ale doamnei profesoare, de materiile predate, de atitudinea ei. Ne ascultă abuziv, criteriile de evaluare sunt subiective, în plus, abuzează de exprimarea părerilor proprii la clasă, prozelitism religios, păreri politice care nu au legătură cu noi sau cu școala.

Toate acestea s-au adunat în timp. Problemele sunt vechi de 4 ani, de când eram în clasa a IX-a. Acum suntem a XII-a și, în urma unei cercetări disciplinare a profesoarei, s-a promis că va fi schimbată de la clasă. Decizia fost revocată și de aceea am ieșit să protestăm. Măcar în ultimele două luni înainte de Bacalaureat vrem să avem o profesoară cu care să putem dialoga și învăța.

Dacă pe noi ne-a afectat patru ani, nu de dorim ca elevii care sunt acum în clasa a IX-a să repete experiența noastră negativă, timp de patru ani, cu această profesoară”, ne-a declarat, pe 7 aprilie 2025, Daniel Roșu, reprezentantul elevilor din clasa a XII-a SN de la Liceul „Nikolaus Lenau”.

CITEȘTE ȘI: Viceprimarul Timișoarei a fost de acord să îi lase pe elevii Liceului Tehnologic de Vest în școala lor până la încheierea cursurilor din acest an

Metodele autoritare, impunerea unor subiecte pe care elevii și părinții le sesizează ca fiind în afara programei de care au nevoie, transformarea orelor și a unor teme de limba și literatura română în adevărate lecții de propagandă religioasă sunt principalele motive pentru care întâi elevii, apoi părinții lor au intrat în conflict cu profesoara Adina Crăciunescu.

Au avut loc mai multe discuții și chiar negociere, mediate de direcțiunea liceului, între părinți, diriginți și profesoara în cauză.

De departe, cel mai flagrant abuz este condiționarea impusă de profesoara Adina Crăciunescu, prin care aceasta era de acord să se întâlnească cu părinții care au vrut să discute subiectele de examinare și baremul de notare la teste, doar dacă părinții acceptau ca respectivele conversații purtate în timpul programului de consultații să fie înregistrate. Lucru a cărui legalitate mai mulți părinți l-au pus la îndoială.

Nemulțumirile sunt încă din debutul anului școlar 2024/2025, când profesoara a început să impună subiecte, să aibă un comportament extrem de autoritar, cu aplicare de pedepse, dar și să dea o puternică tentă religioasă atât materiei predate, cât și lucrărilor pe care trebuiau să le producă elevii.

După discuții cu direcțiunea, care s-a arătat deschisă la nemulțumirile elevilor și ale părinților, după încercări de mediere cu profesoara, atât părinții elevilor de la clasa a IX-a N, cât și cei de la clasele a XII-a N și a XII-a ȘS au trimis sesizări scrise, în care au descris starea de fapt, către conducerea Liceului “Nikolaus Lenau” și către Inspectoratul Școlar Județean Timiș.

Părinții elevilor din clasa a IX-a și din cele două clase de a XII-a au trimis sesizări scrise către conducerea Liceului “Nikolaus Lenau”, dar și către Inspectoratul Școlar Județean Timiș.

La momentul conflictului din stradă, Aura Danielescu, inspector general al IȘJ Timiș, a declarat pentru Renașterea bănățeană că schimbarea în acest moment a profesoarei nu este posibilă legal.

“La protestul de dimineață al elevilor a fost colegul meu, inspectorul școlar general adjunct, după ce ne-a anunțat doamna directoare despre protest. Sigur că elevii își doresc, din motive întemeiate pe care ei le susțin, schimbarea de la clasă a profesoarei de limba română.

Acest lucru nu este posibil cât timp este un post de continuitate la acea clasă. Doar dacă ea renunță la continuitate poate fi alocat un alt cadru didactic. Dar, fiind în timpul anului școlar, ar însemna ca și un al doilea cadru didactic, care să o înlocuiască pe doamna profesor, să renunțe la propria clasă la care are deja continuitate.

Copiii nu înțeleg lucrul acesta. Sunt niște aspecte legale pe care, din păcate, în situația actuală, trebuie să le luăm în considerare. I-am asigurat pe copii, prin inspectorul general adjunct, că vom monitoriza cu maximă atenție atât noi, cât și școala, parcursul activității doamnei profesor și că încercăm tot ceea ce se poate pentru ca ei să depășească cumva momentul de față și să își umple lacunele pe care le au în privinţa cunoștințelor, dacă la clasă se constată, din punct de vedere al actului didactic, că doamna profesoară nu își face treaba.

A fost deja într-o comisie de cercetare disciplinară, a fost și sancționată, însă, ca să se ajungă să i se ia clasele unde predă, lucrul acesta, copiii trebuie să înțeleagă, este imposibil în acest moment”, ne-a declarat Aura Danielescu, inspector general al IȘJ Timiș.


Opiniile exprimate în articolele publicate pe RENASTEREA.RO aparţin în exclusivitate autorilor! Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

8 thoughts on “Profesoara din cauza căreia elevii de la Liceul „Lenau” au protestat în stradă susține că foștii discipoli o apreciază pe baza unui mesaj primit de la o singură fostă elevă

  1. Din păcate dna Crăciunescu nu predă materia cerută,nu știe programa ceea ce e f grav.Isj Timis este de o lașitate crasă iar bieții copii suferă.

  2. Cred totuși că în vremurile acestea, in care fiecare elev are un cel puțin un telefon, dacă nu și un alt dispozitiv inteligent cu care se poate înregistra audio și video, până acum ar fi ieșit pe piața știrilor ( așa cum au apărut bătăi în clasă și altele de felul acesta) vreo filmare care să susțină acuzațiile ce i se aduc doamnei profesoare de către elevi. Lucrurile de care e acuzată ar putea fi probate și pe baza notițelor elevilor, dacă aceștia și-au luat notite. Cat despre faptul că a cerut să fie înregistrate întâlnirile cu părinții, mi se pare firesc, pentru că în felul acesta nu poate să existe, nici dintr-o parte și nici din alta, încercări de răstălmăcire a dialogului avut, care probabil sau mai degrabă, în mod sigur, ar fi denaturat, fiind o situație extrem de tensionată.
    Din păcate lucrul pe care nu-l înțelege multă lume, inclusiv mulți din presă, este faptul că a învăța pe cineva care nu vrea sa fie învățat e foarte dificil și poate fi și mai dificil atunci când nici învățătorului nu vrea sau nu știe ce și cum să-i învețe pe copii. Ar fi interesant de făcut un sondaj de opinie printre elevi cu o întrebare: de ce vii la școală? Oare câți ar spune: ca să învăț?
    Părintele Constantin Necula spune despre un elev, care spune cum ar vrea sa fie profesoară lui: Aș vrea să fie fericită! Să fie fericită că vine la școală, fericită că ne are elevi, fericită că se bucură de fericirea noastră!

  3. Din pacate sunt multi prifesori ca ea ce folosesc religia pentru a parveni.
    Materia predata nu ar fi trebuit relationata la Dumnezeu ci la programa scolara.
    A dat dovada de lipsa de valori morale si nu este un bun crestin ci o oportunista.
    Inspectoratul ar trebui sa ii verifice predarea la clasa.

  4. Acest subiect este cel mai important de abordat al acestei perioade! De departe!

    A fost lăsat din grijă pic cu pic, din comoditate, dar și pentru profit- acela de moment – al guvernanților!

    A lăsa niște copii in formare să argumenteze neprofesionist, dându-li-se iluzia că sunt pe un câmp al găsirii a ceva extraordinar (ce nu este acolo!) e o crimă morală!

    Oricare dintre noi, în perioada trecerii prin școală, am avut idei despre cum arată un profesor ideal (bineînțeles, fiecare cu alte gânduri!), dar ni s-a spus totodată ceva ce și eu, ca părinte, ca bunic, ca profesor împărtășesc: școala e un loc al răbdării în a dobândi, cu efort și susținere din partea tuturor ( profesori, familie, societate), daruri nebănuite de tine, elev, inițial (e valabil și pentru părinții tăi, și pentru profesorii tăi- de aceea sunt și ei printre cei mai bogați dintre pământeni- discuție complementară)!
    Da, e un loc școala in care faci și exercițiul exprimării, pentru că ești ființă socială și te pregătești să aduci omenirii darurile tale! Și pentru că poți calibra lucruri in zona ta de competență, in zona ta de trăiri individuale etc., ca exerciții ale devenirii, privite cu speranță, cu bucurie de cei din jur!

    A se pune pe talerele aceleiași balanțe cele două viziuni e greșeala managementului sistemului!

    Profesorul acela a fost evaluat atât de mult până la a ajunge în fața unui elev!
    E adevărat, unii au intrat pe ușa din spate! Dar nu cred că e cazul de față! Și știți de ce? Un profesor care are capacitatea de a merge pe conexiuni dintre cele mai diverse (interdisciplinaritate în abordare- termen al sistemului) este unul care a depășit granițe prin efort propriu de devenire!

    Cine vede asta? Cum apreciază? Cum folosește? Pe cine și de ce folosește?
    Acestea sunt întrebări care ar trebui puse!

    Este jenant până la Dumnezeu (dar….pentru Săptămâna Patimilor ,,merge”?) să trebuiască să vorbim argumentativ (!!!) despre lucruri care sunt taine ale orei-in cel mai firesc frumos – cum e presărarea de idei, date comparative, ca despre ceva de acuzat vs. de apărat, când asta ne diferențiază unii de alții, pe noi de roboți, pe noi cei de ieri față de cei de mâine, într-o conștiență ( oare a tuturor?) că doar asta ne mai poate salva!
    Doamne, iartă-ne pentru ce-am făcut / ce am lăsat să fie posibil, prin lipsă de vigilență, în școală!
    Dă-ne puterea să vedem, să recunoaștem și să schimbăm ce e de schimbat!

  5. Am avut neplacerea sa o prind pe dansa ca profa acum opt ani cand eram in ultimul an. Am facut cu ea parca doar un semestru ca am cerut toata clasa sa o schimbam si am reusit. Dansa facea bullying prin rotatie la anumiti copii pe care ii credea mai slabi de gura si in modul caracteristic nu a predat absolut nimic din materia de bac si mai e si agramata pe langa.

    Persoana ei nu doar ca e total incompatibila cu jobul de profesor dar nici materia nu o cunoaste si nici gramatica limbii romane si mai imprastia si dezinformare prin teorii ale conspiratiei. In 8 ani nu s-a schimbat deloc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *