Probleme legate de conexiunea la internet și de metodele de evaluare în online, identificate de inspectorii școlari timișeni

Rezultate Evaluare Națională 2020. Notele, publicate în premieră cu anonimizarea numelor elevilor

Anul școlar nu au debutat sub cele mai bune auspicii, iar problemele, generate de situația pandemică, apărute la nivelul unităților de învățământ nu și-au găsit încă o rezolvare.

Pentru identificarea nevoilor concrete ale școlilor, dar și a obstacolelor care împiedică buna desfășurare a activităților didactice, în condițiile în care mare parte dintre ele se desfășoară online, la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Timiș s-a decis efectuarea unor verificări în teren.

La începutul acestei săptămâni, inspectorii școlari au fost prezenți în câteva unități de învățământ din Timișoara (acțiunea continuând să se deruleze la nivelul municipiului pe parcursul întregii săptămâni, iar în cea următoare și în mediul rural), constatând că cele mai multe probleme sunt legate de conexiunea la internet și de faptul că profesorii întâmpină dificultăți în ceea ce privește procesul de instruire în sistem online.

”Sunt probleme legate de infrastructura informatică. În momentul în care foarte multe clase folosesc modul online, viteza de descărcare a datelor scade. O altă problemă este lipsa unui ghid de predare online care să cuprindă informații legate de timpii alocați predării online, de structura unei lecții online, de metodele de predare și de evaluare în zona online.

E nevoie să le creionăm colegilor noștri profesori un cadru cu ajutorul căruia să-și desfășoare activitatea din perspectiva a ceea ce înseamnă o evaluare corectă în sistem online”, a afirmat inspectorul școlar general Marin Popescu.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns