
La începutul acestei luni, primarul Timișoarei constata că edificarea podului proiectat să treacă peste Bega în prelungirea străzii Jiul stă, practic, pe loc de un an.
„Nu putem începe costruirea podului pentru că se cere o distanţă cu 40 de centimetri mai mare decât prevede proiectantul. Costurile pe care le comportă această ridicare sunt foarte mari. Este un non-sens să faci o astfel de construcție mai sus decât cel mai jos pod din cele care există. Nu se pune problema să vină pe Bega ambarcaţiuni care să nu poată trece pe sub Michelangelo, care este cel mai jos pod din Timişoara”, spunea Nicolae Robu.
Situația a început marţi să se clarifice. „Am primit de la Administrația Bazinală a Apelor Banat (ABAB), din mâna domnului director Titu Bojin, o comunicare privind podul, care sper să deblocheze situația. Pentru categoriile de nave pe care le avem noi în vedere nu este nevoie de cinci sau șase metri de la apă.
S-a făcut o reanalizare a situației la ABAB, astfel că am fost înștiințați că la această clasă înălțimea de la luciul apei până la pod nu trebuie să fie mai mică de patru metri, iar noi aveam patru și un pic. Una este Canalul Dunăre – Marea Neagră și alta e Canalul Bega, pentru că alte tipuri de nave circulă prin cele două ape.
Au existat neînțelegeri, pentru că fiecare se uita în altă parte la reglementări, care constituie o mare problemă în țara noastră, pentru că nu sunt deloc clare. Pasul următor este să ne adresăm Ministerului Transporturilor și să primim avizul acestuia. Sunt foarte optimist că se va ține seama de punctul de vedere al ABAB și vom primi acel aviz”, a spus primarul Timișoarei.
Ca sa respiram mai bine si sa ne bucuram de liniște trebuie sa scoatem traficul (greu) din centru orașului. Pentru asta hai sa începem cu viaductul de la Solventul într-o prima faza și lăsați pe mai târziu bazaconia de pod cu arc inestetic pe jumătate hobanat.
Chiar asa, un pod inutil! Demarati o data proiectul ala, de la Solventul. Mult mai util pentru oras.