Podul Dragalina din Timișoara va fi de trei ori mai lat decât varianta sa istorică

Timișoara dispune, la ora actuală, de zece poduri și patru pasarele, care facilitează traversarea de pe un mal pe celălalt al Canalului Bega. Acum câțiva ani, s-a constatat că majoritatea aveau durata de exploatare depășită și, ca atare, nu ar mai fi trebuit folosite fără o examinare tehnică, urmată de o consolidare serioasă.

CITEȘTE ȘI: O sută de timișoreni pe o trotinetă! Statistică surprinzătoare

Au rămas proverbiale scrisorile trimise, acum o vreme, de urmașele firmelor austriece care au ridicat o parte din poduri către Primăria Timișoara pentru a le anunța că aceste construcții au ieșit din garanție. O parte dintre ele au fost expertizate și reparate în mandatele precedente, iar acum se pare că le-a venit rândul și celorlalte.

Deocamdată, municipalitatea a început anul trecut să reabiliteze Podurile Dragalina și Eroilor, care nu mai prezintă siguranță în exploatare.

Ambele construcții vor fi lărgite la patru benzi, vor avea trotuare și piste de biciclete. Primul pod care a intrat în șantier este Dragalina (Ștefan cel Mare, după denumirea mai veche), care va costa 5,33 milioane de lei plus TVA, apoi a urmat Eroilor, adjudecat pentru suma de 3,1 milioane de lei plus TVA. Reabilitarea celor două poduri se face printr-o finanțare de la guvern, prin Programul Național de Dezvoltare Locală II, pentru Podul Eroilor fiind alocată suma de 5,58 milioane de lei, iar pentru Podul Dragalina, 8,22 miloane de lei.

Deși lucrările ar fi trebuit finalizate deja, s-au ivit mai multe probleme pe parcursul acestora, ceea ce a provocat nemulțumirea locuitorilor din zonă, care nu mai dispun de mijloace de transport în comun și sunt nevoiți să parcurgă distanțe mai mari pe jos.

A fost afectată, bineînțeles, și circulația rutieră, oricum deficitară cam pe tot cuprinsul Timișoarei.

În primăvară, promisiunile municipalității dădeau ca sigură deschiderea podurilor în luna septembrie, dar este posibil ca, din cauza numeroaselor zile ploioase, și acest termen să fie depășit. Acum, însă, când vremea a devenit prielnică, se lucrează din plin pe aceste șantiere, iar Podul Dragalina oferă deja o imagine spectaculoasă a modului în care va arăta după finalizare. Construcția va fi de trei ori mai lată decât cea inițială, prin construirea a încă două structuri alipite de cea veche, una în amonte și alta în aval. Betonul a fost turnat și sunt vizibile cele patru viitoare benzi de circulație și spațiile pentru trotuare și piste de biciclete.

Podul Dragalina (fost Ștefan cel Mare), de pe bulevardul cu același nume, a fost construit in 1938, din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 de metri.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns