Partea leului pentru trenul bănățean

CFR Călători a anunțat că va emite abonamente săptămânale și lunare doar în format digital

Partea leului pentru trenul bănățean.

Cel puțin așa sună promisiunile oficiale făcute în contul anului 2024, care, an bisect fiind, oferă mai mult timp pentru punerea în practică a angajamentelor.

Concret, din cei 440 de kilometri de cale ferată aflați deja în fază de execuție la nivel național, 94 de kilometri se află pe teritoriul celor două județe bănățene.

CITEȘTE ȘI: Împușcături la o universitate din Praga: sunt anunțați mai mulți morți și răniți 

Este vorba de loturile Caransebeș – Lugoj (40 kilometri) și Lugoj – Timișoara Est (54 kilometri), parte a unui program de modernizare finanțat prin programul național de redresare și reziliență (PNRR), care au depășit dificilele faze ale licitațiilor și rezolvării contestațiilor.

Amintim, pe magistrala M100 Arad-Timișoara-Caransebeș se lucrează deja în șantier pe lotul Ronaț.

În schimb, în ceea ce privește infrastructura de transport rutier major din Banat, lucrurile nu se mai prezintă în roz: din cei 816 de kilometri de autostradă și drum expres angajați la nivel național, se mai află pe harta șantierelor deschise în 2024 doar restanța de 13,5 kilometri dintre Margina și Holdea, de pe Autostrada Vestului.

În bugetul de stat aprobat pentru anul care stă să înceapă, pentru modernizarea infrastructurii strategice de transport rutier și feroviar există un disponibil de investiții de circa 81 de miliarde de lei.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Partea leului pentru trenul bănățean

  1. In urma… „invadarii nejustificate si neprovocate”… parca asa ii zicea🤪(facem abstractie de ce a zis madam merkel despre pacaleala cu acordurile de la minsk, facem abstractie si de revolutia colorata si de v. nuland cu briosele impartite revolutionarilor si cu a ei expresie „F###EU”, si de ce s-a intamplat din 2014 pana in 2022)… se… reconfigureaza trasee🤪 da’ alea economice, ce sa si faci. Si daca e nevoie de infrastructura pentru dezvoltare si atragere de investitori, zic ca centrul si vestul au ceva km de autostrada totusi, poate ca nu e rau sa se mai dezvolte si partile mai sarace de prin moldova ca altfel nu mai ramane nimeni si nimic acolo.

    #belt & road -ul unora sau altora

    #🤪

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *