Parcările Timișoarei, o „gogoașă” dospită cu drojdie electorală

Promisiunile de edificare a unor parcări – subterane sau supraterane, dar cu mai multe niveluri – în zona centrală a Timișoarei, adică acolo unde este mai mare nevoie de ele, nu mai pot să stârnească din partea celor care le aud decât cel mult un mare hohot de râs.

Parcările supraetajate au reprezentat un adevărat refren al perioadei 2007-2012, iar promisiunile, umflate ca niște gogoși bine dospite, nu au mai contenit de atunci încoace, cu amplasamente unele mai interesante decât altele: Piața 700, Stadionul „Dan Păltinișanu”, Parcul „Brătianu”, Parcul Botanic și multe altele.

Pentru cei care diriguiesc destinele urbei, s-ar impune un semnal de alarmă: am trecut de jumătatea anului de grație 2015, zece străzi centrale au devenit deja pietonale și alte câteva se află în pregătire, în curând se cam termină cu vacanțele și ne vom trezi din nou în mijlocul unui haos rutier, în care centrul Timișoarei va fi aproape gâtuit pentru circulație, iar parcarea unui autoturism, o adevărată aventură.

Între timp, se pare că investitorii privați se descurcă mult mai bine, chiar pe un fost teren al primăriei, practicând tarife de parcare de peste un euro pe oră, adică de cinci ori mai scump decât în Sibiu și de două ori mai mult decât în Cluj-Napoca.

Istoria parcărilor cu mai multe etaje din Timișoara este una foarte bogată, dar și tristă. De exemplu, la începutul anului 2007, conducerea vechiului ADP promitea nici mai mult, nici mai puțin decât două parcări supraetajate, una în Piața 700 și alta la stadion.

Parcarea din Piața 700 a ieșit, până la urmă, ca într-un banc de la Radio Erevan, adică există, dar nu e supraetajată, ci subterană, iar primăria a dat terenul, dar nu o administrează. Bine și așa.

Cât despre cea de la arena sportivă, s-a ales praful de ea. Alte fantezii au fost lansate în mandatul următor, cu alte amplasamente, de această dată pentru parcări subterane: la Punctele Cardinale, în zona Liceului MIU, în Piața Mărăști ori sub… ceasul floral.

Alte spații au fost vizate în actualul mandat: în zona Oituz și în cea a Parcului Brătianu. În plus, construirea pasajului subteran din fața Operei ar fi trebuit să aducă și o parcare cu 6-700 de locuri.

AFLĂ DETALII ÎN EDIŢIA TIPĂRITĂ DE MIERCURI, 19 august, A COTIDIANULUI RENAŞTEREA BĂNĂŢEANĂ

parcare bega1

parcare modex


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Parcările Timișoarei, o „gogoașă” dospită cu drojdie electorală

  1. Foarte bine, sa umfle preturile la parcari in centrul orasului ! Peste 5 euro/h ca in strainatate ! Doar asa mai potolesti putorile sa se deplaseze cu masina intr-un oras mic !
    Trist e ca toti merg cu masina personala… mama, tata, catelu, copilu, bunica… Nu se circula eficient, adica mai multe persoane intr-o masina…ci doar soferu si atat … e un factor in plus de poluare si un spatiu ocupat degeaba in oras !

  2. Ca intotdeauna la astfel de articole apar comentatorii „ecologisti”… adica frustratii! E la moda trendul asta cu „hai sa circulam cu tramvaiul” – in care iarna faci turturi si vara mori de cald si putoare (de la concetateni ceva mai certati cu dusul). S-au facut atatea strazi pietonale (exagerat de multe, si fara a se asigura parcari in compensare, cum ar fi fost normal, riveranii ce fac cu masinile lor?), nici asa nu sunteti multumiti? Si asta cu poluarea produsa de masini e o gluma si o manipulare grosolana. Toate masinile din oras polueaza mult mai putin decat o singura fabrica (de exemplu continental). Parcarile sunt o necesitate, la fel cum si masinile sunt. In trecut, cand nu conduceam, traversam orasul cu 2 mijloace de transport catre job in aprox. 30-50 minute in functie de ora din zi si frecventa. Cu masina fac 10-20 minute, niciodata mai mult. Iar timpul meu e pretios!

Lasă un răspuns