Parcările din cartierele Timișoarei, la fel de stresante ca și cele din zona centrală (GALERIE FOTO)

În privința parcărilor, nici vechea și nici actuala administrație a Timișoarei nu se pot lăuda cu prea multe realizări. După păcăleala cu sistemul Telpark, care nu le-a oferit mai nimic timișorenilor, a venit mult mai modernul TimPark, cam aceeași Mărie, cu altă pălărie, poate ceva mai modernă, dar la fel de puțin profitabilă.

Nu ne referim aici la parcările din zona centrală, de unde au dispărut sute de locuri care nu au fost înlocuite cu nimic, ci la cartierele de blocuri, din ce în ce mai aglomerate. Timișoreanul plătitor de TimPark pleacă dimineața la locul de muncă, parchează pe unde apucă (în funcție de noroc), apoi se întoarce seara la domiciliu și riscă să nu aibă unde să își lase mașina.

Silit să facă ture în jurul blocului sau chiar al cartierului, în speranța că va descoperi, totuși, un loc liber, acestui cetățean, jecmănit cu o taxă în plus pe autoturism, lipsit de confort la el acasă și mințit că va fi bine într-o zi, i se cam face lehamite și de terase, și de festivisme, și de promisiuni. Municipalitatea, la rândul său, se vaită că nu s-a făcut nimic în Timișoara de 40 de ani, în timp ce în ultimii patru au fost reamenajate doar câteva străzi, iar noile construcții încurcă și mai mult lucrurile.

Așa cum menționam, situația cel puțin jenantă a locurilor de parcare din Timișoara se vede însă cel mai bine în zona centrală, unde abonamentele TimPark sunt aproape inutile. Se știe că toate tentativele administrației de a construi parcări cu mai multe etaje, subterane sau supraterane, au eșuat lamentabil.

Ca să ne lămurim asupra sistemului de parcare cu plată din oarșul de pe Bega, o simplă privire asupra realizărilor pe anul 2015 este suficientă: s-au încasat din TimPark șase milioane de lei și s-au amenajat doar 66 de locuri noi de parcare pe strada Căpitan Damșescu. Celelalte locuri în care să-ți lași mașina – câte or fi și acestea – au fost amenajate din alte fonduri, cum ar fi cele de reparații.

Nici acasă nu-i mai bine

Timișoreanul obișnuit, neangajat la vreo instituție privilegiată a statului care îi oferă și locuri de parcare, se descurcă așa cum poate, dacă are ghinionul să muncească aproape de centrului orașului. Dar ce poate face acest plătitor de impozite când ajunge în fața blocului și nu are unde să parcheze? Desigur, menționează administrația locală în gândurile sale, și nu fără motiv. Vom da, în continuare, trei exemple, din trei cartiere diferite ale Timișoarei.

Primul exemplu se află pe Intrarea Peru din zona Steaua. Aici toate au fost bune și frumoase, blocurile aveau, cât de cât, un număr suficient de locuri de parcare. Asta doar până când municipalitatea a autorizat construirea unui bloc nou, chiar lângă locul de joacă pentru copii. Imobilul a fost dotat, de la bun început, cu o parcare, dar constructorul a condiționat ocuparea locurilor de un supliment de cost al apartamentelor (vreo 16 la număr) de 2-3.000 de euro. La ora actuală, parcarea nouă stă mai mult goală, iar ceilalți locatari caută să-și lase mașinile pe domeniul public, astfel că echilibrul oricum fragil din zonă s-a rupt, iar seara fiecare parchează pe unde apucă, inclusiv pe spațiul verde. De prevederea urbanistică prin care constructorul trebuie să asigure, la locuințele colective, cel puțin un loc de staționare pe apartament nu pare să fi auzit nimeni.

Ce raționament urbanistic?

Al doilea exemplu de înghesuială îl găsim pe strada Simion Bărnuțiu nr. 53. Între două blocuri-turn se află un teren retrocedat, pe care proprietarul a găsit de cuviință să-l îngrădească. Pentru a-i conferi o utilitate practică, le acordă acces, contra cost, celor care doresc să-și parcheze autoturismele.

Din nefericire pentru această zonă extrem de înghesuită, se pare că scenariul se va repeta și între următoarele două blocuri-turn, cu numerele 57A și 59A. Aici se plănuiește o construcție nouă, care îi va lăsa pe locatarii din zonă cu cel puțin 15 locuri de parcare în minus.

Paracetamolul, un pericol imens!

În schimb, vizavi, lângă faimoasa benzinărie de la colțul dintre strada Simion Bărnuțiu și Calea Dorobanților, au fost amenajate și câteva locuri de parcare noi. Hodoronc-tronc, după un raționament bizar, tot acolo a fost prevăzut și un așa-zis spațiu verde, pe domeniul public, unde gazonul crește anemic prin pietriș. Dacă tot s-au apucat de treabă, oamenii primăriei puteau să amenajeze o parcare publică mare, cu multe locuri, pentru că în tot cartierul se parchează groaznic, ori în noroi, ori în tufe.

Să fie înghesuială și mai mare…

Cartierul Circumvalațiunii este unul dintre cele mai aglomerate din Timișoara, cu străzi înguste, blocuri multe, unele dintre acestea cu opt sau chiar zece etaje. Direct proporțional cu numărul de apartamente se dovedește a fi și cel de mașini și de locuri de parcare necesare.

Strada Timiș este una dintre cele mai aglomerate, dar nici Teiului sau Amforei nu sunt mai prejos. La intersecția dintre cele două din urmă se află sala de sport „Mircea Albu”, care găzduiește diverse competiții naționale sau internaționale, astfel că zona devine neîncăpătoare pentru autovehiculele care îi aduc aici pe sportivii participanți.

Ce a fost mai întâi, oul sau găina?

Ca să sporească, parcă, înghesuiala, municipalitatea plănuiește să avizeze o construcție nouă, chiar în apropierea acestei intersecții, ceea ce va duce la dispariția a alte 10-15 locuri de parcare de pe Strada Amforei.

Încet-încet, tot mai mulți posesori de autoturisme din Timișoara au parte de „binefaceri” din partea municipalității, fie prin planuri urbanistice „înțelepte” și „cu viziune”, fie prin intermediul sistemului TimPark, aproape inutil nu doar în zona centrală, ci și în cartiere. Soluții? Există, desigur, însă doar pe hârtie și în discursuri.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

10 Răspunsuri “Parcările din cartierele Timișoarei, la fel de stresante ca și cele din zona centrală (GALERIE FOTO)

  1. Sunt un locatar din blocul nou de pe Intrarea Peru. Parcarea blocului era goală ziua, când ați făcut dumneavoastră poza(oamenii erau plecați la servici). Seara dacă veniți o să vedeți că toate locurile sunt ocupate. Legat de Intrarea Peru primăria se laudă de 2 ani ca amenajează o nouă parcare publică pe un teren viran din zona. Până și Domnul Culita Kis ( si el locuieste tot pe Intrarea Peru) își lasă masina pe unde apucă.

  2. Domnul primar face locuri de parcare pe care doar el le vede. Cand ajungi seara acasa stai o ora sau doua sa gasesti unul! Va folositi de promisiuni pentru a primi voturile cetatenilor! Cat o sa mai credeti in minciunile spuse de el?

  3. Robu construieste unde vrea el si pentru cine are ceva interes. Restul zonelor nu sunt importante…asa ajungi sa iti parchezi masina cine stie prin ce locuri. Sa nu se mai laude cu locurile de parcare ca nu are de ce.Bine ca stie sa sparga tot orasul, sa monteze zeci de semafoare si sa asfalteze pe timp de ploaie.

  4. tot auzim ca a facut parcari, dar noi nu avem unde sa parcam. El doar a distrus parcari sau le-a facut cu plata cu tot ca sunt intr-o deplorabila

  5. Pai Robu se lauda ca a construit nu stiu cate mii de parcare, unde sunt astea?S-au facut in anumite zone unde avea el interes ( cine stie ce obligatii mai avea si Robu). Oricum RUSINE!!!!!Cea mai mare RUSINE!!!

  6. citesc in bilantul primarului ca are realizate peste 4000 de locuri de parcare..eu intampin reale dificultati sa parchez masina ,peste tot numai santiere si gropi..deci,unde sunt aceste locuri de parcare? doar pe foaie

  7. este o lipsa foarte mare de parcari in timisoara si pe domn primar il doare undeva, ne tot minte cu timpark si ca a facut mii de parcari vazute doar de el

  8. Singura parcare realizata de ADP este realizata in fata casei a unor prieteni de a lui Robu. Fratii Cristescu au avut nevoie de 60 de parcare in fata casei.

  9. Domnule Robu, mai lasati-ne cu realizarile ca tot orasul e spart! Ne faceti de ras in toata tara! Rusine

Lasă un răspuns