Oraşele mari din România, între care şi Timişoara, sunt legate pe cale aeriană doar prin escală la Bucureşti

Oraşele mari din România, între care şi Timişoara, sunt legate pe cale aeriană doar prin escală la Bucureşti

În România, rutele aeriene interne reprezintă doar cursele între Bucureşti şi alte oraşe din ţară precum Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Suceava, Oradea şi Baia Mare, dar nu şi curse între oraşele din provincie. Niciun operator aerian nu a intrat pe acest segment, nici măcar Tarom, potrivit zf.ro, citat de Mediafax.

Singurul aeroport conectat la res­tul ţării este Otopeniul, în timp ce lo­cuitorii din Iaşi, care vor să ajungă cu avionul la Cluj-Napoca sau Timi­şoa­ra, sunt nevoiţi să facă escală la Bucu­reşti sau să zboare pe un alt aeroport din Europa şi apoi către oraşul de destinaţie.

În ceea ce priveşte infrastruc­tura aeroportuară, România stă bi­ne la acest capitol, având 17 aero­por­turi în ţară. Problema este însă la cursele care leagă aceste aeroporturi.

Spre comparaţie, Polonia, cu o suprafaţă mai mare cu 26% faţă de cea a României, are 15 aeroporturi funcţionale, iar pe lângă zborurile in­terne cu plecare din Varşovia, Polo­nia este bine conectată în ceea ce priveşte cursele interne. Cracovia, Katowice, Gdansk, Wroclow, Poz­nan sunt câteva dintre oraşele care sunt conectate între ele cu curse di­recte. Toate rutele interne din Po­lonia sunt operate de compania na­ţio­nală LOT Polish Airlines.

Companiile aeriene lan­sează rute noi inter­naţionale, iar anun­ţurile vi­zează cum ope­ratorii conectea­ză ora­şele din Ro­mâ­nia cu diferite destinaţii din Europa, fără însă să existe interes pentru rutele interne şi, în special, rutele între oraşele din provincie.

În alţi ani au existat rute din ves­tul sau nord-vestul ţării către Con­stanţa, fiind rute sezoniere menite să ducă turiştii pe litoralul românesc.

Dincolo de necesi­tatea unor astfel de zboruri pentru a facilita circulaţia între oraşe. Astfel de rute ar putea contribui la dezvoltarea unor zone turistice.

Spre exemplu, distanţa rutieră între Oradea şi Constanţa este de 839 de kilometri, care ar putea fi parcurşi în circa 10 ore de condus continuu şi dacă nu există restricţii de circulaţie pe drum. Un zbor între cele două oraşe ar facilita turismul de pe litoral. Pentru un orădean este mult mai facil să meargă la mare în Croaţia, până unde face un timp mai scurt pentru a merge la mare, decât să vină pe litoralul românesc.

Anul trecut, aeroporturile locale au fost tranzitate de circa 25 de milioane de pasageri, în creştere cu 17% faţă de anul anterior, arată datele de la Asociaţia Aeroporturilor din Romania (AAR). Din totalul pasagerilor, doar 1,8 milioane de persoane au călătorit pe rutele interne. Faţă de anul anterior, numărul acestora s-a redus cu 8%. În aceeaşi perioadă, rutele externe au avut un trafic în creştere cu 19%.

CITEŞTE ŞI: Pedepse majorate pentru „ucigașii de pe șosele”. Cei care conduc fără permis şi comit accidente riscă ani grei de pușcărie

Scăderea pe rutele interne a fost şi ca urmare a faptului că AirConnect, care a operat doar pentru câteva luni, a renunţat la cursele sale, acestea fiind în mare parte interne.

Pe lângă lipsa interesului operatorului aerian de a introduce curse interne, aeroporturile locale împreună cu autorităţile din turism şi transporturi nu au planuri concrete pentru atragerea operatorilor aerieni.

(sursa: Mediafax)


Opiniile exprimate în articolele publicate pe RENASTEREA.RO aparţin în exclusivitate autorilor! Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *