O tragedie feroviară se poate produce oricând în apropierea Timișoarei (foto)

Călătoria pe căile ferate românești a ajuns o adevărată aventură, demnă de cei dornici de senzații tari și adrenalina aferentă.

Nu suntem încă la nivelul aventurilor feroviare nefericite din India sau Pakistan, dar, conform Oficiului European de Statistică (Eurostat), România se află pe locul al patrulea între țările cu cele mai multe accidente pe calea ferată, după Germania, Polonia și Ungaria.

Acum două zile, tocmai ce s-au întors acasă copiii uitați de CFR Călători pe câmpiile patriei, după ce un mecanic beat a provocat, la Fetești, cel mai grav accident feroviar din ultimii ani.

Reamintim că trenul IR 1991 Mangalia – Timișoara a ajuns la destinație cu circa 14 ore întârziere, dintre care zece au fost petrecute în câmp, în timpul nopții, după ce s-a defectat o linie de contact.

Ulterior, după ce s-a repus în mișcare, s-a defectat locomotiva trenului, pentru ca apoi să se strice și cea trimisă să o înlocuiască. Trenul a ajuns în Timișoara după miezul nopții de joi spre vineri, cu o întârziere de circa 14 ore față de ora la care trebuia să sosească la destinație.

Din rău în mai rău

La ora actuală, o călătorie cu trenul pe ruta Timișoara- București durează mai bine de zece ore.

Timpul de călătorie a crescut în ultimii 25 de ani.

În anul 1996, cei 533 de kilometri erau parcurși în șase ore. Magistrala M900, cu rutele București – Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Timișoara s-a degradat în ultimii ani, iar timpul de călătorie a crescut.

Modernizarea acestei magistrale ar costa aproape patru miliarde de euro, dar mai-marii din transporturi nu au reușit până acum decât să facă dosare cu strategii.

Culmea este că Parlamentul și Consiliul UE au desemnat 2021 drept Anul European al Căilor Ferate în urma unui acord informal agreat în noiembrie 2020.

Potrivit acestui acord, Anul European al Căilor Ferate 2021 va promova transportul feroviar ca mod de transport durabil, inovator și sigur, capabil să garanteze servicii esențiale chiar și în timpul crizelor neprevăzute.

Oricând se poate întâmpla o nenorocire

Unul dintre cititorii „Renașterii bănățene” ne-a pus la dispoziție o serie de imagini cu o linie de cale ferată care leagă Timișoara de Lugoj (via Recaș), adică tocmai de pe magistrala 900.

„Am trimis pozele șefului de poliție TF din localitate (nu s-a luat nici o măsură), le-am trimis primarului Timișoarei și primarului localității (nici o schimbare)”, spune S.B.

Dacă la unele imagini este vorba despre rosturile de dilatație, modul în care sunt prinse eclisele lasă loc unor semne de întrebare asupra siguranței acestora.

În altă serie de fotografii, șinele apar ca fiind mâncate de rugină într-un mod îngrijorător.

 

Poate că așa se explică viteza de melc cu care se circulă între Timișoara și București, dar nu se explică indiferența cu care a fost tratat transportul feroviar de guvernanții din ultimii 30 de ani.

Ne facem datoria și tragem un semnal de alarmă cu privire la starea căii ferate dintre Timișoara și Lugoj, cu speranța că se va auzi și acolo, sus, în birourile răcoroase unde se pun la cale strategii de transport.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

1 Comments
sina 2 august 2021
RB ce are politia TF si primarul cu starea liniei? Bine ca acel cititor supervizor nu a trimis si patriahiei aceste poze. Sinele parte integranta din supratructura liniei de cale ferata sunt verificate, intretinute si schimbate de catre cei de la Infrasructura feroviara. Acesti insa nu pot face nimic pentru ca PSD, PNCTD si PNL aflati in ultimii 30 de ani la conducerea tarii nu vor sa aloce bani, astfel ca astazi linia este inlocuita tot cu sina veche de pe liniile inchise!