Noi informaţii pe care trebuie să le cunoască toţi proprietarii de apartamente din Timişoara

Cotidianul Renașterea bănățeană împreună cu Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA vin în sprijinul timișorenilor care se confruntă cu probleme și nelămuriri în imobilele în care trăiesc. Expertiza unor profesioniști în domeniu poate fi, în acest context, de mare ajutor.

Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA este o organizație non-guvernamentală și apolitică ce apără interesele asociațiilor de proprietari din Timișoara. Scopul organizației este acela de a crește calitatea vieții timișorenilor în condominii.

Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA a fost constituită din dorința de a dezvolta un habitat urban sigur, prosper, civilizat, predictibil și armonios în concordanță cu standardele de urbanizare cele mai avansate și civilizate. Iar acest lucru începe în imobilele în care trăim.

De aceea, într-un parteneriat cu Renașterea bănățeană, experții TESLA vor oferi, săptămânal, în fiecare zi de vineri, răspunsuri documentate și bazate pe legislație, la toate problemele care ne vor fi semnalate de cititorii publicației.

Așteptăm să ne contactați și să ne puneți întrebări folosind cele două adrese de e-mail disponibile: [email protected] și [email protected].

Mai sunt doar câteva luni în care administratorii de imobile din Timişoara se mai pot califica pentru această funcție

Conform legii fiecare condominiu sau imobil cu mai multe apartamente trebuie să fie organizat sub forma unei Asociații de proprietari și trebuie să apeleze la serviciile unui administrator. Legea 196 / 2018 clarifică faptul că administratorul nu poate fi orice „vecin” sau cunoscut. Funcția de administrator de condominii sau imobile o poate deține doar o persoană calificată în acest sens, conform cerințelor legii.

„Trebuie înțeles că acest lucru previne eventualele ilegalități care ar putea fi comise cu voie sau din neștiință, de persoanele care nu sunt calificate. Conform Legii 196/2018 (art. 1, alin. e), persoanele fizice care doresc să practice meseria de administrator de condominii trebuie să dețină un atestat în acest sens. Atestatul este actul care dovedește calitatea de administrator de condominii, prin care persoanele fizice dovedesc faptul că au parcurs un curs de calidficare, și, în urma absolvirii acestuia dețin un certificat de calificare recunoscut de Ministerul Muncii și Protecției sociale și de Primărie.

Certificatul de calificare profesională este actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a îndeplini ocupația de administrator de condominii, în conformitate cu legislația privind învățământul superior sau privind formarea profesională a adulților. Doar până la finele anului în curs administratorii sau cei care doresc să devină, se mai pot califica, conform legii.

Termenul de obținere a certificatului de calificare profesională a fost, deja, de două ori prorogat, iar, în prezent toate persoanele care doresc să obțină atestatul, trebuie să dețină certificatul de calificare profesională pâna la data de 01.01.2022. E puțin probabil ca acest termen să fie, din nou, amânat. În acest sens, Federația TESLA vine în sprijinul timișorenilor cu un curs dedicat formării administratorilor de condominii, acreditat de Ministerul Educației și de Ministerul Muncii”, a declarant pentru Renașterea Bănățeană ing. ec. jr. Marius Amzulescu, vicepreședintele Federației TESLA.

Legea 196/2018 reglementează mai multe aspecte importante legate de activitatea de înființare, organizare, respectiv funcționare a Asociațiilor de proprietari. Printre acestea, amintim:
• La baza înființării unei Asociații de proprietari stă acordul de asociere – actul care consfințește decizia a cel puțin jumătate plus unu din numărul proprietarilor dintr-un condominiu de a se asocia în condițiile prezentei legi ;
• Statutul asociatiei de proprietari este actul cuprinzând ansamblul de dispoziții, adoptat de cel puțin jumătate plus unu din numărul proprietarilor dintr-un condominiu, prin care se reglementează scopul, structura și modul de organizare și funcționare a asociației de proprietari, conform prevederilor prezentei legi;
• Regulamentul condominiului este un document de ordine interioară al Asociației de proprietari care conține totalitatea instrucțiunilor, normelor, regulilor care stabilesc și asigură ordinea și buna funcționare a unui condominiu;
Pentru a găsi și alte răspunsuri legale, de la specialiști, în legătură cu problemele și neclaritățile cu care vă confruntați în asociațiile de proprietari în care locuiți, nu ezitați să ne contactați folosind cele două adrese de e-mail disponibile: [email protected] și [email protected].


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

0 Comments

No Comment.