Noi dezvăluiri despre jaful ca la drumul mare din transportul local timișorean

ratt 12

Așa cum a promis după ce a fost revocat în lipsă din funcția de director general al Societății de Transport Public Timișoara, Sorin Supuran a prezentat, vineri, o serie de date din raportul de audit pe care l-a realizat după perioada de șapte săptămâni cât a fost lăsat să conducă societatea.

Raportul – care conține aproape 200 de file – a fost depus la mai multe instituții ale statului, printre care se află și Camera de Conturi Timiș, și conține toate neconformitățile din activitatea STPT.

sorin supuran 2În primul rând, chiar autorutatea tutelară, adică Primăria Timișoara, nu și-a respectat angajamentele financiare față de STPT, datoriile fiind, la data de 31 mai, de 14 milioane de lei.

 

„Datoriile la ANAF și alte obligații nu erau niciodată plătite la timp, astfel că se adăugau penalități și accesorii. Fiind vorba de sume foarte mari care s-au strâns, la o auditare a Curții de Conturi, acestea puteau fi imputate managerului, astfel că am notificat primăria pentru toate sumele datorate”, a spus Sorin Supuran.

Prea multe gratuități

În opinia fostul director, STPT acordă prea multe gratuități la transportul public. Peste tot în lume circulă gratis pensionarii cu pensii mici și alte categorii sociale care au, într-adevăr, nevoie de astfel de facilități, dar nu persoane cu pensii foarte mari, salariați ai societăților de transport, angajați ai primăriei și ai diverselor asociații și fundații.

NU UITAŢI! Ziarul de mâine va conţine, ca fiecare ediţie de sâmbătă, o pagină dedicată pasionaţilor de rebusuri şi integrame!

Supuran a demontat ideea lipsei de comunicare cu conducerea primăriei, el arătând că a convenit joi după-amiaza, în preziua demiterii, asupra unei întâlniri pe tema iluminatului public, iar chiar în dimineața dinaintea intempestivei ședințe a consiliului de administrație i-a transmis lui Nicolae Robu situația mijloacelor de transport aflate pe traseu.

Piese la suprapreț, telefoane lipsă și vaporașe nesigure

Printre documentele care i se înaintau lui Sorin Supuran la semnat se aflau și note de plată pentru piese de schimb cu adaosuri imense, achiziționate de la firme de apartament, în loc să fie cumpărate direct de la reprezentanțele furnizorilor, care puteau oferi reduceri și prețuri rezonabile.

Cercetând contractele pentru telefonie ale STPT, s-a constatat că lipseau 38 de telefoane performante, precum și mai multe tablete, despre care nu se mai știe nimic și de care, în mod sigur, cineva a beneficiat.

Pentru deplasările externe nu au fost respectate normele impuse unei societăți cu capital integral public.

În ceea ce privește vaporașele și siguranța pe care o prezintă acestea, Sorin Supuran a precizat că este posesor al unei ambarcațiuni, are permis de navigație și cunoaște normele care trebuie respectate.

„Pe vaporașe sunt montate artificial piese de Dacia din 1990, care pot ceda și prezintă pericol de incendiu. Nu există punte de refugiu. În caz că se iscă panică, va fi îmbulzeală și toată lumea va ajunge în apă. Nu există veste de salvare, iar instalațiile de climatizare au fost montate artizanal”, a explicat Supuran.

Fostul director, care nu depinde de o funcție sau alta acordată pe criterii politice, a mai declarat că nu are nici o intenție să revină ca director general al STPT, dar că își va căuta dreptatea în justiție pentru demiterea în lipsă.

De asemenea, Sorin Supuran va rămâne membru în consiliul de administrație al societății.

A reacționat și PSD Timiș

Referitor la declarațiile fostului director general al STPT, PSD Timiș a reacționat ieri printr-un comunicat, în care se arată: „Chiar dacă Nicolae Robu, așa cum ne anunță pe Facebook, baleiază în relaș, are obligația să explice timișorenilor situația tramvaielor Armonia și a vaporașelor, care au costat milioane de euro de la bugetul local, dar se confruntă cu mari probleme. (…)

Gaura neagră numită STPT (sau RATT) a înghițit de-a lungul anilor sume importante de la bugetul local, iar situația deconturilor de combustibil, a achizițiilor la prețuri de trei sau patru ori mai mari, a firmelor care au căpușat societatea trebuie lămurite.

Mitul conducerii orașului cu mână de fier de către Nicolae Robu este, astfel, pus serios sub semnul întrebării.

Îi solicităm public primarului Nicolae Robu să ofere explicații clare legate de subiectele amintite și să ia măsuri urgente pentru că vorbim de bani publici și, mai ales, de siguranța timișorenilor care se bazează pe serviciul public de transport”.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 thoughts on “Noi dezvăluiri despre jaful ca la drumul mare din transportul local timișorean

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *