Nica face apel la Fritz să urgenteze predarea stâlpilor de troleibuz dinspre Dumbrăvița

Nica face apel la Fritz să urgenteze predarea stâlpilor de troleibuz dinspre Dumbrăvița

Nica face apel la Fritz să urgenteze predarea stâlpilor de troleibuz dinspre Dumbrăvița.

Președintele CJ Timiș, Alin Nica, îi cere primarului Timișoarei, Dominic Fritz, să grăbească procedura de predare a stâlpilor pentru liniile de troleibuz de pe sectorul de drum dinspre Dumbrăvița, care intră în lucru în următoarele săptămâni. Totul depinde acum de conducerea Primăriei Timișoara, care, culmea, este beneficiar de facto al lucrării, alături de Primăria Dumbrăvița.

Consiliului Județean Timiș și conducerea firmei Strabag au semnat joi, 17 august 2023, contractul  pentru execuția lucrărilor de extindere la patru benzi de pe Lotul 1 al șoselei DJ 691, ce leagă Timișoara de Autostrada Vestului prin comuna Dumbrăvița.

De mai bine de un an, sub diferite pretexte, Primăria Timișoara a refuzat predarea stâlpilor de troleibuz, deși aceasta se încadrează în prevederile contractului de finanțare și este singura soluție avizată de ADR Vest.

“Când discutăm despre DJ691 vorbim despre o comunitate întreagă, despre oameni care își duc copiii la școală sau vin la serviciu în Timișoara. Pentru acei oameni, timp de 6 luni, implementăm un proiect menit să fluidizeze traficul, să scadă cantitatea de noxe și să construiască piste de biciclete, totul pe bani europeni.

CITEȘTE ȘI: IPJ Timiș cere ajutorul cetățenilor. „Vă rugăm să apelați Serviciul de urgență 112 și să nu intrați în contact cu acesta”

Ce are de făcut Dominic Fritz? Să ne dea, în maxim o săptămână, o linie de stâlpi pe care să o returnăm funcțională. Noi am reușit să semnăm contractul cu constructorul cu 2 săptămâni mai devreme ca să putem lucra mai mult și mai bine. Poate Dominic Fritz să își depășească orgoliul politic și să nu mai țină blocat proiectul DJ691?

Ce are de făcut Primăria Dumbrăvița? Să gândească rute ocolitoare și soluții pentru asigurarea continuității transportului în comun. Dar soluții demne, nu propuneri de genul legării troleibuzelor la o linie de contact temporară care nu îndeplinește criteriile de siguranță, nici pentru călători, nici pentru angajații constructorului care lucrează sub fire. Nimeni nu își va asuma formarea unui arc electric și pierderi de vieți omenești pentru că STPT și Primăria Timișoara refuză să folosească autobuzele electrice din dotare”, a transmis vineri, 18 august 2023, președintele CJ Timiș, Alin Nica.

Stâlpii de susținere a firelor de toleibuz, deveniți subiect de dispute între CJT și Primăria Timișoara, care prin refuz pune în pericol finanțarea proiectului, fac parte dintr-un proiect vechi al Primăriei Timișoara, inițiat în perioada administrației Ciuhandu și inaugurat în anul 2015. Prin acest proiect a fost extins transportul public metropolitan până în Dumbrăvița. Proiectul, în valoare de peste 17 milioane de lei, a fost finanțat în cea mai mare parte de Uniunea Europeană.

Nu s-a putut interveni asupra acestuia timp de 5 ani, însă acest termen a expirat deja demult. Stâlpii pot fi mutați pentru a se putea lărgi șoseaua, fără nici un impediment legal sau tehnic.

Singura condiție este ca Primăria Timișoara să își dea acordul, ca beneficiar al întregii instalații pentru transportul metropolitan.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *