Nebunia reducerilor a cuprins Timişoara!

black friday

Nimic nu prinde mai bine la români decât reducerile de preţ. Cu cât acestea sunt mai mari, cu atât creşte şi isteria generală.

Lumea cumpără aproape orice, cu condiţia să fie mai ieftin.

De multe ori, nici nu mai contează că marfa respectivă nu este necesară în acel moment, reducerea de preţ fiind suficientă pentru ca produsul să fie achiziţionat.

Din acest punct de vedere, evenimentul american “Black Friday” avea toate ingredientele necesare pentru a putea fi importat cu succes şi în România.

abonamente

Din 2011, de când “Black Friday” este marcat şi la noi în ţară, avem o emulaţie generală, care începe printr-o publicitate foarte agresivă şi continuă mai mult decât o zi (aşa cum reiese din traducerea evenimentului).

Din raţiuni comerciale, magazinele prelungesc “Vinerea neagră” chiar şi până duminica, iar în multe cazuri se ajunge ca “Black Friday” să dureze chiar şi o săptămână.

Aşa s-a întâmplat şi în acest an, când multe unităţi comerciale au anunţat, cu surle şi trâmbiţe, că vor avea mari reduceri de preţuri, şi nu doar pentru o zi, ci pentru mai multe la rând.

Strategia de marketing prinde foarte bine, iar la finalul campaniei, nu puţine sunt magazinele care anunţă că vor lansa o nouă campanie de reduceri, intitulată “Black Friday 2”.

În foarte multe cazuri, nu asistăm la o reducere generală, aşa cum este conceptul, ci doar la ieftiniri sporadice, însă este foarte important ca acestea să fie sub denumirea “Black Friday”, întrucât avem de-a face cu un brand cu foarte mare priză la public.

Aşa se întâmplă şi în acest an, când febra reducerilor i-a cuprins, din nou, pe timişorenii dornici să cumpere produse mai ieftine.

De la an la an, însă, se constată că isteria se produce tot mai mult în mediul on-line, vânzările de acest gen fiind cele mai des practicate.

Nu este de mirare că cele mai atractive mărfuri, îndeosebi cele electronice, s-au vândut imediat, la primele ore din noapte, astfel încât promoţiile cu adevărat tentante nu mai erau valabile în dimineaţa de ieri.

Cererile fiind imense, se ajunge la situaţii în care produsele sunt livrate chiar şi după câteva săptămâni, dar pentru mulţi nu mai contează, din moment ce au reuşit să achiziţioneze gadgeturi la preţuri promoţionale.

Stocuri epuizate în câteva secunde

Ieri, la Timișoara, ca de altfel în toată România, unele stocuri s-au epuizat în câteva secunde.

Conform digi24.ro, anul trecut, de Black Friday, tranzacţiile pe internet au însumat 200 de milioane de euro.

, până la ora 9,30, românii au cumpărat produse de 71 milioane de lei.

Specialiștii spun că recordul de anul trecut va fi doborât și estimează o creștere a vânzărilor cu 30%.

Cele mai multe produse cumpărate de români intră în categoria ITC, dar și multe produse precum îmbrăcăminte, încălțăminte și bijuterii.

BMW rezervat în primul minut

Un BMW i8 de 362 CP a fost rezervat în primul minut al reducerilor.

Mașina fost vândută cu prețul de 140.000 de euro, redusă de la 186.000 de euro. În primele 15 minute s-au vândut 8 mașini de lux.

S-a mai vândut la eMAG de Black Friday și un Ford Mustang Coupe de 450 CP.
Acesta a costat peste 45.000 de euro, redus de la peste 50.000 de euro.

Românii, cei mai interesați

Interesul românilor pentru Black Friday este cel mai mare în lume, ei fiind interesaţi mult mai mult de această campanie de reduceri decât americanii, a declarat, ieri, Marius Costin, country manager PayU România, într-o conferinţă.

„Pentru noi, Black Friday nu este doar un eveniment pur comercial, dar are şi o componentă comercială, ceea ce pe noi ne bucură, pentru că este evenimentul care reuşeşte să atragă cei mai mulţi români pentru prima dată în online şi care fac o plată online pentru prima dată.

Nu cred că este o noutate că Black Friday este cel mai mare eveniment, dar o noutate pe care aş vrea să o împărtăşesc cu voi este că interesul românilor pentru Black Friday este cel mai mare în lume.

Conform unor statistici, se pare că din 2013 şi până în ziua de astăzi românii caută şi sunt interesaţi mult mai mult de Black Friday decât americanii, cei care au inventat această sărbătoare”, a spus Marius Costin, citat de digi24.ro.

Cel puţin o achiziţie

În acelaşi timp, românii sunt pe primul loc la nivel european în ceea ce priveşte numărul de cumpărători care vor să facă o achiziţie de Black Friday.

Conform unei statistici, 70% dintre românii care cumpără online au declarat că vor să facă cel puţin o cumpărătură de Black Friday.

De asemenea, 7 din 10 români vor plăti cu un card salvat într-o aplicaţie.

Peste 110.000 de tranzacţii până la ora 10,30

„Până la ora 10,30 s-au tranzacţionat peste 86 de milioane de lei.

Ca să aveţi o comparaţie faţă de anul trecut, înseamnă o creştere de peste 43%, comparând aceleaşi ore, dar ca număr de tranzacţii înregistrăm peste 55% creştere.

Până acum am avut peste 110.000 de tranzacţii. Anul trecut, tot Black Friday-ul aavut 160.000, deci este o creştere substanţială.

Categoriile de produse top trei sunt: IT&C, aşa cum era de aşteptat, fashionul în continuare conduce topul, dar avem din spate turismul.

Se pare că şi jucătorii de pe piaţa de turism au intrat în Black Friday, ceea ce nu face decât să ne bucure.

Coşul mediu de cumpărături a scăzut, de la 834 de lei anul trecut, la peste 770 de lei.

Este o evoluţie normală, pentru că în lumea plăţilor, cu cât numărul de tranzacţii creşte, valoarea medie a coşului scade, arătând dorinţa cumpărătorului de a cumpăra absolut orice cu cardul.

Ce este foarte important de menţionat: cea mai mare tranzacţie online întregistrată în acest Black Friday are valoarea de 47.000 de lei”, a afirmat Marius Costin. Acesta a precizat că este vorba de cumpărături din categoria electrocasnice.

97,5 milioane lei până la ora 11,30

Datele centralizate de la ora 11,30 arătau că volumele tranzacţionate s-au ridicat la 97,5 milioane lei, în creştere cu 40% faţă de anul trecut, când s-au înregistrat 70 milioane lei.

Tranzacţia cu cea mai mare valoare a fost de 129.635 de lei, fiind vorba de aur.

Numărul de tranzacţii la 11,30 s-a ridicat la 128.970, în urcare cu 52% faţă de anul trecut, când s-au înregistrat 84.827.

Minutul de aur a fost la 6,56, când s-au consemnat peste 1.100 de tranzacţii. Marius Costin susţine că PayU România procesează peste jumătate din tranzacţiile online din ţara noastră, iar piaţa online are o pondere de 30% din total retail.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *