Navetiştii din Maşloc îşi vor trenul înapoi

Locuitorii comunei timişene Maşloc care obişnuiau să facă naveta, cu trenul, până la Lipova se află într-o situaţie extrem de ingrată. Primăria localităţii a cerut factorilor de decizie asigurarea unui pachet minim de transport feroviar pe ruta Timişoara Nord-Radna, iar peste 400 de semnături pentru reintroducerea trenului au fost strânse la Remetea Mică şi la Alioş, sate a căror populaţie resimte din plin ruperea legăturilor cu judeţul Arad şi cu cel mai apropiat oraş.

„Pentru ei, este o chestiune vitală să ajungă la Lipova. Majoritatea sunt mici producători agricoli care se duc acolo la piaţă, să mai facă un ban, dar mai sunt şi copiii care merg la şcoală acolo”, ne spune Francisc Bartha, primarul din Maşloc, adăugând că, pentru a rezolva această problemă, instituţia pe care o conduce a depus adrese către CN CFR SA Timişoara, Regionala de Călători Timişoara şi Ministerul Transporturilor.

„De asemenea, în luna iulie, s-a trimis o adresă Autorităţii Judeţene de Transport din cadrul Consiliului Judeţean, la acestea ataşându-se, la fel ca la precedentele, tabelele cu semnăturile locuitorilor care au solicitat reintroducerea transportului feroviar sistat în luna martie a acestui an.

Textul spunea limpede ce anume dorim şi suna aşa: ™În urma solicitărilor mai multor cetăţeni din comuna Maşloc, venim la dumneavoastră cu rugămintea de a repune în circulaţie trenuri pe ruta Timişoara NordRadna, rută care până la data de 17.03.2015 a fost deservită de operatorul SC Regiotrans SRL. Există elevi care frecventează licee şi şcoli profesionale şi care fac naveta de la Maşloc spre Timişoara sau Radna, dar şi navetişti care au locuri de muncă în Timişoara.

Mai precizăm faptul că Maşlocul este o comună limtrofă judeţului Arad, trenul fiind singurul mijloc de transport interjudeţean pe care l-am avut până nu demult la dispoziţie”, a precizat Francisc Bartha, menţionând că demersului său i s-a adăugat şi cel al Uniunii Ucrainienilor (prin reprezentanţii din Remetea Mică). Există însă şi alte iniţiative menite să pledeze pentru rezolvarea problemei.

„Deocamdată, de la Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători Timişoara am primit, cu câteva zile în urmă, un răspuns care nu soluţionează chestiunea, dar lasă loc de speranţe. Se spunea în acel document că ™Introducerea trenurilor pe secţia Timişoara Nord – Radna are nevoie de un parc de material rulant suplimentar, dar şi resurse umane corespunzătoare, necesar indisponibil în acest moment.

Oricum, în finalul documentului trimis pe adresa Primăriei Maşloc suntem asiguraţi că ™se încearcă găsirea unei soluţii în vederea introducerii trenurilor de călători pe relaţia Timişoara Nord – Remetea Mică, pentru perioada următoare, ştiut fiind traficul relativ ridicat, în special pe segmentul de navetişti¤”, ne spune Bartha, adăugând că va întreprinde toate diligenţele pentru ca locuitorii care circulă către Radna să poată, din nou, să urce în tren ca să ajungă la destinaţia dorită.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns