Metro vinde tot! Grupul german caută un cumpărător pentru proprietăţile imobiliare din România şi Bulgaria

metro

Grupul german Metro, unul dintre cei mai importanţi jucă­tori din comerţul european, a man­datat gi­gantul american Goldman Sachs pentru a-i găsi un cumpărător pentru businessul imobiliar – te­renuri, magazine şi alte construcţii imobiliare – din România şi Bulgaria, spun sursele din piaţă.

Până la închiderea ediţiei oficialii comer­ciantului german nu au comentat informaţiile.

Compania, care deţine 30 de magazine de tip cash & carry, caută să vândă businessul imobiliar, pentru ca apoi să închirieze spaţiile pentru a opera în continuare. În România nemţii au o suprafaţă totală construită estimată de ZF la 200.000 mp, la care se adaugă terenurile din jur.

Valoarea portofoliului imobiliar este de 400-600 de milioane de euro, în contextul în care tot un magazin (construcţie şi teren) este evaluat la 15-20 mil. euro.

Ziarul Financiar a scris încă de acum un an despre ideea nemţilor de a-şi restructura businessul local, mai exact de a-şi separa divizia imobiliară de cea comercială pentru a o vinde pe prima.

Această mutare ar marca o schimbare în modul de operare al Metro Cash & Carry, jucătorul care a deschis piaţa comerţului modern local în 1996.

Nemţii au pariat încă de la început şi de-a lungul anilor pe achiziţia terenurilor şi deţinerea magazinelor în proprietate, acesta fiind de altfel modelul celor mai mulţi jucători germani din comerţ – Kaufland, Lidl şi Penny Market.

Pe de altă parte, alte reţele au preferat un model mixt – chirie-proprietate.

Germanii de la Metro Cash& Carry au în România două formate de magazine – clasice, numite şi junior, şi Punct.

 

text și foto: zf.ro


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “Metro vinde tot! Grupul german caută un cumpărător pentru proprietăţile imobiliare din România şi Bulgaria

  1. Afacere, aiurea !!! 20 ha/magazin, inutilizabile !!! Parcare, cât vezi cu ochii ! Mă așteptam să amenajeze terase, fast-food, chiar mini-pensiune !!!

  2. O firma care a inceput bine si s-a prostit pe drum. Am avut legitimatie la ei din 1996, chiar dinainte de a deschide primul magazin din Bucuresti. Complicatiile la cumparare (in Turcia si Ungaria ti se face legitimatie pe o zi, nu te intreaba ce a mancat mama in copilarie), pozitionarea neconvenabila a magazinelor si marfa care intre timp a devenit disponibila peste tot m-au facut sa nu-i mai vizitez. Drum bun, cale batuta!

  3. Teoretic, terenul ar trebui cedat statului pentru ca l-au luat cu japca de la stat pe sume derizorii. Acum vor miliarde de euro pe o locatie. Sa ne mai lase in pace. Magazinele, sa si le ia si sa le duca de unde au venit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *