Măsură radicală privind circulația în Timișoara. Va fi interzisă circulația autobuzelor și camioanelor cu motor sub Euro 4

eAST - Aplicaţie pentru emiterea de Autorizaţii Speciale de Transport în format electronic

Timișoara a ajuns, alături de București, Iași și Cluj-Napca, pe lista neagră a Comisiei Europene pentru depășirea, în 2018, a limitelor admise la concentrația în aer a dioxidului de azot! Acest lucru l-a determinat pe primarul Nicolae Robu să ia unele măsuri radicale. Iată mesajul edilului-șef:

”Timișoara nu stă rău, așa cum am spus de multe ori, la pulberea PM10, la monoxidul de carbon, CO, la ozon, O3 și la dioxidul de sulf, SO2. Dar, surpriză: în 2018, deși concentrația orală a dioxidului de azot a cunoscut puține depășiri ale pragului admis:• 5 pe an la stația din Calea Șagului• 1 pe an la stația din Calea Buziașului• 2 pe an la stația din Calea Aradului, s-a consemnat depășirea pragului de medie pe an admisă la acest parametru, după cum urmează: • La stația Calea Șagului:-valoare medie anuală:45.23 ug / mc-valoare limită admisă: 40 ug / mc
-depășire procentuală: 13.07%• La stația Calea Aradului:
-valoare medie anuală:41.18 ug / mc
-valoare limită admisă: 40 ug / mc
-depășire procentuală: 2.95%

Menționăm că dioxidul de azot este o noxă degajată de mașinile cu motoare termice, mai ales de cele Euro 1 – Euro 3. Desigur, în cadrul campaniei “Timișoara-aer curat”, vom lua măsuri, pentru că trăim aici  și vrem să respirăm aer curat! Unele au fost deja luate. Astfel, pe Calea Aradului, am modificat geometria arterei, mai ales în principalele intersecții, încât acum traficul este mult mai fluent și, probabil, drept consecință, cantitatea de NO2 degajată mult mai mică. Intervenții benefice am avut și pe Calea Buziașului și pe Calea Șagului, nu cred că cineva contestă asta. Ei bine, a venit vremea să intervenim și asupra mașinilor! Știu că măsura este impopulară, dar ea trebuie luată, chiar dacă suntem în an electoral! Iar noi, ca oameni responsabili, punem mai presus de interesele noastre electorale și de orice altă natură, interesele orașului!

Așadar, chiar dacă depășirile pe care le avem nu sunt mari, după cum s-a văzut, noi vom interzice circulația în Timișara a autobuzelor și camioanelor cu motor sub Euro 4! Alte măsuri, luate deja, dar cu proiectele conexe în diverse stadii, inclusiv de lucru pe teren, sunt:- construirea centurii auto ocolitoare; construirea inelului 4; construirea inelului 2; modernizarea intersecțiilor; construirea de noi poduri: Jiul, Isho, Solventul, Bobâlna; construirea de noi pasaje pe sub / peste calea ferată: Pasajul Ronaț, Pasajul Solventul, Pasajul Baader, Pasajul Gheorghe Adam, Pasajul Behela* modernizarea transportului public; promovarea mașinilor nepoluante (electrice, cu hidrogen, hibride, high euro, etc); promovarea mijloacelor de locomoție alternative”


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Măsură radicală privind circulația în Timișoara. Va fi interzisă circulația autobuzelor și camioanelor cu motor sub Euro 4

  1. Cine vrea să știe despre ce este vorba să meargă pe Liviu Rebreanu și să stea nu mai mult de zece minute pe trotuar să vedem ce părere își face,se circulă cu camioane care altundeva în UE sunt demult casate de preferință cu proveniență din Bulgaria,Ucraina ,Rusia,Sîrbia etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *