Maria Grapini, atac dur: „În UE, există încă multe produse cu calitate dublă, ambalate însă la fel și sub același brand, cu scopul, evident, de a înșela consumatorii”

Maria Grapini, după distribuirea în școlile din Timișoara a unei cărți cu conținut pornografic: "Voi solicita guvernului demiterea ministrului Educației!"

Maria Grapini, atac dur: „În UE, există încă multe produse cu calitate dublă, ambalate însă la fel și sub același brand, cu scopul, evident, de a înșela consumatorii”

În cadrul comisiei pentru Piață interna și protecția consumatorului, europarlamentarul Maria Grapini, vicepreședinta Comisiei, a adresat întrebări concrete comisarului pentru Justiție, Didier Reynders, pe marginea spinoasei teme privind dublul standard al produselor.

“Din păcate, în piața internă a UE, există încă multe produse cu calitate dublă, ambalate însă la fel și sub același brand, cu scopul, evident, de a înșela consumatorii. Aveți de gând să veniți cu o nouă reglementare, pliată pe realitate, care să elimine dubla calitate a produselor? În contextul în care, ieri, comisarul pentru piață internă, Thierry Breton, ne-a vorbit despre o nouă directivă privind standardizarea, o veți impune și în cazul produselor venite din țări terțe? Veți impune cerințe noi privind standardizarea în acordurile comerciale?”, a punctat, în intervenția sa, eurodeputatul Grapini, membră în grupul S&D, care, în context, a mai întrebat dacă există un risc crescut pentru consumatori, în condițiile în care, se știe că, în timpul unei crize, cresc riscurile.

Astfel, a mai spus Maria Grapini – care s-a remarcat, în cadrul intervențiilor sale din PE și nu numai, prin adoptarea unor poziții ferme pentru apărarea drepturilor consumatorilor – dacă veniturile scad, consumatorii sunt interesați să cumpere lucruri mai ieftine de o calitate mai scăzută.

În răspunsul său, comisarul pentru Justiție, Didier Reynders, a precizat că, la nivelulComisiei Europene, se pune un accent deosebit pe corecta informare a consumatorilor, mai mult, prin noul articol din directiva privind practicile comerciale neloiale, se încearcă să se impună comercianților să ofere informații corecte și, evident, explicații detaliate în cazul în care există diferențe între diferite produse.

“Trebuie să existe justificări clare și, dacă este o practică neloială, vom avea capacitatea de a pune în aplicare sancțiuni ferme, deci vom încerca, în diferite state membre, să folosim un astfel de instrument pentru a aplica noul articol și, ca atare, să luptăm împotriva calității duale a produselor”, a precizat Didier Reynders.

Cu toate acestea, oficialul european a admis că este greu să interzicem această practică, în cazul în care există o diferență reală în preferințele consumatorilor. “Și, atunci, de ce să nu avem două produse diferite la final, în ceea ce privește conținutul, dacă consumatorul primește informații corecte despre fiecare?”, a mai spus comisarul pentru Justiție.

Potrivit lui Didier Reynders, o mai bună informare este esențială pentru un consum mai bun, dar este și o modalitate eficientă de a lupta împotriva inflației, în diferite țări grav afectate de consecințele pandemiei și ale războiului din Ucraina.

CITEȘTE ȘI: Rafila: Mai avem de primit în aprilie, mai și iunie, 9 milioane de doze de vaccin anti-COVID

“Planul de redresare a oferit o alternativă în acest sens dar, pe termen mediu și lung, eficientă va fi tranziția verde care dă posibilitatea de a oferi produse durabile, mai accesibile, care nu vor mai fi disponibile doar persoanelor cu un nivel ridicat de venituri. Dreptul la reparație este un răspuns corect pe termen lung, dar nu și pe termen scurt, spre exemplu, în acest trimestru”, a conchis comisarul pentru Justiție.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *