Lucrările din Timişoara zac, abandonate. Haos în trafic (Foto)

Lucrările din oraș zac, abandonate (Foto)

Lucrările din oraș zac, abandonate.

Mai multe dintre șantierele cu care se laudă administrația Fritz, unele mai mari, altele mai mici, sunt abandonate, ieșite din grafic iar lucrurile nu se mișcă. Astfel pe tronsonul dintre Piața 700 și complexul Iulius Town, pe Bd. Alexandru Ioan Cuza, traficul este sufocat și se desfășoară haotic și foarte încet. Șantierul-fanion în materie de nepăsare rămâne viitorul Pasaj Solventul, al cărui soartă pare, după ritmul lucrărilor sumbră și foarte îndepărtată.

Practic, marile artere din oraș sunt blocate de diverse lucrări, începute dar la care de săptămâni sau chiar luni, nu s-a mai făcut nimic. În toată acalmia care a cuprins șantierele din oraș, am reușit să identificăm doar trei muncitori. Trei, care stăteau pe marginea drumului și contemplau traficul sufocat de pe Calea Alexandru Ioan Cuza spre Piața Consiliul Europei.

Nervi, ambuteiaje și muncitori lipsă

Nici picior de muncitor, joi, 22 martie 2023, la ora 10, la lucrarea deschisă pe carosabil, pe străzile Sfântul Ioan / Gheorghe Dima, în dreptul Pieței 700, unde teoretic, se înlocuiesc niște conducte. Doar țevi abandonate, utilaje și un șanț vigorus pe banda 1, care încurcă circulația din zonă și mai mult, oricum fiind o zonă strâmtă și aglomerată. Nu mai are rost să menționăm că este afectată și stația de firobuz, călătorii fiind nevoiți să se îmbarce și să debarce chiar printre mașini, în trafic, pe banda doi.

santier Piata 700

La aceeași oră magică 10 a dimineții, lucrările de decopertare de pe Calea A.I. Cuza, banda 1, sens către Piața Mărăști stagnează, tot din cauză că nu e nicio activitate în zonă. Trei muncitori de la SDM stau pe marginea drumului și se distrează vizavi enervarea șoferilor. Stau și așteaptă…un șef, care să le dea indicații despre cam ce ar putea lucra.

Lucrările la carosabil și săparea de șanțuri pentru conducte, lucrări care nu se prea fac, se întind până în zona din dreptul complexului Iulius Town. Pe lângă decopertare, aici carosabilul este blocat și de înlocuirea unor țevi. Blocarea unei benzi și intervențiile din zona Popa Șapcă – Bulevardul Antenei generează ambuteiaje la pasajul de la Iulius Mall. Asta, în timp ce pe  A.I. Cuza și pe Calea Aradului este un adevărat “măcel” automobilistic, se circulă bară la bară, nervii șoferilor sunt întinși la maxim, iar intersecțiile sunt blocate.

Șantierul de la Solventul bate orice record

Cel mai bun exemplu despre dezvoltarea în forță și viteza cu care se lucrează pe șantierele orașului, e la Pasajul Solventul. Aici, teoretic, lucrează în tandem nu mai puțin de zece firme. Cu toate acestea progresele sunt minime, iar de sub liniile de cale ferată nu s-a scos nici măcar o cupă de pământ.

Stadiul lucrărilor, filmate din dronă și prezentate de jurnaliștii de la Opinia Timișoarei (Nu s-a scos inca nicio cupa de pamant de sub liniile de cale ferata la Pasajul Solventul de la Timisoara, care trebuie sa fie gata in ianuarie. Cum arata santierul, la care teoretic lucreaza 10 firme. Video – Opinia Timisoarei), arată că la niciunul dintre segmentele pe care ar trebui să se lucreze nu s-au făcut progrese, imaginile de la jumătatea anului 2022, de la finele lui 2022, apoi cele  din martie 2023 și, cele mai recente, din 20 mai 2023, stând mărturie că pe acest șantier imens nu se lucrează.

La nodul de la Solventul, în decembrie 2021, Primăria Timișoara a predat amplasamentul către constructori, însă situația de pe teren, de pe șantier arată că progresele sunt aproape inexistente. Ceea ce, realist vorbind, reduce șansele ca noul pasaj să fie dat în folosință în ianuarie 2024, la zero.

CITEȘTE ȘI: Zboruri estivale, de la Timișoara către litoralul românesc


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *